2020-03-01, 09:53
Medlem
Cabass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
Nej, inte alls utan Bill Gates har patent på corona via sina många biotech företag, han vill dessutom spraya molnen för att rädda jorden från climate change, för att inte tala om att vaccinera folk för att reducera befolkningen, har du inte sett TED talk videon där han redogör för sina trans eugenics ståndpunkter! Snubben är otäck, ett jävla psykfall hlet klart
Vad heter det TED talket? Vill kolla?
Citera
2020-03-01, 09:54
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Så, barn sprider alltså inte detta virus.

Det är. Spännande.

Har bagdad bob sagt det eller?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaLorD
Jag tycker det är både skrämmande och märkligt hur Sverige hanterar själva hotet från inresande.

Jag är förvånad över denna naiva slapphet från Sveriges sida. Otroligt.

Hur kan du vara förvånad? Hur gammal är du?
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Ska fundera på det, tänkte den kanske blir för grötig att läsa då. Men kan lägga in en rad om att alla uppgifter är från svensk stormedia (plockat från olika källor saker som kön, hemkomst, sjukhus de vårdas på osv.)
Tack igen!
Jo det kan lätt bli grötigt. Listan är bra bl a just därför den är lättöverskådlig.

Du skulle kunna lägga länkar och källor i en egen sektion med flashbacks spoliler-tag. Då blir de inte påträngande.
Citera
2020-03-01, 09:55
Medlem
guldkorns avatar
Citat:
Jag tycker det är både skrämmande och märkligt hur Sverige hanterar själva hotet från inresande.

Igår landade jag på Arlanda efter en längre flygresa som inkluderade 4 flygplatser i olika länder.

1. Liten ”utomhus flygplats” i Thailand.
- Temperatur screening på alla både i arrival & departure
- Frågor vid incheck
- Stora informations skyltar på flertalet platser

2. Singapore (enorm flyplats)
- ”Active screening” i alla vingar mot alla terminaler. Man mäter alltså direkt mot folkströmmarna som kommer gående mot Transit/Arrival. Vid utslag blir man tagen åt sidan och kontrollerad med separat utrustning. Detta hände mig då jag bar på ett barn som var nyvaket och vi säkert var lite ”varmare” än normalt. Dock efter nogare kontroll gick vi vidare. Jag spenderade 6 timmar på flygplatsen och blev screenad kanske 10 gånger plus en extra kontroll vid boarding.

3. Moskva
- Myndighetspersonal kommer ombord på alla inkommande flyg och screenar alla ombord samt pratar om deras karantänregler INNAN någon får lämna flygplanet.
- Active Screening i Transit
- Extra kontroll vid boarding

4. Stockholm Arlanda
- En skylt vid bagageutlämningen med råd att ringa 1177 vid symptom efter resa

Vore rasistisk och integritetskränkande att ifrågasätta det egna ansvaret - jag menar tänk om någon av resenärerna inte är etniskt svensk? Plus att igår var det helgdag och då har vi inte råd att ha en person som står bredvid skylten och pekar på den. Det sistnämnda ska du se är åtgärdat på måndag (förutsatt att skyltpekaren inte insjuknat).
Citera
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
Ja det lät mer rimligt. Då har de logiskt sett testat de som känns som hög risk först.

Vilket dock visar på hur många som bör smittan men inte visar några symptom.
Citera
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Han är mycket förtroendeingivande.
Singapore var tidigt med i matchen och har fortfarande 0 dödsfall.

Singapore har helt annan möjlighet att skydda sig än Sverige.
Intelligent och disciplinerad befolkning, högre IQ än Sverige.
Människor har lättare att förstå komplicerad information och agera därefter.
Citera
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Vasaloppet

På plats 36 just nu hittade jag en italiensk skidåkare. !!!

Vi släppte alltså ut dessa i spåren.
Ihop med svenskar, norrmän, finnas och andra nationaliteter som också kanske varit i Italien och åkt skidor då bristen här hemma varit stor i södra delarna.

Men vi håller tummarna så händer säkert inget.

Kom igen, alla här på forumet, kläm fast tummarna nu.

Jävlar!!!
Jag såg en kines på Ica igår, bör jag vara orolig?
Citera
2020-03-01, 09:56
Medlem
qwerty-66s avatar
Lite annan testkapacitet i SKorea. De väntar inte tills det blir måndag heller.

As of Sunday morning, South Korea is carrying out tests on 32,422 people nationwide, while 61,037 people have tested negative in total.
Citera
Avslutad
Citat:

Igår landade jag på Arlanda efter en längre flygresa som inkluderade 4 flygplatser i olika länder.

1. Liten ”utomhus flygplats” i Thailand.
- Temperatur screening på alla både i arrival & departure
- Frågor vid incheck
- Stora informations skyltar på flertalet platser

2. Singapore (enorm flyplats)
- ”Active screening” i alla vingar mot alla terminaler. Man mäter alltså direkt mot folkströmmarna som kommer gående mot Transit/Arrival. Vid utslag blir man tagen åt sidan och kontrollerad med separat utrustning. Detta hände mig då jag bar på ett barn som var nyvaket och vi säkert var lite ”varmare” än normalt. Dock efter nogare kontroll gick vi vidare. Jag spenderade 6 timmar på flygplatsen och blev screenad kanske 10 gånger plus en extra kontroll vid boarding.

3. Moskva
- Myndighetspersonal kommer ombord på alla inkommande flyg och screenar alla ombord samt pratar om deras karantänregler INNAN någon får lämna flygplanet.
- Active Screening i Transit
- Extra kontroll vid boarding

4. Stockholm Arlanda
- En skylt vid bagageutlämningen med råd att ringa 1177 vid symptom efter resa

Man blir inte förvånad, Sverige verkar alltid stå handlingsförlamat vid diverse större kriser. Sverige var väl bland det sista landet som fick tummen ur röven och hämtade hem sina egna medborgare vid tsunamin där i thailand, vid skogs ränderna förra sommaren var det väl bla polska brandmän som kom till vår räddning.Men när det kom till att massvaccinera nästan hela befolkningen mot en ofarlig smitta 2009 med kronisk narkolepsi som bicerkning, ja då var Sverige snabba och propagandan basunerades ut utan like.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Ska fundera på det, tänkte den kanske blir för grötig att läsa då. Men kan lägga in en rad om att alla uppgifter är från svensk stormedia (plockat från olika källor saker som kön, hemkomst, sjukhus de vårdas på osv.)
Tack igen!

Tycker inte MSM ska få länkar gratis på FB
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Svårt att se varje enskilt fall? Vissa människor verkar ha svårare att sortera och skilja på flera saker samtidigt i sina hjärnor. Därför gör de ofta som du och förenklar allt och tror att liknande scenarier tvunget måste hända igen på samma sätt.

Men jag har en nyhet till dig; det här är inte Svininfluensan utan ett nytt virus och det finns absolut ingenting som tyder på att det kommer bete sig som svininfluensan du nämner, då det redan på mycket kortare tid utvecklats till en allvarligare situation än vad svininfluensan någonsin gjorde.

Vissa har svårt att tänka logiskt, samt minnet sviktar av någon anledning så fort det blåses av.
Men var lugn, företagen går på högvarv samt om 10 år (igen) kommer farsot som är ännu värre.

https://medcitynews.com/2020/02/here-are-the-leading-companies-enlisting-in-the-fight-against-coronavirus/?rf=1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in