2020-03-01, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Det kan ju vara så att HD önskat sig ett spabad eller barnen, för att tillfredsställa deras önskningar, att *gottgöra* sitt snesteg/sexuell otrohet mot HD.

Att han påstod att det är HD:s är säkert ngt SD klurat ut för att få bort misstankarna mot sig själv ( bara en gissning )

Att han gömt ngt under detta spabad är inte otroligt, vad den mannen gör och har gjort så är allt möjligt.

Jag undrar hur egentligen de har råd med allt. Jag menar HD köpte ju bostad i samma veva. Hur mycket av pengarna från projektpengarna från Örebro har gått i deras egna fickor?
Det var ju HD och SD som bara hade de pengarna.
Sen läste jag i FUP att Lena protesterade när SD skulle bjuda på middag, så såg det ut som att det var hans pengar då det var pengar från just projektet med Örebro och detta protesterade Lena mot.
Citera
2020-03-01, 12:28
Medlem
T34Panzers avatar
Med tanke på att Stefan smsar/messar/mailar var och varannan minut så är det anmärkningsvärt att hans sista kontakt det dygnet är 23:01:02 och att det inte sker någon medveten aktivitet igen från hans sida förrän förrän kl 00.00. Den enda aktivitet som syns på hans konto är ”Okänd typ av kommunikation med Google Drive”.

https://forumbilder.com/i/roq7
https://forumbilder.com/i/roqE

Och LW har ju begett sig hemifrån kl 23.23

23.02: sista sms-kontakten mellan LW o SD (obs att det LENA som skickar det, utan svar från SD)
23:23: LW går ut från bostaden, enligt Google Maps
23.30–23.33: Kvinnoskrik hörs enligt vittnen
01.41: mobil stängs av
05.23: någon loggar in på LWs mail

Väldigt märkligt, minst sagt, med hans plötsliga och relativt långa radiotystnad mellan 23.02 till 00.00.
Den beror ju inte på kontakt med LW. Hon är ju mest troligen död vid midnatt.
Citera
2020-03-01, 12:32
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Allt detta att han mörkar att de ses, att de kommunicerar på Telegram (säkerligen inte L*enas idé!)och att han inte anmäler till polisen, visar att SD inte har för avsikt att avluta.

Boko Haram. al Shabaab. ISIS. al Qaida och SD. Vilket gäng som samlas där på Telegram. Men nu gäller väl bara Sänka Skepp med Crayolakritor, antar jag. Eller "Hänga gubbe" är nog mer hans grej.

Nej, jag tror heller inte han någonsin hade slutat. Och dessvärre inte LW heller, om inte någon av dem flyttat. De var beroende av varandra. Och HD tycks även hon ha varit medberoende, då hon hoppades in i det sista. Och Jelly ska vi inte tala om.

En extremt underlig och sjuk historia detta. Det vore konstigt om det inte kom en bok eller en film framöver. Detta är för mycket att smälta för vem som helst. Nära nog omöjligt att på något sätt komma ikapp. Stackars alla anhöriga! UW verkar vettig och stöttar nog sina barn bra, men hur är det med HD? Lider med de unga döttrarna. Personligen tror i alla fall jag att HD är inblandad, men det är väl heller ingen som har missat? Ser att fler och fler i tråden lutar åt samma håll.

Tackar åter alla er som gjort det möjligt för oss alla att läsa på!

Och sen ber jag Nötis öppna Pentagon-porten för sin favoritstalker. Nämligen mig.
Citera
2020-03-01, 12:37
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brin
”För topsen erhölls indikation på blodförekomst”
Det borde väl i rimlighetens namn innebära förekomst av blod.
Och inget annat.
Där NFC inte lyckades få fram DNA lyckades det vid den förnyade analysen.
Det visade sig stämma överens med BOs DNA.
DNA måste ju komma från något.
I det här fallet pga förekomst av blod. Så förstår jag det.

Ja precis.

Men varken skribenten Peter Noster eller CarlJanne verkar ha läst hela protokollet, utan stannat vid Delredovisning nr 2 på sidan 24.

Den förnyade analysen, som utfördes mycket senare: 2019-06-19 återfinns i Slutredovisningen på sidan 100.

Man bör väl ändå för sakens skull åtminstone slå ett öga på själva Slutredovisningen kan man tycka

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2020-03-01, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Jag är inne på att H inte var med vid själva handlingen men tycker att det borde ha räckt med betydligt färre slag mot huvudet för att ta livet av en annan människa. Tror inte heller att märkena i trädet kom av "skrämselslag", snarare av missar. Vem står och slår (ljudliga) slag mot träd mitt i natten?
Hon skrek och han ville tysta, men 17 slag? Kan hon ha gjort så pass mycket motstånd?
Uppdämt raseri.
Citera
2020-03-01, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Med tanke på att Stefan smsar/messar/mailar var och varannan minut så är det anmärkningsvärt att hans sista kontakt det dygnet är 23:01:02 och att det inte sker någon medveten aktivitet igen från hans sida förrän förrän kl 00.00. Den enda aktivitet som syns på hans konto är ”Okänd typ av kommunikation med Google Drive”.

https://forumbilder.com/i/roq7
https://forumbilder.com/i/roqE

Och LW har ju begett sig hemifrån kl 23.23

23.02: sista sms-kontakten mellan LW o SD (obs att det LENA som skickar det, utan svar från SD)
23:23: LW går ut från bostaden, enligt Google Maps
23.30–23.33: Kvinnoskrik hörs enligt vittnen
01.41: mobil stängs av
05.23: någon loggar in på LWs mail

Väldigt märkligt, minst sagt, med hans plötsliga och relativt långa radiotystnad mellan 23.02 till 00.00.
Den beror ju inte på kontakt med LW. Hon är ju mest troligen död vid midnatt.

SD och HD delar på Googlekonto enl FUP
Citera
2020-03-01, 12:43
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Förhör med KJ,okt-18
Aktbilaga 150, sid 459:

Nordsjöloggen handlar det om här.
(mina fetningar)

"Stefans cacheloggar
Det pratas inom geocachingvärlden om Stefans Joggande av cacher. Det har noterats att han
ändrar tidigare skrivna loggar där han verkar vilja ge sken av att Lena varit med och tagit
loggarna. Då detta kontrollerats har man sett att Lena inte loggat de, samtidigt betyder inte
det att man kan veta att Lena inte varit med.
Katarina själv vet inte vad som skulle vara syftet
med det, det är förvirrande.
Ett exempel är 30/3 då Stefan besökte Lennart och Katarina och fikade. Hanna var då ute på
egna äventyr och Stefan sa att han skulle ha flickorna med sig. Det minns Katarina med
säkerhet då hon funderade på vad hon kunde bjuda på som var glutenfritt. Då Stefan kom
hade han lämnat döttrarna till morföräldrarna. Under fikat pratade de om geocaching.

Det var på långfredagen och Stefan stannade till runt kl. 17, vilket var så länge att Katarina reagerade
på det och funderade på om hon skulle bjuda honom på mat. Stefan skrev sedan en logg om
det och la upp en bild från mötet. Det har varit viktigt för honom att fotodokumentera det han
gjort. [Om man nu läser den ändrade loggen så ska Lena ha varit med under hans cachande,
vilket inte stämmer. [/b] Han måste i så fall ha varit ute med Lena efter att han varit hos Katarina
och Lennart då han innan det var på hoppträning med döttrarna, innan de åkte till
morföräldrarna. Om Lena skulle ha varit med så är det konstigt att Stefan inte sa något om
det, då det inte var någon hemlighet för Katarina och Lennart att de brukade cacha
tillsammans. Katarinas bild är att de umgicks även under den tiden under våren -18. För
henne känns loggandet som ett sätt att manipulera omgivningen på.
"

Precis det vi misstänkt. Både dokumentera för att ge sken av att ge sken av ”bästa vänner ända till slutet”.

Det är nog säkrast för både omgivningen och SD att han förblir inlåst.
Citera
2020-03-01, 12:44
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Sven-Olof berättar att det hade varit ett brandtillbud i källaren och att det låg grejer överallt.
Vi kunde hjälpa till och plocka undan och städa." Helt klart" säger Sven-Olof.
Svarar att det var han själv,
På fråga vilka det var som hjälpte till med städningen 25 maj?

Stefan, Hanna, Birgitta, Viktoria, Andreas och hans andra dotter Pernilla.
Sven-Olof uppger att han sotade så han var uppe på taket och Stefan var nere i pannrummet.
att han själv, Birgitta, Viktoria, Andreas och hans andra dotter Pernilla.
På fråga vem som tog initiativet till att det skulle städas? Svarar att han
Hanna och Stefan satt och pratade om huset. Då sa de att de skulle hjälpa honom att städa så
att han kunde flytta in igen.

På fråga vilka Sven-Olofs uppgifter var
städningen?
Svarar att han sotade och bar iväg
virke från altanen. Han och Andreas bar tillbaka grejer till garaget. Sedan plockade de upp
spritflaskor som Ocab plockat ner i kartonger. De körde i väg gräs, aska och kaninskit till
tippen. Sven-Olof säger även att de gjorde rent spabadet, att han lyfte av locket.
På fråga hur länge han var där?
gräset. Svarar att han var där hela dagen och han klippte även gräset.

På fråga vilka som städade inne? Svarar att det var Pernilla, Hanna, Birgitta och barnen var
hemma också om han minns rätt.

Nu ligger jag rätt mycket efter de flesta av er, tror jag, men jag upphör verkligen ALDRIG av att förvånas över hur många nötter som finns i denna krets??? Vem hjälper någon att storstäda ett hus när denna person helt klart kan vara en misstänkt mördare?

HD förstår jag delvis, då jag tror hon är inblandad på något sätt. Och HD verkar ju vilja göra allt för att skydda SD och sannolikt sig själv. Men de andra? Har de ingen verksamhet alls i hjärnkontoret?

Eller finns det något besked där Polisen 10 dagar efter mordet bekräftat att SD inte har med mordet att göra? Vill någon vara vänlig att lägga upp info om det är så.

Ringde någon till Polisen och frågade om det var ok att stortstäda SD´s hus? Alla i SD´s umgängeskrets kan väl inte vara zombies?
Citera
2020-03-01, 12:46
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
SD och HD delar på Googlekonto enl FUP
Ojdå!
Då är det naturligtvis HD som varit inne för att ge alibi åt SD.
Citera
2020-03-01, 12:46
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Så kan det varit, hon hade mobilen dold i en ficka som av förövaren genomgicks och togs efter mordet. Skulle inte förvåna mig om den stod på inspelning ....

Ja inte alls otroligt!
Hon har ju bevisligen dokumenterat genom mobilinspelning förr, bl.a vid misshandeln i bilen.
Citera
2020-03-01, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Ojdå!
Då är det naturligtvis HD som varit inne för att ge alibi åt SD.

Tror de delade dokument eller liknande.
Det kan vara så att HD kollade på något med resan.
Citera
2020-03-01, 12:52
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Tror de delade dokument eller liknande.
Det kan vara så att HD kollade på något med resan.
Varför kan polisen inte se vem som har gjort vad?
Är det SD:s poliskompis som kallar det för "okänd aktivitet" för att ge sken av att det kan ha varit SD?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in