2020-03-01, 13:22
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Intressant att notera är att eftersom barn får lindrig sjukdom så är det extremt svårt att veta om det är de eller de vuxna runtomkring dem som smittar. Det går inte dra några slutsatser i detta läget.

Precis.
Citera
2020-03-01, 13:22
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Jobbar du på FHM? Läst WHO texten eller lyssnar du bara på corona bob?
Nej jag har inte lyssnat alls utan först igår börjat läsa eftersom jag är intresserad av lungsjukdomar och psykossjukdomar. Eller något så simpelt som sarkoidos och liknande uppkomster och avtryck hos människan. Lätt översatt kan vi ta toxoplasmos som exempel. Du får jättegärna utveckla eftersom du utgår så självsäker på att du har något hum om vad jag själv har för tankesplitter av idéer och då såklart måste ha ett ursprung i din bedömning av vart jag tar mina tankar ifrån. Om du nu inte bara är fördomsfullt inställd utan att helhetsbedöma mina funderingar.
Citera
2020-03-01, 13:23
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Och kan det bero på att våra myndigheter "bara tar det som luft"

Nej, det beror på att vissa uppenbarligen »ser spöken mitt på ljusa dagen«.
Citera
2020-03-01, 13:23
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Jag känner inte till något fall utanför Kina eller Iran. När det gäller dessa två länder finns det många frågetecken kring tillförlitligheten.

Jag känner inte till något fall med allvarligt insjuknat barn i Europa. Jag tror att det är samma för Sydkorea och Japan, MEN jag har inte följt de asiatiska länderna i samma utsträckning.

En person som var 12 år gammal dog i Kina. Det är det enda barn som dött ö.h.t.
Citera
2020-03-01, 13:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Vad som kan stoppa,..är väl om det hittar nåt vaccin, botemedel...men den vägen är nog lång.
Man kan fördröja spridning, om alla stänger gränser , sätts i karantän, stänger skolor osv.

Så det kan inte dö ut av sig själv? Isåfall är det ju 100% att alla kommer bli drabbad. Om det så tar 1 månad eller 10 år.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
FHM tror de är smartast av alla. Flertals länder såsom USA stoppar flyg från riskområden, men det är oeffektivt. Kina och Japan har stängt skolor. Kina som har drabbats av Sars innan och har erfarnhet av denna situation. Frankrike stoppar alla event med mer än 5000 personer för att minska smitta. Men nej, de har alla fall Svenska FHM vet bäst. Deras svar är att man behöver inte göra någonting, det är bättre än att göra någonting.

Om folk kunde lära sig att stanna hemma när man är sjuk eller har sjuka barn oavsett smitta så skulle vi ha betydligt mindre sjukfrånvaro totalt sett. Förhoppningsvis kan Coronan lära folket detta. Men sådana lärdomar brukar vara kortvariga.
Citera
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum45
Vi människor är ”knepiga”, nu är det bara coronaviruset man pratar om.
Malaria tar livet av ca fyrahundrafemtiotusen (450000) människor om året, 450000/365=1232
Alltså över tusen individer om dagen, om man får tro det man läser om malaria i medicinska tidskrifter.
Ruskiga siffror som man knappt nämner nu för tiden, ingen tycks bry sig längre, varför?
Är det bara 450 000 som dör av malaria per år? Ja i så fall är det ju uppenbart att folk pratar om Coronaviruset, eftersom det antagligen kommer döda 100 gånger mer människor nästa år.

Det beräknad drabba 60% av världens befolkning det närmaste året; dödligheten tycks vara 1% - det blir 45 miljoner totalt.
Citera
2020-03-01, 13:25
Medlem
11 China towns i USA går på knäna på grund av corona orsakar försäljnings förluster!
https://www.youtube.com/watch?v=Vu_BTne4Mrg
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Finns det något virus där barn inte smittar?

Mycket bra fråga.

Utifrån min egen långa livserfarenhet så har jag dragit slutsatsen att barn är mycket effektiva smittspridare. Både till andra barn och till vuxna i omgivningen.

Alla som skolat in barn på förskolan vet att man under en lång period därefter kommer att vara sjuk i förkylningar och magsjukevirus. Konstant - i än det ena och än det andra.

Skulle barn alltså vara oförmögna att sprida just detta nya virus? Är det det som nu ska testas i skarpt läge i svenska förskolor och skolor i Sverige?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja det blir också ett problem som folk kanske inte har tänkt på. När detta får full effekt kommer det att bli varubrist och svält. Bunkra nu. Sedan blir det för sent. Ät inte en massa för att det finns mycket i skafferiet utan hushåll med maten. Hur länge detta kommer att pågå är det ingen som vet, men det handlar om månader i alla fall.

En rejäl övervikt kommer väl till pass. Träna inte hårt sänker immunförsvaret
Citera
2020-03-01, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxted
Tja, argumentet är ju att du är för dum för att förstå att du är dum. Men även det var du tydligen för dum för att förstå.
Du jobbar på din vänlista läser jag. Du är ledsen att vara ensam idiot så du söker fler även på en söndag. Bra jobbat tycker du väl, ensamhet kan vara svår när du är ett rövhål och Corona på jakt efter något att landa på. Tvättning kan rekommenderas och även i munnen utan att svälja alkoholen om du kan?
Citera
2020-03-01, 13:26
Medlem
12 plan från Iran och Italien landar i Sverige idag..helt otroligt.
https://www.friatider.se/12-plan-fran-italien-och-iran-landar-idag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in