2020-03-01, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LongsyntPsykopat
Ja precis så var namnet.

https://mobil.kuriren.nu/nyheter/misstankt-mordforsok-nm4849752.aspx

https://mobil.nsd.se/nyheter/misstankt-for-mordforsok-haktad-nm4850024.aspx

Fin pojkvän hon verkar ha införskaffat sig.🤦‍♀️

Men oj🙈 blev han inte dömd för detta? Var ju bara 2 år sedan...,
Citera
2020-03-01, 13:08
Medlem
Jo, men han fick väl bara 1 år för det.
Citera
2020-03-01, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsmyran99
Jo, men han fick väl bara 1 år för det.

Aha okej...🤨
Citera
2020-03-04, 01:58
Medlem
Vad tror ni slutgiltiga domen blir?
Nu får ni lämna känslorna åt sidan och tänka logiskt, med det ni vet som framkommit.

Jag tror det blir ändringar i domarna, annars skulle hovrätten inte ta upp fallet igen om de anser det va skälig dom för gärningsmännen från tingsrätten. Skulle dock vilja få till en psykiatisk undersökning på alla innan en slutgiltig dom framkommer. (tycker det ska va standard vid alla grövre brott)
Jag tror fortfarande inte de blir dömda för mord, möjligtvis dråp, men njaa, vållande samt grov misshandel låter mer troligt.. Däremot tror jag de utökar gifterfrids domen med 2 år för det va överdrivet brutalt. Så 10, 10 och 7 år i slutändan.
Men det är vad jag tror..
Citera
2020-03-04, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wintersorg

Jag tror det blir ändringar i domarna, annars skulle hovrätten inte ta upp fallet igen om de anser det va skälig dom för gärningsmännen från tingsrätten.

Krävs inte prövningstillstånd i den här typen av mål så hovrätten skulle ta upp det till prövning oavsett.
Citera
2020-03-04, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wintersorg
Vad tror ni slutgiltiga domen blir?
Nu får ni lämna känslorna åt sidan och tänka logiskt, med det ni vet som framkommit.

Jag tror det blir ändringar i domarna, annars skulle hovrätten inte ta upp fallet igen om de anser det va skälig dom för gärningsmännen från tingsrätten. Skulle dock vilja få till en psykiatisk undersökning på alla innan en slutgiltig dom framkommer. (tycker det ska va standard vid alla grövre brott)
Jag tror fortfarande inte de blir dömda för mord, möjligtvis dråp, men njaa, vållande samt grov misshandel låter mer troligt.. Däremot tror jag de utökar gifterfrids domen med 2 år för det va överdrivet brutalt. Så 10, 10 och 7 år i slutändan.
Men det är vad jag tror..

Tror inte heller på mord, griftefridsbrottet är ju solklart sedan tror jag vållande/grovt vållande samt grov misshandel så gissar 5,5,3 alternativt 7,7, 6

Tror inte de nya vittnena är relevanta för en sekund. Sedan är det väl standard med lilla psykundersökningen och den lär ju alla tre passerat utan anmärkning
Citera
2020-03-04, 14:34
Medlem
Var kan man smidigast läsa domen imorgon? Ni som kan ”dela” eller citera får gärna lägga in den här då den blir offentlig 🙏 hoppas verkligen på straffskärpning!
Citera
2020-03-04, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umebo123
Var kan man smidigast läsa domen imorgon?

www.domstol.se

Sedan kontaktar du hovrätten och beställer domen.
Citera
2020-03-05, 07:16
Medlem
Hur mycket kan man ljuga 😳 Donn* i dagens nsd på nätet...
Citera
2020-03-05, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wilda19
Hur mycket kan man ljuga 😳 Donn* i dagens nsd på nätet...
Kan inte läsa artikeln...
Citera
2020-03-05, 10:20
Medlem
Det låter som om Donna var ett riktigt bra knull.om dom nästan alla har pippat henne och slogs för att dom blev svartsjuka på varandra
Citera
2020-03-05, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnySockerPalats
Krävs inte prövningstillstånd i den här typen av mål så hovrätten skulle ta upp det till prövning oavsett.
https://www.nsd.se/nyheter/13-55-domen-meddelas-vi-sander-direkt-nm5313645.aspx
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in