2020-03-01, 08:54
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Du förstår väl att vilan mellan setten inte påverkar muskeluppbyggnaden utan det är setten som spelar roll...

Längre vila mellan set gör så att man utför mer träningsvolym och ett mer korrekt utfört set, ja. Det är inte vilan i sig, men utan att man kan träna mer effektivt pga vilan.

https://builtwithscience.com/rest-between-sets/
Citera
2020-03-01, 09:45
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thatguyiguess
Haha, själv har man 7,5 nmol/l och enligt min läkare är det helt normalt. Jag är 22 år gammal.
Försökt prata med urologer och andra läkare och ingen vill hjälpa pga att jag är ung och när man är ung ska det inte vara något fel fortsätter jag att höra. 😂
Jag skulle göra vad som helst för att få veta hur det känns att ha 25+ nmol/l.
Känns som att livet är förstört med så lite som jag har.

Du kan skriva en egenremiss till Anova på Karolinska i Stockholm.
Du hittar Anova på Google.
Citera
2020-03-01, 10:44
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Det finns bra uppskattning från olika myndigheter och organisationer på hur utbrett det är.

Folkhälsoinstitutet tillhör de mest försiktiga med uppskattning på minst 10 000 dopade under ett år.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/7f85bcb5ad3c47729f9cc34027b015a6/dopning-i-samhallet.pdf.pdf

Det är ett gigantiskt och underdebatterat samhällsproblem.

Män står för nästan all dopning med AAS och tillväxthormoner. Det korrelerar i ganska hög utsträckning med våldsbrott. Om det även finns kausalitet är oklart men högst sannolikt då AAS ger ökad aggressivitet, minskad impulskontroll, minskad empati och grandiosa föreställningar (”manliga” egenskaper).

Min uppfattning är att det också odlar en skadlig maskulinitetsnorm som övriga samhället försöker motverka.
Citera
2020-03-01, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Bara gissar nu men det är nog rätt vanligt här i Norge.
Där jag tränar så har vi bara telefonbiffar.

Dvs dom lyfter litegrann, kollar telefonen.
Tar lite kort. Tittar på en vikt. Tar fram telefonen.
Lyfter litegrann. Tittar på en vikt. Stretchar lite
Tar fram telefonen. Tränar lite
Och sen är det över

Och dom ser rätt vältränade ut.
Några av dom är på gymmet varje dag 1-2 timmar Varav 35% är träning.
Resten är fiksa håret, kolla så att pungen hänger där den ska och sen 90% telefon

Du säger emot dig själv. Om personerna är på gymmet 1-2 timmar varje dag är det fullt rimligt att de också blir vältränade, eller hur. Låg intensitet kompenseras mer än väl av hög träningsdos. Bara för att du ogillar de här personerna är inte det ett argument för att de är dopade eller att resultaten skulle vara ouppnåliga.
Citera
2020-03-01, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slutataxera
Det du skriver ovan är trams. En normal 16-åring som inte tränar lägger utan problem på sig den massan du anger ovan.
Är man ung har man otroliga möjligheter att forma sin kropp för resten av livet.

Det är du som tramsar. Det går inte att lägga på sig några muskler utan "medicinering" om man inte tränar, det är helt enkelt inte fysiologiskt möjligt! För övrigt är det 18-års gräns på FB vet du!
Citera
2020-03-01, 12:50
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Det är du som tramsar. Det går inte att lägga på sig några muskler utan "medicinering" om man inte tränar, det är helt enkelt inte fysiologiskt möjligt! För övrigt är det 18-års gräns på FB vet du!

De flesta får mer muskelmassa tills de slutar puberteten, oavsett om de tränar eller ej.

Undantaget kan vara sängliggande personer eller andra med funktionshinder.
Citera
2020-03-01, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pityfly
Ibland finns det även steroider i olika bulkningsmedel som inte listas i innehållsförteckningen. Så det är ganska svårt att veta.

Det där är en myt.
Köper man de kända märken som säljs i Sverige finns det ingen som helst poäng att ha steroider i tillskotten.
Stämmer helt enkelt inte.
Citera
2020-03-01, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Sluta sprid myter.
Pwo har det förekommit förbjudna prestationmedel i, inte anabola steroider.

Det vore kontraproduktivt att ha anabola i då individen får sin egenproduktion nerstängd och skulle högst troligen få sämre resultat av att ta bulkprodukten.

Fast det där stämmer tyärr inte, det finns flera fall där athleter blivit avstängda och det framkommit att det finns spår av anabola i prepparaten. googla och du får se.
Citera
2020-03-01, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Det där är en myt.
Köper man de kända märken som säljs i Sverige finns det ingen som helst poäng att ha steroider i tillskotten.
Stämmer helt enkelt inte.

nog för att sverige har hårda krav men kollar man vad som har funnits och vad som har plockats bort från sortimentet pga spår så är bevisen tydliga. jack3d animal mstak etc visade spår som sedan fick komma tillbaka med rena batcher...

anledningen är inte att företagen i sig lägger i otilåtet prepparat utan de köper plåtar för bulk batcher där det kan finnas spår kvar utav andra tillsatsser.
Citera
2020-03-01, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Fast när man ser killar tunna som stickor komma till gymet, för att bara något år senare ha byggt upp en imponerande muskelmassa då blir man jävligt misstänksam. Vet speciellt en kille på gymet som jag nästan är säker på att han är "medicinerad", då han för bara något år sen var en tanig liten kille som typ knappt klarade att lyfta 40kg i bänkpress och nu har han både en rejäl muskelmassa och är sjukt deffad i kroppen hela tiden, det är helt enkelt inte möjligt utan anabola. Kan man anmäla misstänkt doping nånstans?

Haha jag älskar människor som tittar på mig på gymmet och kollar in mina muskler, bedömer och är allmänt frustrerade, riktiga betahannar som stirrar på folk och håller koll på folk generellt. Jag tittar inte på en enda människa i princip, förutom nickar åt de jag känner. Herregud vad roliga ni stirrjönsar är
Citera
2020-03-01, 14:26
Medlem
Vanligare än man kan tro. Det är bara kolla efter vilka som går omkring med uppblåsta luftmuskler med akne-problematik och tatueringar. Ofta kopplat till kriminalitet.
Citera
2020-03-01, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krappfiskarn
De flesta får mer muskelmassa tills de slutar puberteten, oavsett om de tränar eller ej.

Undantaget kan vara sängliggande personer eller andra med funktionshinder.

Det är 18-års gräns på flashback, vissa stollar här verkar tydligen inte ha förstått det. Och vi diskuterar inte pubertetsutveckling i den här tråden så det är ju bara efterblivet att dra upp det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in