2020-03-01, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bishti
Det där drog du ur arslet
Nope
"Several recent studies have shown evidence of some nutritional supplements containing prohibited anabolic androgenic steroids, so-called prohormones, which were not declared on the label."
Från: Analysis of non-hormonal nutritional supplements for anabolic-androgenic steroids-results of an international study
Av: H Geyer, MK Parr, U Mareck, U Reinhart, Y Schrader, W Schänzer
Googla vetja.
Citera
2020-03-01, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Sluta sprid myter.
Pwo har det förekommit förbjudna prestationmedel i, inte anabola steroider.

Det vore kontraproduktivt att ha anabola i då individen får sin egenproduktion nerstängd och skulle högst troligen få sämre resultat av att ta bulkprodukten.
Samma studie som jag länkade innan.
The positive supplements showed anabolic androgenic steroid concentrations of 0.01 µg/g up to 190 µg/g. The administration of supplements containing nandrolone prohormones adding up to a total uptake of more than 1 µg resulted in positive doping results for norandrosterone for several hours.
Citera
2020-03-01, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Fast när man ser killar tunna som stickor komma till gymet, för att bara något år senare ha byggt upp en imponerande muskelmassa då blir man jävligt misstänksam. Vet speciellt en kille på gymet som jag nästan är säker på att han är "medicinerad", då han för bara något år sen var en tanig liten kille som typ knappt klarade att lyfta 40kg i bänkpress och nu har han både en rejäl muskelmassa och är sjukt deffad i kroppen hela tiden, det är helt enkelt inte möjligt utan anabola. Kan man anmäla misstänkt doping nånstans?

Det luktar avundsjuka.
Låter också som din "vän" börjat från en låg punkt som mest troligt varit en enkel att förbättra.
Är du ung och otränad med dålig kost kan du lätt lägga på dig tiotals kilo massa med lite intresse och kanske lite längd att fördela vikten på.
Oavsett om han är dopad eller ej vad har du att vinna på att anmäla?
Citera
2020-03-01, 01:55
Medlem
Citat:
1-2 kg ren muskelmassa per år är vad man normalt kan lägga på sig om man tränar rent. Under de första åren kan man lägga på sig 2-4 kg/år om man har bra gener men räkna med 1-2 kg när "nybörjargainsen" tagit slut. Sen finns det ju vissa då som påstår att de "ökat 10kg på ett år.." Ja visst, men då måste de:
1. Käka anabola steroider.
2. Lägga på sig minst lika mkt fett som muskler.

Det du skriver ovan är trams. En normal 16-åring som inte tränar lägger utan problem på sig den massan du anger ovan.
Är man ung har man otroliga möjligheter att forma sin kropp för resten av livet.
Citera
2020-03-01, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Kan inte uttala mig om hur vanligt det är, men de flesta som trycker är vanliga hobbygymmare.

Läste du det där på Aftonbladet? Jag har gått på testo under tre år nu och gjorde flickvännen gravid för ca 2 månader sedan. Min hälsa känns bra, men även om jag skulle dö i förtid är det att föredra framför att leva med lågt testosteron. När man väl har börjat använda testosteron finns risken att man måste använda det resten av livet för att må bra. Hade jag haft 25-30nmol innan jag började så hade jag kanske ångrat mig, men hade 16nmol och då är det skitsamma. Ingenting under bästa möjliga testonivå duger.

Haha, själv har man 7,5 nmol/l och enligt min läkare är det helt normalt. Jag är 22 år gammal.
Försökt prata med urologer och andra läkare och ingen vill hjälpa pga att jag är ung och när man är ung ska det inte vara något fel fortsätter jag att höra. 😂
Jag skulle göra vad som helst för att få veta hur det känns att ha 25+ nmol/l.
Känns som att livet är förstört med så lite som jag har.
Citera
2020-03-01, 02:55
Medlem
Citat:
Seriöst, 3 minuters vila mellan seten? Mina pass tar inte mer än 60 min, men då är det högt tempo och maximalt fokus hela tiden. Ingen mobil. Inget pladdrande med kompisar. Max 1 min vila mellan seten. Fokus på träningen, inget annat.

Kör du alltså flerledsövningar till nära failure med 1 minuts vila varje set?
Citera
2020-03-01, 02:57
Medlem
Citat:
Hur tänker de som tar anabola egentligen? Fattar dom inte hur jävla dumt och skadligt det är för hälsan? Man kan ju fan bli impotent och få hjärtfel, och dessutom bli helt sned i hjärnan. Och den dagen de får för sig att sluta med "medicineringen" är det som att dra proppen ur en luftmadrass - swoooosh och musklerna är borta igen.
Har själv tagit anabola med slutade för flera år sedan. Ja man kan bli impotent men det är inte vanligt alls. Nej du kan inte få hjärtfel bara sådär. Nej du blir inte "sned i hjärnan". Anabola är faktiskt ett ganska milt "läkemedel". Bieffekterna är lätta att kontra om man vet vad man gör. Men kommer själv inte röra det igen
Citera
2020-03-01, 02:58
Medlem
Citat:
Det där drog du ur arslet
Nja det kom ju fram att Jungle Warfare som i för sig var en PWO hade en designer steroid i sig
Citera
2020-03-01, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novalue
Nja det kom ju fram att Jungle Warfare som i för sig var en PWO hade en designer steroid i sig

Jo mer eller mindre enstaka fall finns, men definitivt inte vanligt, speciellt inte i kosttillskott producerade i typ Europa, absolut inte i svenskproducerade produkter.
Alltså inget som påverkar en större population i Sverige
Citera
2020-03-01, 03:09
Medlem
Citat:
Jo mer eller mindre enstaka fall finns, men definitivt inte vanligt, speciellt inte i kosttillskott producerade i typ Europa, absolut inte i svenskproducerade produkter.
Alltså inget som påverkar en större population i Sverige
Nej precis. Håller man sig till kända märken kan man vara lugn
Citera
2020-03-01, 03:34
Medlem
Citat:
Seriöst, 3 minuters vila mellan seten? Mina pass tar inte mer än 60 min, men då är det högt tempo och maximalt fokus hela tiden. Ingen mobil. Inget pladdrande med kompisar. Max 1 min vila mellan seten. Fokus på träningen, inget annat.

Du förstår väl att vilan mellan setten inte påverkar muskeluppbyggnaden utan det är setten som spelar roll...
Citera
2020-03-01, 08:53
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Bullshit!

Du kanske skulle göra kontinuerlig research inom träning så att du inte laggar efter?

https://builtwithscience.com/rest-between-sets/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in