Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Den här tråden vill jag specefikt ska handla om när ni tycker att börsen generellt eller enskillda bolag blivit så billiga att det är läge att gå in:
A för längre sikt +6 månader
B swingtrade
Kort och gott är frågan;
När ni köper vad och med vilken horisont?
Jag vet att det finns andra trådar om corona och börsen men jag inbillar mig att många ser den uppkommna situationen som ett bra läge och att det är motiverat att ha en tråd helt vigd till att diskutera tidpunkt.
B Swingtrade tycker inte jag funkar i detta läge utan är rimligt att använda då man tycker sig se ett mönster i en enskild aktie. T ex VBG där det länge lönat sig att köpa några veckor efter rapport och sälja någon vecka före.
Men i denna ovisshet är swingtrade omöjligt, det finns inga tekniska signaler att gå på, inte heller fundamentala egentligen, om man nu inte är professor i pandemier och nationalekonomi... samtidigt då.
A Jag avvaktar. Jag säljer inte de innehav jag har, det är friska sunda företag som klarar detta virusutbrott.
Jag har en liten likvid som med tur och skicklighet är såld på fina nivåer. Den skall in på börsen, men det är ingen stress.
jag tror det är sunt att luta sig tillbaka nu. Har man gjort som man bör, är man inte orolig för de placeringar man tidigare gjort. Man skall alltid vara medveten om att denna typ av nedgång alltid lurar runt hörnet.
6 månader låter bra... men jag håller ögonen på utvecklingen och index-nivån.