2020-02-29, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Man fruktar allmän panik och andra massrörelser.

Genom att inte tala klarspråk idiotförklarar man folket, att de inte klarar av sanningen (oavsett vad den må vara) och av sådant kommer spekulationer och galna konspirationsteorier.

Mer rak och tydlig kommunikation åt folket!
Citera
2020-02-29, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Jag hade ingen aning att det var så populärt. Och jag undrar hur viruset kom till Italien från början.

Exakt samma här och att man dessutom fortsätter resa til regionen fortsatt, sjukt.
Citera
2020-02-29, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Galningar tycker om att glömma och blåsa upp till orkan i ett vattenglas. Det är sällan jag sett så många idioter i och samma tråd. Jag är säker på att de tror på spöken också.

Enig komik på hög nivå, samt man får en förståelse hur lättmanipulerade mångfalden är, tragiskt helt enkelt.
Citera
2020-02-29, 21:52
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren

Stanna där, tack!

Nej efter en vecka åker jag tillbaka. Får se om dårarna här håller på och jagar upp varandra likadant då eller om de tagits in för mental vård.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
antal positivt testade är förmodligen bara toppen på ett isberg
forskare i taiwan tror att bara 2-3 % av dom som är smittade testas positivt resten får så
milda eller inga symtom alls dom vet inte om att dom haft viruset.

Behövs ett "antibody test" för att förstå detta förmodar jag. Hoppas de får fram ett sådant snart
Citera
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Ta och svinga dig vidare i din lian du, ap-hjärnor har inget här i tråden att göra.

Utandningsluften kan räcka med detta virus, även om risken blir mindre än av en hostning..

åkej idiotsverige

jag överlevde sars i hong kong 2003 , vad har du för erfarenhet ?
Citera
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inteeviktigt
Hur tror ni det ser ut om ca två månader? Vågar man boka en resa till mitten eller slutet av april?

Klart du ska boka. Folkhälsomyndigheten backar dig till 100%.

Lycka till!
Citera
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Folk Måste Fan Sluta Gå Ut!!!

Hur ska samhället fungera om alla ska stanna hemma? hur ska handel på varor fungera? Vem ska köra mat till butikerna osv?
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
”Vinterlunginflammationen” skulle vara en mer korrekt liknelse. Man dör av sånt.

Är man någorlunda frisk i grunden så är det inte farligt att ha lunginflammation.
Citera
2020-02-29, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Gå ut? Vad är det för fel på dig?
Det är resandet som är problematiskt, inte att någon rastar sin hund.
Ja, men folk som är ute på kollektivtrafik och liknande kan smitta andra.
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Märkligt, ingen besvarar 2009 fiaskot?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wEdJbG/blixtsnabb-spridning-av-svininfluensan

Skall vi fortsätta skapa domedags teorier?

Svininfluensan var aldrig i närheten av detta virus, utan handlade mer om att sälja vaccin, ett vaccin som dessutom gjorde mer skada än nytta efterssom det inte var testat korrekt eller länge nog, så att alla bieffekter kunde analyseras. Det hela var en bluff, ett planterat virus, som genom ständig återplantering gav skenet av att spridas. När vaccinet var sålt och läkemedelsföretagen insåg att de inte skulle sälja fler, så drog de in spridandet oxå för att spara pengar. De hade tjänat tillräckligt.

Detta virus är värre, även om det oxå kan vara planterat. Det kan oxå handla om att sälja vaccin, speciellt efterssom ett visst företag i Israel mystiskt verkar vara klar med djurtestningen redan innan det började spridas... men vaccinet behöver inte vara bättre än svininfluensavaccinet för det, tvärtom det kan vara ännu värre.

Men chansen finns ju oxå att detta är riktigt, med en dödlighet på 20% utan vård, och bara lite mindre än 10% med vård. Är det värt att chansa?

Nöjd?
Senast redigerad av Idiotsverige 2020-02-29 kl. 21:58.
Citera
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Som den förödande svininfluensan?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wEdJbG/blixtsnabb-spridning-av-svininfluensan
Det är inte viruset i sig jag är rädd för - utan konsekvenserna. Om maten är slut i butikerna så är den slut, då spelar det ingen roll hur mycket du försöker jämföra det hela med svininfluensan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in