2020-03-01, 00:24
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Det är inte MINA beräkningar.
Det är VIROLOGERS beräkningar.

Men egentligen är det inte så komplicerad matematik, så du kan ju prova att räkna lite själv om du vill.

Jag har inte hört någon virolog säga att 2/3 av världens befolkning ska dö och jag har följt nyhetsrapporteringen noggrant och läst artiklar och kollat på videor sedan mitten på januari.

Jag tillhör dom som tror att det här kommer att gå illa men inte så illa.
Citera
2020-03-01, 00:24
Medlem
Citat:
Jag vet inte om jag kan kalla ett virus som beräknas att döda 2/3 av jordens befolkning är "spännande". Jag tror nog man måste vara en fullfjädrad psykopat för att tycka det.

Men va? 2/3 av jordens befolkning? Var får du all skit ifrån?
Citera
2020-03-01, 00:25
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Hörde det också, på radion, tror det var lunch ekot, man hänvisade till nån sekretess men att det finns lokaler som direkt kunde ta emot 400 pers med mat och allt som behövdes, något i stil med att kontraktet endast var muntligt än så länge?

Med tanke på hur många lokaler som är nedlagda sedan länge borde lokaler inte vara något problem. Men svenska sjukhus måste ändra sina rutiner hur man använder skyddsutrustningen. Man kan inte byta munskydd och overall efter varje patient. Då kommer det inte att finnas utrustning om ett par veckor. Varför kan inte patienten topsa sig själv?
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Dn är inte heller en bra källa eller? När smittskyddsläkare kritiserar borde man lyssna.

Vad är det du tycker har varit bra i hanteringen? Tycker du att du fått tydliga raka besked vad som händer?

Vad som händer? Om man har fötterna på jorden och ett långt liv bakom sig så vet man hur det kommer att utveckla sig och man förstår också skillnaden mellan olika länders sätt att hantera olika situationer.

Jag har inget att invända mot hur detta kommuniceras från officiellt håll, men är givetvis i vanlig ordning oerhört irriterad på medierna som alltid agerar sensationsväckande.
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Jag har inte hört någon virolog säga att 2/3 av världens befolkning ska dö och jag har följt nyhetsrapporteringen noggrant och läst artiklar och kollat på videor sedan mitten på januari.

Jag tillhör dom som tror att det här kommer att gå illa men inte så illa.

Jaha. Svenska virologer då antar jag?
Det är lite brist på svenska sådana som forskar om Corona.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Asiaten som va Sveriges första smittade, hurfan kan hon inte ha tillfrisknat? hon har varit sjuk i över en månad isf, hur vanligt är de med att gå o vara i sjuk i en månad vid en influensa?
Fast dessa typer av virusinfektioner tar tid att bli frisk ifrån. Virusnivåerna kan ligga kvar högt länge även om man inte visar symtom.
Jag var sjuk i flera veckor när jag hade svininfluensan.
Citera
2020-03-01, 00:26
Medlem
Citat:
Ska du kräva att folk raderar det du inte gillar i tråden?
Har det gått så långt nu?

Nej jag raderar ingenting alls faktiskt. Källor har jag. Sitter och servar otrevliga äckliga människor med det, nej det gör jag inte.
Lägg av nu grollarn, tycker du har haft helt fel genom hela tråden men du har ändå hållit en hyffsad nivå. Skärp dig nu, är det lördags vinet som snackar!? 😂
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ska du kräva att folk raderar det du inte gillar i tråden?
Har det gått så långt nu?

Nej jag raderar ingenting alls fäktiskt. Källor har jag. Sitter och servar otrevliga äckliga människor med det, nej det gör jag inte.
Skärp dig.

Du hävdar att ”virologer” säger att 2/3 av jordens befolkningen kommer att dö. Då länkar du till dessa virologer.

Allt annat är oseriöst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phu2Zeex
Nu när typ handspriten är slut överallt.. har hört att klorinlösning skall vara effektiv på att döda skiten. I vilken konventration räcker det? Har en flaska, som jag vill hushålla med. Kan man ha en hink med klorinlösning som man återanvänder och tvätta händerna i?

Tvätta händerna med tvål och vatten???
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Senaste 7 dagarna har antalet officiellt smittade utanför Kina gått från 1700 -> 6700
Detta är en fyrdubbling på en vecka! I den här takten kommer vi passera 100000 officiellt smittade om 2 veckor vilket är mer än i Kina.
Citera
Medlem
SkogsKonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagheters
Någon mer än mig som såg Trumps presskonferens ikväll?

"Corona task Force" jävlar vilket mäktigt intryck de gör, och slagkraftiga är dom också. Jag fick ut 100 gånger mer information där, än vad våra idioter till myndigheter lyckats få ut till allmänheten på två veckor.

Det imponerar att se flera tjänstemän som delar samma lägesbild under en kris av denna proportion.

Länkar klipp till er som vill se...

https://youtu.be/jv8vDZKAOCA

Ja. Där står Sverige sig slätt. Inget Trumpfan, men sånt där kan fan karln. Kommunikationen. Han hade inte ens släppt in en tafatt gubbe i Vita huset. Raka rör eller inget.
Citera
2020-03-01, 00:27
Medlem
Kedoslavs avatar
De här med frivillig karantän som smittade personer som har relativt milda symptom, de menas med att dom sitter hemma eller? Hade lust och ringa 1177 och fråga va som gällde just här men över en timmes väntetid, får dom gå ut bland folk och handla tex dom som är smittade och sitter i frivillig karantän? Isåfall är Sverige ett stort jävla skämt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in