2020-03-01, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Senaste officiella talet ligger på 13 så vitt jag vet.
Jag tänkte på det antagande du gjorde tidigare en månad bakåt om hur många som faktiskt kan vara smittade rent matematiskt.
Citera
2020-03-01, 00:22
Medlem
Kedoslavs avatar
Asiaten som va Sveriges första smittade, hurfan kan hon inte ha tillfrisknat? hon har varit sjuk i över en månad isf, hur vanligt är de med att gå o vara i sjuk i en månad vid en influensa?
Citera
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Det är inte hårklyverier utan fakta.
Du tillför dock inget meningsfullt till tråden, bara skrämselpropaganda just nu.

Det jag vill framföra är rätt information. Jag vill inte att någon ska gå omkring och ha dödsångest helt i onödan.

Det är som sagt eventuella komplikationer som är potentiellt dödliga för personer i riskgrupp.

Här har du fakta

https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6

Viruset kommer plocka bort dina kära och nära som har lägre motståndskraft.
Dessutom finns det flera rapporter om att viruset återkommer till redan "tillfrisknade".
https://www.caixinglobal.com/2020-02-26/14-of-recovered-covid-19-patients-in-guangdong-tested-positive-again-101520415.html

Vågar du skaffa barn med denna eländig smitta?

Ingen skrämselpropaganda utan ren fakta.
Jag har följt detta ett tag och speciellt då vi var på resa i Thailand och var intresserade av spridning mm.
Den på senare tid spridningen i Italien och Iran är rejält skrämmande. Verkar betydligt mer offensivt än tidigare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Hörde det också, på radion, tror det var lunch ekot, man hänvisade till nån sekretess men att det finns lokaler som direkt kunde ta emot 400 pers med mat och allt som behövdes, något i stil med att kontraktet endast var muntligt än så länge?
Ja exakt och det stod i tidningen också. Men gissar att någon sagt för mycket och därför har de dragit tillbaka det då det är hemligstämplat.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Nu är ju Flashback ett anonymt forum. Men jag har känsla av att vitruvanskie har rätt bra koll på det här och kan delge info av sin teori av det faktiska läget hur många som här och nu faktiskt är sjuka. Tror regeringen vet med. Det kanske bara är 13 och fler blir det inte. Man kan ju hoppas.
Ja, du fick samma svar av honom/henne ovan.
Citera
2020-03-01, 00:23
Medlem
Citat:
Hörde det också, på radion, tror det var lunch ekot, man hänvisade till nån sekretess men att det finns lokaler som direkt kunde ta emot 400 pers med mat och allt som behövdes, något i stil med att kontraktet endast var muntligt än så länge?

Regionerna har ju karantän hamnar och flygplatser, dessa ska vara förberedda för att sätta flera hundra personer i karantän.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagheters
Någon mer än mig som såg Trumps presskonferens ikväll?

"Corona task Force" jävlar vilket mäktigt intryck de gör, och slagkraftiga är dom också. Jag fick ut 100 gånger mer information där, än vad våra idioter till myndigheter lyckats få ut till allmänheten på två veckor.

Det imponerar att se flera tjänstemän som delar samma lägesbild under en kris av denna proportion.

Länkar klipp till er som vill se...

https://youtu.be/jv8vDZKAOCA
Blir man imponerand av Trump/usa och hans charader...ja då har man inte mycket till kritiskt tänkande.
Citera
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Ja exakt och det stod i tidningen också. Men gissar att någon sagt för mycket och därför har de dragit tillbaka det då det är hemligstämplat.

Lyssna efter 08:40 in i programmet

https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1449169?programid=4540
Citera
Bannlyst
Citat:

Inte ens i så korta skeenden kan beslutsförfattare se hur mycket de enkelt hade kunnat förhindra med en enkel stängning av gränser/inkommande trafik av människor.

Vad jag förstår färdas inte viruset långa sträckor över land och hav.

Landet hade hanterat stopp i flygtrafik/descinficering av båtlaster -väl.

Lastbilschaufförer byter personal vid gränsen och descinficerar utrymmet.

Nedå, miljarder ska pumpas in i tillfälliga militära sjukhus, vården ska gå på knä.

Nu ska händerna spritas.
Citera
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Nu är ju Flashback ett anonymt forum. Men jag har känsla av att vitruvanskie har rätt bra koll på det här och kan delge info av sin teori av det faktiska läget hur många som här och nu faktiskt är sjuka. Tror regeringen vet med. Det kanske bara är 13 och fler blir det inte. Man kan ju hoppas.

Det kommer ju helt säkert spridas. Är inte kanske, det är säkert.
Citera
2020-03-01, 00:24
Medlem
Nu när typ handspriten är slut överallt.. har hört att klorinlösning skall vara effektiv på att döda skiten. I vilken konventration räcker det? Har en flaska, som jag vill hushålla med. Kan man ha en hink med klorinlösning som man återanvänder och tvätta händerna i?
Citera
2020-03-01, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Asiaten som va Sveriges första smittade, hurfan kan hon inte ha tillfrisknat? hon har varit sjuk i över en månad isf, hur vanligt är de med att gå o vara i sjuk i en månad vid en influensa?

Ingen vet säkert då de trycker på patientsekretessen. Troligen frisk. Antingen fortfarande under vård = de har koll på henne ett tag till eller så har hon redan fått åka hem nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in