2020-02-29, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Vilka uppgifter säger det? eller spelar polisen för att få henne att tala??
tänk att de släpper ämnet så enkelt..
Det kan vara så att det är en liten fälla. Hon föll i alla fall inte i den i så fall. Jag har inte läst alla förhör med andra människor. Läser igenom förhören med HD nu. Hundratals förhör att läsa ju, men betar av.
Citera
2020-02-29, 22:54
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Jag håller med Rosamund, jag upplever oxå att LW är oerhört påstridig i vissa chattar/mail. Hon accepterar inte att SD inte vill träffa henne.

Absolut är hon påstridig. Det är dock inte samma sak som stalking. SD öppnar upp och bjuder in till konversation hela tiden. Som review påtalat; balansen är helt fel i deras relation. Det är en anledning till att det blir så. LW accepterar dock ofta att SD inte kan/vill, när hon får en tydlig förklaring på varför. Men ibland har hon väldigt svårt för att köpa det när SD sagt dagen innan att de ska ses. Det har LW väldigt svårt att hantera. LW skriver dock vid flertalet ställen liknande "Jag vet att det finns tillfällen du inte kan eller vill ses". LW ber då antingen om bekräftelse på annat sätt, genom fina ord eller bilder på SD, eller genom att fråga honom när de kan ses istället.

LW är väldigt kärlekstörstande gentemot SD, och därför blir hon också påstridig emellanåt. Men att kalla det stalking; det är att förminska de personer som blir utsatta för det. Den som sysslade med stalking var SD.
Citera
2020-02-29, 22:59
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Hans svartsjuka verkar aldrig ha tagit slut. Sade han inte också i ett av förhören att han älskar henne? Om man ska sätta tilltro till vad han säger.

Jag har ej hunnit så långt in i fupen ännu, så jag kan inte svara på det rörande just förhören. Men det är tydligt att han är svartsjuk längs med tidslinjen även under 2018, när man läser deras konversationer.
Citera
2020-02-29, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Aktbilaga 145 Huvudprotokoll sid 157

Vem loggar in på LW:s mail 05.23.46 15/5?

Varifrån loggar han in??
Är detta inte information som hade dykt upp i hans återskapade mobil / dator?
Kan det vara från Hannas dator?
Den blev väl aldrig inlämnad?

En tanke: Om SD nu kom hem till HD på natten; kan barnen ha iakttagit ngt på natten?
Har de blivit hörda?
Citera
2020-02-29, 23:03
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är helt klart att det är här tyngdpunkten i åklagarens argumentation kommer att ligga.

Jag är inte så säker. Ring åklagarn!
Citera
2020-02-29, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKong90
Finns det några uppgifter i FUP på andra kvinnor som MGM hängt med under senare år och isf var i FUP?
I tråden har två fall tagits upp. Dels ngn som SD i meddelande till LW säger sig haft trekant med HD med och dels ytterligare en. Tyvärr hittar jag inte dessa i FUPen nu. Kanske Ozzie som är en fena på att söka lyckas?
Citera
2020-02-29, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Det var inte mail, det var meddelanden på telegram som JG raderade under ett förhör hos polisen, konversationer han haft med MGM.
Du tycker inte det är uppseendeväckande?
Det Är kriminellt att försvåra en utredning, något som den lönnfete JG kommer få erfara...

Instick angående J's raderingsrutiner: Han hävdade till en början att han aldrig brukar ha för vana att radera nånting i mobilen.

Vittnesförhör aktbilaga 150 sida 269

Förhörsledaren ställer senare en rad frågor om mobilen har någon inställning som gör att enheterna raderas automatiskt eller om han av misstag skulle ha raderat nånting. Men nej. Han skulle till och med bli förvånad om han raderat något av misstag.

Det där ändras ju framöver i förhören..... Då har han ju raderat både det ena och det andra.. Med flit.
Kan föreställa mig att han svettas en del där och blir torr i truten av nervositet.
Varför räddar han inte bara sitt eget skinn.....?

Hade han inte dessutom fipplat med kontantkort när han pratar med SD (avlyssningen)?
Citera
2020-02-29, 23:15
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
men har man inte kunnat återskapa Stefans kommunikation TILL denna telefon?

Nej, eftersom han tvingade både LW och JG G att använda telegram.
När man raderat meddelanden går de inte att återskapa.
Citera
2020-02-29, 23:29
Medlem
notknapparens avatar
St*efans sjuka (elaka) humor:

Förhör AW 16 maj

Ett mycket rörande förhör. En kille med sinne för detaljer och många tankar. Mycket charmig kille.
Aktbil 146, sid 20

"F: Å du nämnde en som heter Stefan.
V: Stefan han är . .jättesnäll..kan ha lite hård humor en gång så på hans dotters .. hans ena
dotters hästkalas .. utan o säga nått till alla så bjöd han på hästhamburgare ..
F: Mm-hmm ..
V: Såhär .. hamburgare gjorda av häst.
F: Mm-hmm ..
V: Å ingen visste ju nått .. å sen efter kalaset berätta han det för dottern då ..
"

Hur elakt är inte detta!
Säkert tyckte SD att detta var humor.

Och det knyter sig när han säger att St*efan är jättesnäll...
Citera
2020-02-29, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
I tråden har två fall tagits upp. Dels ngn som SD i meddelande till LW säger sig haft trekant med HD med och dels ytterligare en. Tyvärr hittar jag inte dessa i FUPen nu. Kanske Ozzie som är en fena på att söka lyckas?

Det SD säger till LW när hon frågar om han haft sex med HD är ren sarkasm. Han tröttnar på hennes tjat och säger att de haft sex med varandra allihop som var där. Ren sarkasm. Har aldrig hänt.
Citera
2020-03-01, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det kan vara så att det är en liten fälla. Hon föll i alla fall inte i den i så fall. Jag har inte läst alla förhör med andra människor. Läser igenom förhören med HD nu. Hundratals förhör att läsa ju, men betar av.

Märk väl hur HD konsekvent vägrar svara på frågor som FL (förhörsledaren) ställt i tidigare förhör!
Och att minnet är som bortblåst på många andra frågor medans hon kan återge en del ofarliga saker ganska detaljerat.
Nu är inte jag expert på minnet men jag har svårt att förstå hur den kognitiva funktionen kan vara så selektiv hos HD...
Jag är böjd att hålla med andra forumister att avförande av HD i utredningen är lite märkligt gjort av åklagaren. Men det kanske var tvunget att avföra HD enligt nån sorts praxis? Och läget kan ju förändras efter det att dom mot SD meddelas, under förutsättning att SD trillar dit alltså. Jag tror inte han tar på sig skulden helt själv om han blir dömd.
Citera
2020-03-01, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jaja

Men den du hänvisar till är den 1: a undersökningen som gjordes i en (Delredovisning 2)
Sidan 24
Datum: 2018-10-05
Ert datum: 2018-05-16
5702/23383-18/S099

Två tops. Vä frontsida på tvättmaskin i källare
För en av topsen erhölls indikation på blodförekomst, men vid utförd DNA-analys kunde DNA som kan jämföras mot person inte påvisas. För den andra topsen kunde blod inte påvisas.

Den JAG hänvisade till var en FÖRNYAD analys (sid 110) i Slutredovisningen.

Sidan 110
Datum: 2019-06-19
Ert datum: 2018-05-16
5702/23383-18/S099

Två tops. Vä frontslda på tvättmaskin i källare
Vid en förnyad analys av den tops som gav indikation på blodförekomst (se delredovisning 2 daterad 2018-10-05) påvisades DNA, Resultaten talar extremt starkt för att DNA:t kommer från Lena Wesström (Grad +4), om man bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting.

Tycker det ser ut som att det är samma undersökning som man gjort två
olika tolkningar på.
Dom skriver inte att det är blod, dom skriver att det är DNA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in