2020-02-29, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Färg hit och armeringsjärn dit. Ingen färg och inget armeringsjärn har väl hittats? Det kan vara vad som helst. En hammare eller en rörtång eller en ishammare, stekpanna eller cykeltrampa. Utan att mordvapnet hittas eller ett erkännande leder spekulationer om mordvapnet ingenstans. Tyvärr.

Jo, jag håller med. Jag tycker bara att det utifrån protokollet att döma verkar vara så att polisen famlar helt i mörkret vad gäller tillhygget. Det är konstigt, ofta brukar de ha en relativt god uppfattning om vad det skulle KUNNA vara, men de verkar ha letat efter så vitt skilda föremål att det blir märkligt.
Citera
2020-02-29, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Tack för givande teorier. Jag har funderat på om märkena i trädstammen var ”skrämselslag” för att försöka få (en redan sittande eller liggande) LW att lyda, tystna och kapitulera? När så inte skedde attackerades LW:s ansikte/huvud, tänker jag. Jag är inte säker på att GM hela tiden har stått upp vid tillintetgörandet av LW.
De flesta slagen skedde säkert när inte benen bar längre. Säkert satt/låg hon ner och försökte skydda huvudet en stor del av tiden. Stackars människa.
Citera
2020-02-29, 22:21
Medlem
Ang alla foton SD tog när han stod i polisens vestibul och väntade.

FL till HD:

FL I: ... Det har kunnat konstanterats att det här är ju inte gjort av misstag.

MT: Okej

FL I: Eeh utan det här är ju helt medvetna handlingar. Eeh, och det kan man se eftersom, mellan dom här momenten som han har kommit åt knapparna så skickar han och tar emot meddelanden också.

MT:mhm

FL I: Så det är inte så som att han råkar komma åt knappen och hålla den intryckt. Och vad tror du i så fall skulle bero på?
Citera
2020-02-29, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Är en myt brottslingarna är så intelligenta. Flertalet är under snittet i iq. Många har handikapp och andra skador som gör att de inte kan förstå orsak verkan. En del har sociala handikapp. Men särskilt intelligenta är de inte. Finns givetvis undantag.

PS ditt rejäla påhopp på lw hoppas jag var en tanke vurpa. Eller skyller du skulden på andra som inte kan styra sina tankar och agerande. Hon var oerhört trasig. SD och andra individer bör ha insett det, men de sket i det. Ds.

Du har missförstått mig fullständigt, jag blir bara lite irriterad över @Fotoalbuns' persiflage och hemska skrift-utsagor om L*na Wesstr*m.

Det står för mig helt klart och tydligt att St*fan Davidss*n är en kvalificerad skitstövel, manipulator, människo-kontrollerande, lögnare. Vederbörande har behandlat sin före detta fru som bara ett kräk kan göra.

Stackars lilla L*na Wesstr*m som råkade hamna i klorna på en sådan grym individ som St*fan Davidss*n, L*na Wesstr*m hade det svårt sista tiden och led inombords, det vill säga, allt syns inte utanpå.

Ps: Brottslingar har ingen intelligens, även om de tror så Ds.
Citera
2020-02-29, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Men vad är detta? FL säger till HD:

F 1: Det finns en uppgift i utredningen, som säger att Stefan ska ha kommit hem till dig, natten mellan 14:e och 15 :e.

H: Okej.

F 1: Är det någonting som du kan kommentera?
H:Nej.

F 1: Den uppgiften säger också att du ska ha varit mycket lättad över att Polisen inte gjorde husrannsakan i din bostad

Nu vet jag inte vilken uppgift FL hänvisar till, men om det är så, då är det inte så konstigt att HD vet allt, och att hon glider. Hon har fullt klart för sig att SD dödat L.

Det är heller inte konstigt att HD då visste kl 8.00 på morgonen att L saknades och att HD berättar detta för sin chef. SDs första kontakt med HD var kl 11.00 på fm den 15:e då han meddelar HD att "Noa ringde imorse".

Det är heller inte konstigt att hon visste att det var Lena man hittat när hon körde förbi den 19:e och såg avspärrningarna.

Hur i helvete kan hon få gå lös?

Vilka uppgifter säger det? eller spelar polisen för att få henne att tala??
tänk att de släpper ämnet så enkelt..
Citera
2020-02-29, 22:28
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Har fetat några, av dig, klarsynta bedömningar av läget. Han slår omvartannat på och av sina "känslor" för henne; någon gång då och då får hon sin önskan om närhet tillfredsställd. För stunden. En behandling som är avsedd att hålla henne varm. Och LW har med tiden blivit extremt medberoende.
Hon berättar själv i en chatt under det sista halvåret hur hennes ton mot honom har hårdnat p g a den bitterhet hon bär på. På samma vis som han hotar och kontrollerar henne med instruktioner börjar hon ge igen med samma mynt, men eftersom hon är den som befinner sig i känslomässig beroendeställning så uteblir den avsedda effekten; hatet från hans sida ökar i stället. Ett fullskaligt krig utvecklas dem emellan mot slutet. Fast när hon erbjuds en smula av hans uppmärksamhet eller att tonen från hans sida mjuknar, så är hon genast redo att ta honom i famn.

Vreden är egentligen det enda sanna känslouttrycket hos honom. Den andefattiga och kärlekslösa miljö han har vuxit upp i lär heller inte ha kunnat kompensera några inneboende känslomässiga brister.

Att han har klarat sig så pass många år utan att begå brott, borde till viss del kunna förklaras av att han har en inneboende kreativitet och har ägnat sig åt flertalet fysiska aktiviteter genom årens lopp. Han har därmed delvis kunnat hålla mörkret inom sig i schack; "jag är en sabbare in i själen."
Och utan en hustru som har anpassat sig till hans nycker och låtit bli att ställa obekväma frågor, hade han möjligen fallit igenom tidigare; hon kunde ju t ex ha ställt den enkla frågan om varför han skaffar sig ett mobilnummer med 666 som sista siffror.

Dina reflektioner är en utmärkt analys av vem som hade det verkliga övertaget i det här destruktiva förhållandet. Och, det har han ju t o m själv erkänt.

Tack för de fina orden. Jag håller även med dig helt i din egen analys här. Det jag fetat är något som går som en röd tråd genom deras konversationer. En av sakerna som får SD att bli känslokall ordentligt är ju när LW ber om känslomässig bekräftelse. Antingen så kan han inte ge henne det, eller så vill han ej. Kanske både ock. Tyvärr så är det ju också så att LW knappt ger honom utrymme för det heller, då hon inte vågar vistas i den kärleksmässiga tystnad det skulle kräva.

Detta är också anledningen till att jag tror att det under årens lopp utvecklats till ett överdrivet fokus på sex. Det är då som LW får kärleksfulla tendenser från honom, och det utnyttjar i sin tur SD till fullo. Men bara när det passar honom så klart. Stackars LW. Hennes desperation efter hans kärlek växer ju mer hennes självaktning minskar.
Senast redigerad av Netherworld 2020-02-29 kl. 22:30.
Citera
2020-02-29, 22:33
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Ha du är nog ensam att beskriva LW som passiv. Du behöver liksom det krympande antal medlemmar som ännu inte förstått Lenas problem revidera din syn på BO

Du kan själv läsa deras tidiga konversationer från 2011. Ytterligare ett synfel från din sida?
Citera
2020-02-29, 22:33
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Tack för de fina orden. Jag håller även med dig helt i din egen analys här. Det jag fetat är något som går som en röd tråd genom deras konversationer. En av sakerna som får SD att bli känslokall ordentligt är ju när LW ber om känslomässig bekräftelse. Antingen så kan han inte ge henne det, eller så vill han ej. Kanske både ock. Tyvärr så är det ju också så att LW knappt ger honom utrymme för det heller, då hon inte vågar vistas i den kärleksmässiga tystnad det skulle kräva.

Detta är också anledningen till att jag tror att det under årens lopp utvecklats till ett överdrivet fokus på sex. Det är då som LW får kärleksfulla tendenser från honom, och det utnyttjar i sin tur SD till fullo. Men bara när det passar honom så klart. Stackars LW. Hennes desperation efter hans kärlek växer ju mer hennes självaktning minskar.
Det är helt klart att det är här tyngdpunkten i åklagarens argumentation kommer att ligga.
Citera
2020-02-29, 22:35
Medlem
Finns det några uppgifter i FUP på andra kvinnor som MGM hängt med under senare år och isf var i FUP?
Citera
2020-02-29, 22:35
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Mitt intryck är att hon kunde släppa vad som helst vid minsta vink från SD. Det gick på något sätt före allt.

Det finns några tillfällen då hon prioriterar annat. Men eftersom SD reagerar som han gör så väljer LW bort sådant väldigt ofta.
Citera
2020-02-29, 22:36
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De flesta slagen skedde säkert när inte benen bar längre. Säkert satt/låg hon ner och försökte skydda huvudet en stor del av tiden. Stackars människa.

Precis så här tänker jag också. Så vedervärdigt vidrigt. Stackars kvinna.
Citera
2020-02-29, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Ja för vore det EGTs random mördare skulle de knappast gjort sig av med telefonen...

men har man inte kunnat återskapa Stefans kommunikation TILL denna telefon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in