2020-02-29, 23:00
Medlem
Fan får hoppas det håller sig nere ett tag till drar till Thailand i april vill ju åka så de inte stänger innan man åker.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Vilket jävla skitsnack. Det enda du gör att sprida lögner och hittepå i denna tråd. I princip all vårdpersonal är inte överens om att det är allvarligt.

Min fru jobbar som ssk på iva och jag har två bekanta som är läkare. En jobbar på vårdcentral och den andra på sjukhuset. Det enda som hänt är att landstinget delat ut riktlinjer för hur de ska bemöta misstänkta fall av Corona och bedöma dem på de olika enheterna.

Personalen är till 95% HELT utan oro, min fru säger att det låter som vi pratar mer om Corona på vårat jobb än hennes. Hennes kompisar från utbildningen som hon har god kontakt med men jobbar i andra städer säger samma sak.

Så lägg av att hitta på och förstärk nån oro som inte existerar än.

Det är du som sitter och hittar på, förnekar och ljuger i tråden och har gjort ett bra tag nu dag som natt. Är din agenda att skada människor och öka spridningen/okunskapen? Detta kan i alla fall dina inlägg leda till, om du ej är medveten om det redan.
Citera
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Något ingen verkar tagit upp här i tråden är hur hög andel av de insjuknande behöver läggas in på sjukhus.
Det är inte bara CFR man skall stirra sig blind på. Det är också förvånansvärt högt hur många som behöver läggas in på sjukhus:

16% av patienterna behöver sjukhussäng.

4% behöver IVA.

det är EXTREMT höga siffror.

För närvarande i Italien är 9% av alla smittade i IVA.
Svensk sjukvård (som redan går på knäna) kommer krascha totalt om detta sprider sig okontrollerat och Gud vet vad antal döda då blir.
Läser runt i ett mycket brett spektrum av sjukdomar orsakade av virus och bakterier. Spanska sjukan slog mot friska människor främst. Gäller detsamma Corona viruset?
Citera
Medlem
Man börjar bli orolig faktiskt, kändes olustigt när man gick på stan idag och hamnade på lokala köpcentret. Börjar kännas som en kass skräckfilm eller typ "Planet of the apes" där ett virus i princip utplånar mänskligheten.
Citera
2020-02-29, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Kina är inte främmande för mobila lösningar, kan de avrätta folk på hemmaplan kan de även kremera dem. Varför tror någon att Kinas exempel på smittspårning går att kopiera i väst? Vi behöver ett vaccin, ganska snart.

https://en.wikipedia.org/wiki/Execution_van

Corona är ett vapen men inte som folk tror utan en förtext för att kunna justifiera ett mass injeserande av vaccin, problem-lösning agendan, folk går nämligen inte med på att vaccinera sig om de inte fins ett hot typ corona eller dylika eftersom tycker att de är rationellt att reagera så. Så som staten indoktrinerat massorna att reagera.

Vaccinet är det egentliga vapnet, vaccinet är designat att förändra ditt DNA allt från sterilisering till
att föraändra din hjärna , detta är en NWO TECHNOCRACY agenda sedan 1930. Men folk är så bombade de kan inte ta till sig sådana här saker, de ser och hör bara detta som konspirationer och slår omedelbart ifrån sig det hela sanna, reala saningen trotts att saningen stirrar dem i ögonen.
Senast redigerad av PutinsPutain 2020-02-29 kl. 23:04.
Citera
2020-02-29, 23:02
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Faktum är att efterssom viruset är omslutet av ett fettmembran så trivs det bättre på blanka ytor såsom metaller än mjukare ytor som tyger och papper, då dessa absorberar fettet och förstör därför viruset.

Tyger är således mer självsanerande kan man säga, de förstör viruset fort, inom ett par minuter eller i värsta fall timmar. På blankare ytor kan det leva i flera dagar.

Jag har 48 tim som referenstid/smittid på Covid-19 på blanka ytor under rumstemp, och längre tid typ 50-60 tim nere vid +6 som ska vara peak (?).

Hur står sig en ozon-generator, UVC-lampa eller en sketen tapetborttagare som ger ut vattenånga typ 75-85+, (vi har en sådan liggande)om jag vill ge mig på ikea-sofforna i entren för kunderna ?
Citera
2020-02-29, 23:04
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GabrielGraslok
Nja, det ser jag inget stöd för. Går vi ytterligare två år bakåt är dödsfall inom 30 dagar, i Sverige för vanlig influensa, 5.6% respektive 2.8%.

Hur som helst, det jag är nyfiken på är om någon sett samma typ av statistik för 2019-nCov.

Du menar alltså att 2 år bakåt så fanns det inga som var vaccinerade året innan eller hur tänker du nu?

För att komma till bukt med denna fråga måste vi ju gå tillbaka så långt så att inga var vaccinerade emot influensan året innan, eller åtminstone inga av de som dog.
Citera
2020-02-29, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Magnus Ranstorp
@MagnusRanstorp
·
27 feb.
Varför stänger vi inte ner för flygrutter till speciellt drabbade områden? Och installerar kroppscanners? Speciellt resande från Iran och Kina

om magnus får som han vill

Kroppsscanners? Tror han att viruset ska framträda på dem?
Citera
2020-02-29, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Om du inte insinuerade att Sverige hade kapacitet för den mängd Italien nu har så insinuerar du att alla som läser dina poster fick IG i matematik. Varför anger du mängden personer som vårdats under ett år i sammanhanget av en epidemi? Varför inte kapacitetsmängden under den aktuella tidsperioden?

Igen: jag insinuerar ingenting. Jag angav mängden infektionsklinik-vårdade för lunginflammation på ett år för att visa hur det brukar se ut. Någon sådan siffra har jag inte sett i den här tråden tidigare. Min tanke är/var att var och en själv kan göra något med den siffran. Jag lägger mig inte i vad. Någon jämförelse med Italien har jag inte introducerat.

Kapacitetsmängden känner jag inte till – men den vore väldigt intressant att ta del av. I synnerhet om den bygger på klinikchefernas egen skattning av sin klinik.
Citera
2020-02-29, 23:06
Medlem
Har det kommit fram något om vaccin mot viruset?
Citera
Medlem
Trump säger att utbrottet är över i April, jag tror han har rätt. I takt med att vädret blir varmare och folk får i sig D-vitamin kommer populationen bli mer motståndskraftig. Folk gör sig lustiga över det för att Trump säger det, men influensa generellt är extremt säsongsbetonat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Man börjar bli orolig faktiskt, kändes olustigt när man gick på stan idag och hamnade på lokala köpcentret. Börjar kännas som en kass skräckfilm eller typ "Planet of the apes" där ett virus i princip utplånar mänskligheten.

... och alla andra sprang runt i köpcentret glada i hågen som om ingenting var på tapeten, eller hur?
Precis som i köpcentret och gågatan i min stad.
Det är ju ändå lönehelg.
För att inte tala om ICA maxi. Vilken köpfest.

Herregud.
Gör det inte värre än vad det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in