2020-02-29, 22:33
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Finns rapporter om att så mycket som fyra procent av de drabbade områdena i Italien har Corona. Det bor 10 miljoner enbart i Lombardiet

Sen har jag sett rykten om att Nordkorea tagit hand om en Coronasjuk på ett väldigt nordkoreanskt sätt, arkebusering, det är dock rykten.

Rätt säker på att jag läst det i någon av de etablerade medierna. Behöver inte stämma för det, men det låter inte osannolikt.
Är väl iofs ett effektivt sett att hindra spridning av viruset.
Citera
2020-02-29, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
har sett början tidigare när polisen laddar och familjen som ligger i rummet...ja jag vet inte vad jag ska säga blir stum

Jag tror på uppgifterna om att just det här klippet är fake news, men familjen i slutet är ju helt klart död hur som helst. Hittade en sida som gick in för att förklara var bilderna kommer ifrån:

https://www.altnews.in/chinese-police-shooting-down-coronavirus-patients-manufactured-clip-viral/

Jag har följt filmerna från Wuhan sedan mitten av januari, men jag har inte sett det här klippet tidigare och ingenting liknande det. Massor av folk som samlats på sjukhus, smittade som faller ihop och reportage av medborgarjournalister, ja, och ingenting av det jag sett tidigare har verkat fake och det mesta har senare blivit en etablerad del av mediabilden (främst läkare och medborgarjournalister som sagt att det var värre än väntat och förklarat de praktiska problemen i Wuhan).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gotlaborj
Oroa dig inte. Jag bor ganska isolerat som det är och är helt frisk. Är dessutom i Japan just nu och ska vidare mot just Kina om 2 veckor. Är inte det minsta orolig.

Det enda skämtet som finns här, det är hur lättlurade folk är.

Då kanske du har uppmärksammat att de har stängt ner samtliga skolor i landet en månad.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seppo1337
Följt den här skiten på Twitter och Reddit ett bra tag nu. Extraknäcker lite i en dagligvarubutik där jag tar emot kontanter och dylikt av kunder stup i ett. Har rätt många Kinesiska kunder, varav en visat sig vara smittad i området... Har nu nått en punkt där jag försöker hålla 1,5-2 meter avstånd till alla kunder samt brukar handsprit efter varje kund. Paranoid och överdriven eller rimligt?

Många kallar mig paranoid.

Jag tar det som ett beröm. Själv kallar jag det för förhöjt medvetande.

Skulle du bettet dig så som du gör nu för ett år sedan skulle du nog ha lite problem. Just nu är du förnuftig. Men vad är det för fel på arbetshandskar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
skulle tro att det tar minst ett år innan du får fram dom siffrorna, globalt och nationellt

Tills dess sitter vi här och hetsar upp oss!
Citera
Medlem
Vanliga luftrenare med Hepafilter tar bort 99% av Coronaviruset från ett rum.
Citat:
Air purifiers that contain HEPA filters or even lower grade filters can capture virtually all sizes of solid particles, including particles 0.1 microns in diameter – or the same size as the coronavirus. If you’re living in a shared house, or are working in a closed environment with lots of people, turning on an air purifier could help reduce spread of the coronavirus.
https://smartairfilters.com/en/blog/can-air-purifiers-filter-out-the-coronavirus/?rel=1
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
På vilket sätt är en person som ser allvaret i situationen ett offer?

Tänk efter kanske, media, vaccin......
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Kanske ett skäl till för att icke svårt sjuka ska stanna hemma. Sjukhus är smitthärdar. Det har man vetat sedan medeltiden. Man ska bara dit om man verkligen måste.

Får man Corona kan man ligga hemma och må dåligt lika bra som att man ligger på sjukhus. Det är dock när man har 40 grader konstant utan att febernedsättande får ner det och andningsproblem man bör uppsöka sjukhus.

Jag ser inte fram emot att få det för jag blev sjuk efter resa till New York 2011 och låg i 38,5 graders feber som jag dämpade med Alvedon. Vad händer när 38,5 grader blir 37? Du blir sjöblöt och sen feberdrömmer du. Jag är relativt frisk av mig så jag kommer att få den mildare graden.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Knappast. 1926, dvs sex år efter att spanska sjukan klingat av, gjordes en stor undersökning i Sverige. Den visade att 5,3 procent av befolkningen besökte gudstjänster med någon regelbundenhet.

https://www.svenskakyrkan.se/kyrkohandboken/gudstjanstkris-i-atminstone-100-ar

Wow... Du är förvånad att bara 5.3 % gick i kyrkan 6 år senare....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagskatilltuppen
FB's tråd om svininfluensan hade typ samma ton (fram tills vaccinet kom). Då var det digerdöden och Fans moster som var på väg at förinta halva jorden.

Bara en liten undran: ni som tro att detta är digerdöden 3.0, var ni lika oroade när svininfluensan svepte över världen?

Nej. Jag fick jävligt mycket skit för att jag vägrade vaccinera mig. Inte en jävel ifrågasatte det makabra i Sveriges agerande. Vi använde väl hälften av alla EUs vaccin eller nått liknande. Helt sjukt.
Citera
2020-02-29, 22:36
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Du tror alltså mer på diktaturen Kina som kan hålla saker hemliga än demokratin Sverige? Du tror att bokförläggaren frivilligt sa upp sitt svenska medborgarskap och var enbart kines också?

Jag har inga högre tankar om Kina, men faktum kvarstår att man har fått ned smittspridningen. Det är inte direkt en nackdel att ha en diktaturs alla maktmedel vid såna här tillfällen.

Min poäng är att vi kan glömma att Sverige kommer att kunna ta hand om sjuka och vidta effektiva åtgärder mot smittspridningen ens hälften så bra som diktaturen Kina.
Citera
2020-02-29, 22:36
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Kollade du ens videon? Eller föredrar du att fortsätta leva i dumhetens dimma?

Den var ju behändigt klippt där på dagen när svininfluensan tog fart...

https://www.youtube.com/watch?v=6dDD2tHWWnU

Därmed inte sagt att vi ska ignorera Corona, inte alls, och jag tycker det är väl slappt från svenska myndigheter. Men att bara sprida skrämselpropaganda som du gör och klippa och klistra gör ingen nytta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in