2020-02-29, 18:58
Medlem
Haddock93s avatar
Nytt fall i Stockholm rapporterar TV4
Citera
2020-02-29, 18:59
Medlem
pailins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Ska iväg och handla strax tänkte jag, redan fyllt på ett lager men tänkte köra ytterligare ett last.

Hur ser det ut i butiker hos er i tråden? Ser ni något utplockat typ konserver osv?

Alla jag pratar med verkar lita på media och myndigheter som uppenbart underdriver. Jag tar de säkra före det osäkra, kan alltid äta upp det sen bara

Sunt resonerat Haddock93. Man kan alltid äta upp det man bunkrat , bara gott att fylla på förråden. Där jag bor (Karlskrona) finns det mesta fortfarande, folk chillar då det är lördag. Jag och min man har bunkrat i veckor. Det jag lagt märke till är att hand- och ytdesinfektionsmedel tagit slut.
Citera
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Vad tror ni övriga ...
Är det ostoppbart detta virus nu?

Enligt mina beräkningar är det ute sedan den 15 Januari, efter det datumet var det ostoppbart dvs förbi händelsehorisonten

Dessa fall som finns bekräftade är bara toppen på isberget så undra hur många som går runt och tror de är friska men kommer bryta ut strax :/

Stackars alla som kommer dö... eller rättare sagt alla deras anhöriga.
Döden är ju oundviklig såklart men ingen vill nog bli statistik i Coronavirusets döds siffror
Ja, Utan några som helst tvivel. Är själv i min sommarstuga nu sedan en timma med voffsingen och har bunkrat för mat i 2 månader. Stadsbor är stenkörda, avundas er inte men sympatiserar inte heller. Den här pandemin har en orsak och ett syfte, att rensa ut skiten. HALLELUJA nu skall syndarna brinna!

Har du levt ett gott och ärligt liv skall du nog inte oroa dig så mycket. Gud har givit mig sommarstuga och pengar att kunna dra mig undan för en anledning. Begrunda edra liv och edra handlingar, ni kommer nog begripa själva om ni blir skonade eller ej.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Hehe nej det stoppar inte viruset
Vad roliga ni är när ni griper efter halmstrån i denna tragedi.

Jag ställer en öppen fråga bara.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Dessa medfödda (hjärt)fel, vad kan det vara?

Arytmier är vanliga och av mycket varierad allvarlighetsgrad. Men att få corona på hjärtat det vill man nog undvika.
Citera
2020-02-29, 19:00
Medlem
qwerty-66s avatar
Över 1000 nu i Italien. Svårt med tillgång på läkare... När når de Wuhan nivå? Om ett par veckor?

https://www.repubblica.it/cronaca/2020/02/22/news/coronavirus_in_italia_aggiornamento_ora_per_ora-249241616/
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonet
Från Artikeln.

Dessa fynd har enorma konsekvenser för styrka av coronavirus och även vad det kan orsaka hos människor, inte bara Covid-19-sjukdomen. Dessutom ska Covid-19-sjukdomen aldrig jämföras med som förkylnings- eller influensavirus eftersom detta nya coronavirus finns i en egen liga.

De kombinerade resultaten från de tre studierna indikerar att på grund av de HIV-liknande mutationerna kan dess förmåga att binda med mänskliga celler vara så mycket som 1 000 gånger mer potent än det initiala SARS-viruset 2003.
Vad innebär ”potent” i det aktuella fallet? Smittsamhet, dödlighet, duglighet?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Roxelane
Håll i hatten nu. Vi har ca 100 tillgängliga IVA platser. Vi har 18 respiratorer i reserv utöver detta. Vi har sedan hangarer och bergrum med sjuksalar som kan ställas iordning, bla under SÖS. Sedan har försvaret en del salresurser. Thats it. Edit; 3 av de 100 platserna i tillgänglighet är nu upptagna. För att göra det begripligt, vi klarar att vårda (utan extrainsatta resurser), 100 personer samtidigt för Corona.

Blir det kris får man väl prova sig lite?

Kan man inte seriekoppla respiratorn till flera, eller lägga flera personer i varje om det är familj tex?

respirator känns inte som en oerhört avancerad produkt, jag skulle kunna bygga ihop ett par ganska snabbt.
Citera
Medlem
En till i Stockholm!
Citera
2020-02-29, 19:01
Medlem
abo142s avatar
Just nu: Ett nytt bekräftat fall av nya coronaviruset i Stockholm, skriver regionen i ett presssmeddelande. Personen har koppling till det fall som bekräftades den 27 februari i Stockholm och har hittats efter aktiv smittspårning

källa DN
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxelane
Håll i hatten nu. Vi har ca 100 tillgängliga IVA platser. Vi har 18 respiratorer i reserv utöver detta. Vi har sedan hangarer och bergrum med sjuksalar som kan ställas iordning, bla under SÖS. Sedan har försvaret en del salresurser. Thats it. Edit; 3 av de 100 platserna i tillgänglighet är nu upptagna. För att göra det begripligt, vi klarar att vårda (utan extrainsatta resurser), 100 personer samtidigt för Corona.

Undras hur de gör om alla resurserna är upptagna och exempelvis Kungen blir sjuk.. Corona gör ju ingen skillnad på Adel o Pöbel.
Citera
Medlem
messiasibids avatar
BREAKING: Washington state reports first U.S. death from coronavirus. Detta var från ett twitter konto som tidigare har rapporterat korrekt löpande om fallen.

Jag ska helt klart lyssna på Trumps presskonferans kl halv 8. Kan vara intressant och han kanske kommer att bekräfta ovanstående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in