2020-02-29, 18:07
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Det är skillnad mellan övning och verklighet.

Klippet lade du ut här med budskapet vad som händer i Kina men det var en övning.

Hade du lagt ut detta och sagt: "titta hur de övar i Kina" hade det varit annorlunda. Ett exempel på fake news. Hade du sökt runt lite hade du funnit detta.

Du hittar en Nisse Random som fixat några klipp för att….? Och dessa lägger du sedan ut här för att…?

Vi är några miljarder som har internet och minst några hundra miljoner som kan fixa ihop lite klipp.

Du är också så feg eller slö och flaggar för att alla filmer Nisse Random bjuder på är Corona-relaterade men likväl ska du lägga ut det… för att??

Sist men inte minst. Nisse Randoms slutsats efter dessa videor:

"This is a serious illness. All evidence points of a biological warfare event."

Va härligt, då är väl allt ok i ditt huvud för dig och de dina, fake news” inget att se eller höra om Coronavirus, cirkulera....

Att (om det nu är så) träningsvideon fyllde ett syfte som sedan verkställs i stor skala är väl ingen ”No brainer” direkt. Du kanske måste åka till Kina och se själv för att tro på att folk behandlas ovärdigt rent av förjävligt just nu pga Coronaviruset?

Är jorden platt eller rund? Orka googla runt rätta källhänvisningar om saker som man vet sker på riktigt, det var visuellt och därför viktigt att ge insikt i situationens allvar...

Jag och de mina kommer att ha noga fokus på situationen, hoppas på det bästa och preppa för det värsta....
Citera
2020-02-29, 18:07
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det finns ett fall i Nigeria. En kines kan man anta. Det kan säkert ha varit fler men i Afrika så är man nog inte så bra på att testa. I vilket fall som helst så sprids den här typen av sjukdomar väldigt lite i tropiskt klimat.

Så genomskinligt att se din okunskap och din rädsla. Det var en italiensk medborgare som arbeta i Afrika.
Citera
2020-02-29, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Eller för den delen, bara i Sverige har vi väl 10 fall per år där unga idrottare får hjärtstopp, och ett par dör. Bakomliggande problematik är träning med virussjukdom i kroppen i de flesta fallen, för numera kollar man ju efter medfödda fel på alla elitsatsande

Dessa medfödda (hjärt)fel, vad kan det vara?
Citera
2020-02-29, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotera
Seriöst? Trollar du?

Nej, det gör jag inte. Jag frågade och fick svar från flera användare som läst i media att siffran verkar vara 5000 tester. Vad är ditt problem med det?

Munhuggas kan du göra via pm, i denna tråd diskuterar vi ämnet.
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
https://www.wsj.com/articles/china-sends-team-to-aid-iranian-response-to-surging-coronavirus-11582993100

Tack. Ja nu kommer det nog bli ordning på Iranierna tillslut får vi hoppas. Det första de behöver jobba på är diagnosticeringen, antalet bekräftade fall kommer nu antagligen skjuta i höjden en period tack vare kinesernas kunskap kring testandet, men jag skulle inte bli förvånad om de behöver skicka fler team för att få det under kontroll helt.

Hoppas bara Kina har ett team över för oss oxå, om en vecka eller två. Det kommer vi behöva.

Men tack vare nuvarande regering som gillar att kritisera Kina till höger och vänster så kommer vi nog tyvärr att få klara oss utan.
Citera
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Så glad över att se skolor och myndigheter runt om i landet som uppmanar sina elever/anställda att stanna hemma i karantän efter utlandsresa. Det visar bara att Folkhälsomyndigheten och regeringen helt har tappat det svenska folkets förtroende.

Äntligen lite bra nyheter.

Kan bara instämma.

Tror att smittspridningen kommer att braka loss ordentligt nästa vecka när många skolbarn och vuxna är tillbaka efter sportlovet.

I Japan så har premiärministern stängt ALLA skolor i landet i en månad för att försöka stoppa smittspridningen. Mycket bra initiativ måste jag säga som Sverige borde ta efter.

F.ö. så undrar jag hur den där åsnan Tegnell fick sitt jobb egentligen? Maken till inkompetent och korkad människa får man ju leta efter!
Citera
2020-02-29, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Gymnasieskola på Lindingö ska gå över till distansundervisning nästa vecka. Var tror ni folk har semestrat? Italien eller Iran?

Gymnasieskola på Lidingö håller stängt på grund av oro för coronavirus
Uppdaterad idag 16:15Publicerad idag 15:16

Stillerska filmgymnasiet på Lidingö håller stängt hela nästa vecka efter att elever och föräldrar uttryckt en oro kring om coronaviruset kan spridas på skolan.

Ett flertal elever har varit utomlands under sportlovet. I ett mejl till elever och föräldrar skriver skolans rektor att alla elever kommer att få distansundervisning under nästa vecka som en tillfällig åtgärd. Eleverna får koppla upp sig mot en gruppchatt hemifrån, för att kunna kommunicera med sina lärare.

SVT har sökt skolans rektor för en kommentar.

Det var förbanne mig det finaste jag har hört sedan jag konfirmerades.

I alla fall nån som tar sitt ansvar och agerar lite proaktivt.
Citera
2020-02-29, 18:10
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Eller för den delen, bara i Sverige har vi väl 10 fall per år där unga idrottare får hjärtstopp, och ett par dör. Bakomliggande problematik är träning med virussjukdom i kroppen i de flesta fallen, för numera kollar man ju efter medfödda fel på alla elitsatsande över 15.

Försöker inte avförda problematiken med Corona, däremot är detta virus knappast något utöver det vanliga på så sätt, det knepiga verkar ju helt klart vara hur smittsamt det är.

Det verkar ju inte vara luftburet. För då skulle samtliga i ett flygplan eller järnvägsvagn kunna bli smittade av en person. Så värsta möjliga smittsamhet är det inte frågan om här. Men sedan hur nära man måste befinna sig en smittad som hostar oförsiktigt kan ju alltid diskuteras. Dessutom spelar, givetvis ens egna känslighet in. Har du t.ex. astma så kan dina försvagade luftvägar vara en ren magnet för varenda litet virus.
Citera
2020-02-29, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Ett i Nigeria, Ett i Egypten.

1. Men att de är få kan bero på brist på testkitt.

2. Smittan ännu inte fått fäste.

3. Det kan bero på klimat.
Men klimatet i södra asien är snarlikt, så det är inte helt troligt.

4. Det kan också bero på att den negroida rasen är starkare o mer motståndskraftig mot denna smitta.

Framtiden lär utvisa
Fast det är ju samma i Sri Lanka. Det vara bara 1 fall och det var en kinesisk turist och den blev frisk. Inga fler fall och dom håller koll på det där också.
Citera
2020-02-29, 18:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Egypten var väl ca två veckor sedan.
Nigeria vet jag inte när det var?

Egypten vet jag man pratade om på tvn. Att närmaste dagarna då var viktiga om fler fall konstaterades. Man menade att Egypten inte har samma möjligheter till vård, karantän, ”stänga städer” etc. som andra länder har.

Men man verkar ha sluppit det.

Bra.

Japp antingen smäller en atombomb i afrika eller så trivs viruset ej i varmt väder.
Citera
2020-02-29, 18:12
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Va härligt, då är väl allt ok i ditt huvud för dig och de dina, fake news” inget att se eller höra om Coronavirus, cirkulera....

Att (om det nu är så) träningsvideon fyllde ett syfte som sedan verkställs i stor skala är väl ingen ”No brainer” direkt. Du kanske måste åka till Kina och se själv för att tro på att folk behandlas ovärdigt rent av förjävligt just nu pga Coronaviruset?

Är jorden platt eller rund? Orka googla runt rätta källhänvisningar om saker som man vet sker på riktigt, det var visuellt och därför viktigt att ge insikt i situationens allvar...

Jag och de mina kommer att ha noga fokus på situationen, hoppas på det bästa och preppa för det värsta....

Det är exat den rädslan som makthavarna vill skapa, ni går snällt in i deras trådar av marionett dockor. Snälla kom och hjälp oss!! Snälla!!! Styr oss!

Hoppas människor snart genomskådar teater spelet att detta virus inte är i den skalan folk tror det handlar om, detta viruset är skapat för visa hur smärtsamt samhället är. Vi kommer se en kollaps av samhället för folk är så pass idiotiskta :/
Citera
2020-02-29, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Dessa medfödda (hjärt)fel, vad kan det vara?

Vettifan. Det brukar väl ha med något som kallas kranskärl att göra? Hjärtat blir så överanströbgt vid belastningen när man har virus i kroppen att det ger upp. Går väl googla förmodar jag.

Kom på en annan sak. Folk verkar ju bli VÄLDIGT SJUKA direkt. Eller så är det som ingenting och går över.

Frågan är, beror det på viruset eller människorna? Rimligt är ju människorna och int viruset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in