2020-02-29, 15:30
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coronakontot
Men det är ju inte det jag motsätter mig. LÄS. Han säger rakt ut att feber ej är ett symptom på detta virus. Det är bevisat fel hur tydligt kan det bli?

NEJ, det gör han inte. Däremot så säger han att symtomen hos barn är annorlunda och mildare, alltså implicit, de får, i motsats till vuxna, inte feber till följd av en infektion av Coronaviruset.

LÄS TEXTEN I ARTIKELN!
Citera
2020-02-29, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
När tror ni att det första dödsfallet sker i Sverige? Rätt så intressant hur alla de tolv smittade verkar vara rätt så friska trots allt

Det är nog inget land som kommer få någon större dödlighet förrän det sprider sig inom urbefolkningen som i tex Iran, Kina, Sydkorea och Italien. Innan dess är det ju mest unga som är smittade då det är dom som oftast reser, och unga klarar sig bra mot detta.
Citera
2020-02-29, 15:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Kan du lägga ner ordet förnekare, samt utöka ditt ordförråd till realister?
Hur tror du att ditt resonemang kommer se ut om en månad, eller kommer du desperat att försöka hitta nya farhågor så att din bubbla håller sig intakt?

Tycker du förtjänar ännu en

Slutdiskuterat med förnekare av det uppenbara nu.
Citera
2020-02-29, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
De ansvariga i Sverige bör gräva gravarna när äldre pensionärer snart börjar dö av Corona.

För att sätta saker i perspektiv, Sverige har knappt gjort någon skyddsåtgärd överhuvudtaget, inte ens de mest basala.

Schweiz har nu förbjudit alla evenemang med mer än 1000 personer.

Sverige har en stark tradition av att alla ska få göra som de vill. Politiker och myndigheter vill inte ta i för då kan de stämplas som främlingsfientliga. Det ser vi bla i hus kriminella tagit över i förorten. Nog kan jag se samma tendens i bristen på viruskontroll.
Citera
2020-02-29, 15:33
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
=$5 biljoner på svenska. En aktiemarknad som iofs redan var uppblåst, så en krasch hade kommit förr eller senare oavsett enligt historiska mönster. Så nu slipper vi den kraschen senare

Jag tror du missade poängen mannen. Vi ligger redan sämre till än vir 2008 års kris när vi fick lov att baila banker, min viruset har ju knappt lämnat startgroparna än.

Eller du kanske vill påstå att du tror det kommer stanna har? Aktiemarknaden alltså. Kommer inte dyka mer?
Citera
2020-02-29, 15:33
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacRousseau
Så hur är det nu med Italien? Varför har det blivit liknande effekter som det snackades om i Kina?

De använder samma definition som Kina och är man inte allvarligt sjuk så testas man inte. Alla andra räknas inte. Det sägs att mörkertalet är runt 80% då.

21 döda av 400 konstaterade smittade genom att vara allvarligt sjuka. 0.5%.

Om vi antar att det är 2000 smittade totalt som inte blev allvarligt drabbade så är det en dödlighet på 0.001%

Var är de miljontals döda det snackades om?
Jag får 21 döda av 400 smittade till ca 5%. Jag måste räkna fel?
Citera
2020-02-29, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Det är nog inget land som kommer få någon större dödlighet förrän det sprider sig inom urbefolkningen som i tex Iran, Kina, Sydkorea och Italien. Innan dess är det ju mest unga som är smittade då det är dom som oftast reser, och unga klarar sig bra mot detta.
Fast det som oroar mig är ju att ca 20% som blir allvarligt sjuka. Hur kommer det sig att inga av dessa i Sverige har blivit allvarligt sjuka? Sedan även att man kan bli sjuk igen och att man skapar inget immun mot det? Att det kan skapa lungproblem och att det stannar kvar i kroppen
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Surkart1
I Tyskland går det inte att spåra smittkedjan Längre. Källa

https://www.rt.com/news/481749-germany-coronavirus-epidemic-beginning/

Det är det sista stråt som svenska regeringen försöker med nu.
Samtidigt som man hälsar Iranier och Italienare välkomna på Arlanda.
Lycka till med spårningen.
Det är väl indirekt Tyskland och Merkell som styr Sverige?
Och det är väl för att Sverige inte har någon Statschef med hår på bröstet och 2 fungerande kulor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Tycker du förtjänar ännu en

Slutdiskuterat med förnekare av det uppenbara nu.

Så vad skall vi göra, total panik råder, vilka instanser skall kontaktas, vi måste agera nu innan det blåser över som vanligt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Jag är lite förvånad att ingen i Malmö är drabbad då folk lär resa mycket där till främst Iran, utan Göteborg är värst.

De döljer.

Enligt en kompis som arbetar som sjuksköterska eller något. Har man fått bekräftat att de har en del misstänkta fall och folk som ringer in.

Men de är inget som man skriver om i median då de skapar panik.

Men om bara regeringen visste att ifall de gick ut med sådan info. Så skulle det vara bäst för alla. Då folk skulle inte vilja gå ut och annat och detta skulle stoppa virusets framfart. Vilken skulle underlätta sjukvårdspersonalen arbete ifall det nu skulle komma någon carona virus smittad person.

Men vad man gör istället är att man låter alla, även de som är smittade härja fritt och sprida viruset. Och sedan poof har man tusentals personer som ska till sjukhuset på en och samma gång.
Citera
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Så detta virus är som spanska sjukan och nästan samma dödlighet?
Svar, ja!
Citera
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Kan du lägga ner ordet förnekare, samt utöka ditt ordförråd till realister?
Hur tror du att ditt resonemang kommer se ut om en månad, eller kommer du desperat att försöka hitta nya farhågor så att din bubbla håller sig intakt?

Du kan väl roa oss med att redogöra för antalet fall i Kina den 20 januari kontra 20 februari och berätta vilka åtgärder de satt in. Jag kan hjälpa dig lite på traven

- Karantän för 700 miljoner
- 40.000 sjukvårdspersonal till Hubei
- Nya sjukhus på 10 dagar

Vad är det som ens gör att du tror vi inte får samma situation här ni vi inte ens gör i närheten av det man gör där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in