2020-02-29, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prgm
Just nu är vi på 22:a plats (av 195 länder) i världen med flest antal smittade invånare...

22? Dåligt!

Kämpa Anders Tegnell! Vi kan nå topp-tre om du gör ditt bästa!
Citera
2020-02-29, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Ge det två år innan du kan förvänta dig ha något facit. "En månad" En pandemi lär ha ett bra mycket längre förlopp än så förstår du väl? Det kommer i vågor.

Kan du försöka tagga ner med din face slap till att börja med, ganska svårt att ta dig på allvar.
Så hur ser din prognos ut, när sker pandemin i och med min okunnighet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Björn Olsen vet ingenting om Sars-virus. Han tror inte att en indiansommar i USA påverkar spridningen
Fast i artikeln uttalar han sig inte om Sars utan om Corona. Han kanske vet något om det?
Citera
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Vad händer när flyktingarna i Syrien/Turkiet får detta virus?
World War Z blir på riktigt?
Det sprids utav helvete naturligtvis. Det är inte så svårt att lista ut varför Turksvinen agerar som de gör just i detta nu.
Citera
2020-02-29, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Det sprids utav helvete naturligtvis. Det är inte så svårt att lista ut varför Turksvinen agerar som de gör just i detta nu.

Kan du definiera sprids utav helvete, kan tyvärr inte se samma indikationer?
Citera
2020-02-29, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Flyktingar får gratis vård, de behöver inte betala någonting, det vet alla.

Läs igen så ser du att vi diskuterade folk som är i EU på besök. De får betala eventuell vård själva precis som du och jag betalar vården när vi är utanför EU.
Förlåt. Du har rätt. Men jag tror inte det kommer in mycket pengar från Iran ändå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Ja men även de som mellanlandat och kommer från början från Iran. Typ Iran-Köpenhamn-Stockholm

Ja tyvärr.Men vi får tacka Turkiet och andra mellanöstern länder som stängt gränser och flyg till Iran. Det hindrar mycket av andrahandstrafiken. Hela befolkningen i Iran vill väl lämna landet nu.
Citera
Medlem
När tror ni att det första dödsfallet sker i Sverige? Rätt så intressant hur alla de tolv smittade verkar vara rätt så friska trots allt
Citera
2020-02-29, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Okej, jag kan väl förstå att flygen från Italien och Iran inte kan stoppas eller screenas på flygplatsen.
Men Folkhälsomyndigheten har inte ens gått ut och sagt att alla som kommer från de områdena bör sätta sig själva i karantän! Skolorna/skolmyndigheten, som inte KAN NÅNTING om viruset, säger att barnen ska tillbaka till dagis och skola direkt efter att ha besökt Iran/Italien, trots en överhängande risk för okontrollerad spridning om något barn faktiskt vore smittat. Makalöst. De har aldrig hört om att ta det säkra före det osäkra? Vissa arbetsgivare har infört 14 dagars karantän om någon anställd varit i drabbat område, men det måste gälla på alla plan i samhället om det ska ha någon effekt.

Jag hoppas att ni som har varit på semester i områden där viruset har spridits, använder sunt förnuft och försöker isolera er så mycket det går när ni kommer hem. Det är för er egen, er familjs och alla andra människors skull. Folkhälsomyndigheten missköter grovt sitt uppdrag så folk måste börja tänka själva.
Och ut med Anders Tegnell DIREKT!

Myndigheterna gör INGENTING för att hålla samhället säkert. Med relativt små medel kan de se till att förhindra dödsfall bland människor som får sätta livet till helt i onödan.

Regeringen och våra dysfunktionella myndigheter kan dra åt helvete. Fyfan vad trött jag är på det här.

Man måste ha arbetsgivarens tillåtelse för att sätta sig i karantän. Som lärare kan man inte göra det i dagens läge. Gissningsvis skulle en smittad lärare som jobbat förändra Skolmyndighetens rekommendationer.
Citera
2020-02-29, 15:20
Medlem
qwerty-66s avatar
Singapore har hanterat Corona föredömligt. Trots att vara tidigt utsatta för smittan så har de inte fått ett större utbrott.

Skulle vi kunna lära oss något av dem?

Singapore was aggressive out of the gate and has continued to be. It was one of the first countries to impose restrictions on anyone with recent travel history to China and parts of South Korea.

https://fortune.com/2020/02/28/singapore-coronavirus-contained-response/
Citera
2020-02-29, 15:22
Medlem
messiasibids avatar
De ansvariga i Sverige bör gräva gravarna när äldre pensionärer snart börjar dö av Corona.

För att sätta saker i perspektiv, Sverige har knappt gjort någon skyddsåtgärd överhuvudtaget, inte ens de mest basala.

Schweiz har nu förbjudit alla evenemang med mer än 1000 personer.
Citera
2020-02-29, 15:23
Medlem
Så hur ligger det till i sverige? Verkar som de döljer mycket.

Hur är det med den sjuka kvinnan i Linköpings eller Jönköping?

Har sverige stoppat resenärer till och från Iran, samt Italien?

Eller tycker de fortfarande att detta är ingen pandemi och att viruset är inte farligare än en influensa.

Var för några dagar sedan hos vc. Då jag haft feber och hosta, har det ännu i idag. Jag fruktade att de kan vara carona virus. Var egentligen där för att få antibiotika. Men fick inte då de hjälper ej mot virus utan bara mot bakterier. Sedan så sa läkaren att ja ska komma tillbaks om 7 dagar ifall mitt influensa inte går över och ja börjar få andnkngsproblem.

Läkaren var inte alls rädd lol. Utan han underskatta viruset. Fyfan jag visste inte att Sveriges befolkning var så naiva eller godtrogna och litar på median.

Själv är jag ingen foliehatt och ja hoppas att median har rätt, om att viruset inte är farlig. Men just i detta fallet så tror jag stenhårt på att viruset dödar allt i sin väg och att det är en pandemi och att sverige kommer leka dumma ini de sista.

Jag har som tur inte längre feber och hostar endast svagt. Dock är jag täpp i näsan och har snuva samt då och då har ont i huvudet. Anledningen till varför jag överhuvudtaget besökte en vc är för att jag träffade en asiatisk vän som hade besök från Kina under outbreak perioden.

Jag promenerade hela vägen till min vc och hem tillbaks. Ville inte åka med kollektiv trafiken då jag är ärligt talat rädd.

Va händer om nån jävel smittar dig? Kommer han bara att säga hur förlåt? Om ens vet vem det är.
Senast redigerad av Aktiespekulanten 2020-02-29 kl. 15:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in