2020-02-29, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC-2.0
Saken är den att du faktiskt vill ha coronaviruset TIDIGT.

Du vill få corona NU.

Alla kommer få det förr eller senare - så bäst är att få det nu medan försörjningskedjorna fortfarande funkar, sjukhusen inte är överbemannade och fungerar och butiker fortfarande är fyllda med mat.

Det kommer dröja ett år innan det finns något vaccin.
Så ni behöver inte tycka synd om folk som får coronaviruset nu. Det är ju sådana med tur.

DU kommer däremot vara en del av sådana med otur när du om ett par månader ligger och kvider på ett sjukhusgolv och vill ha uppmärksamhet av en doktor som har hand om ett par hundra andra.

Så börja slicka toalettringar på offentliga platser, bankomater, parkbänkar, dörrhandtag och ser du någon som nyser eller hostar, så kasta dig mot dem. Jag har själv sysslat med det här hela dan nu och slickat rent toaletterna på Arlanda.

Visst tittar folk på en lite konstigt men frågan är om du hellre vill få coronaviruset nu än att vara död inom ett par månader.
Varför? Man blir inte immun. Plus att det muterar. Bättre att försöka hålla sig frisk.
Citera
2020-02-29, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Ser man på siffrorna från t.ex. Italien och framförallt Iran (där läget verkar vara mycket värre än vad som rapporteras), så ser man att det har dött fler folk sett till antalet smittade än vad det gjorde i Kina. Kan tyda på att den mutation vi har från Iran/Italien är dödligare tyvärr.
Ja, eller att kina mörkar som alla försvunna whistle blowers vittnat om
Citera
2020-02-29, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av g0dspirit
Ta och läs på lite innan du börjar argumentera. Håll dig i bakgrunden och läs vad vi kunniga personer skriver istället.

"Vi kunniga" ojoj nu pinkar jag snart på mig av skratt här. Vad på ditt CV gör att du tror att fåglar sprider Covid-19? :P Ytterst nyfiken.
Citera
2020-02-29, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe
Alla tester hittills inskickade har muterat på ett eller annat sätt. Detta är sensationalism.
Detta faktum används för att bygga ett släktträd och spåra smittan i efterhand.
https://nextstrain.org/ncov

Brasiliensmittan härleddes först till Italien (intervju) men släktträdet visade koppling till Tyskland. Spännande detta. Eller skrämmande.
Citera
2020-02-29, 12:48
Medlem
Redas avatar
Hörde att man satt upp ett tält utanför Sahlgrenska i Gbg där man kan testa sig. Låter kreativt.
Man uppmanar också folk att ta bilen dit och inte åka kollektivt vilket måste få Greta vansinnig.
Kanske en dum fråga: Hur testar man för viruset? Är det ett blodprov?
Citera
Medlem
Sunimods avatar
Det senaste fallet med corona i Västra Götaland dementeras nu.
Citera
Medlem
g0dspirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
"Vi kunniga" ojoj nu pinkar jag snart på mig av skratt här. Vad på ditt CV gör att du tror att fåglar sprider Covid-19? :P Ytterst nyfiken.

Men gud. Pinka på dig själv istället😂
Citera
2020-02-29, 12:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Mupp kan du vara själv, jävla idiot.

Gå nu och tvätta händerna så du inte sprider mer skit.

https://www.1177.se/Dalarna/liv--halsa/sunda-vanor/sa-har-tvattar-du-handerna/

Sansa dig lite, jag har inte kallat dig för mupp trots att du uppvisar kännetecknen.

1177- artikeln säger inte att man ska använda varmt vatten. Man brukar förorda kallt vatten, men jag tror ljummet eller varmt går lika bra, även om sjukvården använder kallt.

Hemma hos mig tar det ett tag att få varmt i kranen, så jag kör kallt för att spara tid o resurser.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC-2.0
Saken är den att du faktiskt vill ha coronaviruset TIDIGT.

Du vill få corona NU.

Alla kommer få det förr eller senare - så bäst är att få det nu medan försörjningskedjorna fortfarande funkar, sjukhusen inte är överbemannade och fungerar och butiker fortfarande är fyllda med mat.

Det kommer dröja ett år innan det finns något vaccin.
Så ni behöver inte tycka synd om folk som får coronaviruset nu. Det är ju sådana med tur.

DU kommer däremot vara en del av sådana med otur när du om ett par månader ligger och kvider på ett sjukhusgolv och vill ha uppmärksamhet av en doktor som har hand om ett par hundra andra.

Så börja slicka toalettringar på offentliga platser, bankomater, parkbänkar, dörrhandtag och ser du någon som nyser eller hostar, så kasta dig mot dem. Jag har själv sysslat med det här hela dan nu och slickat rent toaletterna på Arlanda.

Visst tittar folk på en lite konstigt men frågan är om du hellre vill få coronaviruset nu än att vara död inom ett par månader.
Nej, det vill du inte. Då viruset ständigt muteras så kan din kropp tagit skada utav det och kan därför stryka med när du smittas igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Hörde att man satt upp ett tält utanför Sahlgrenska i Gbg där man kan testa sig. Låter kreativt.
Man uppmanar också folk att ta bilen dit och inte åka kollektivt vilket måste få Greta vansinnig.
Kanske en dum fråga: Hur testar man för viruset? Är det ett blodprov?

Tops i näsan tror jag. Näsa/hals, nåt i den stilen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Frågan är väl om det går att undvika spridning i samhället genom nedstängning av skolor t ex, eller om man bara fördröjer den en aning så att toppen kommer lite senare. Sen är det väl inte så lätt att läsa igen 2-4 veckors undervisning, vad vet jag. Stänga gränserna är väl det enda som skulle fungera. Men det håller väl knappast i längden det heller. Tror helt enkelt att globaliseringen har dragits för långt och samhället blir därför känsligare för denna typ av störning. Vi får väl se det som en reglering av den mänskliga populationen som helt enkelt börjar bli för stor för den jord vi har.
Nästan alla ungar har tillgång till dator och kan jobba hemifrån. Visst finns det någon enstaka som inte har en dator men då kan skolan låna ut till dem.
Senast redigerad av MissBobby 2020-02-29 kl. 12:57. Anledning: Rättat
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Det senaste fallet med corona i Västra Götaland dementeras nu.
Länka alltid

Det är förmodligen fel person som uttalat sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in