2020-02-29, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TruckerKing
Min ena unge kom hem från skolan igår och berättade att bänkkompisens mamma just kommit hem från en skidresa till Italien. Han var förkyld. Oklart om han var med på resan själv. Ska man meddela skolans rektor? Vad kan hända om denne förkylde elev kommer tillbaka nästa vecka och fortsätter spraya ned sina klasskamrater?

Ring aktuell förälder och dubbelkolla, kan ju vara så att barnet inte har 100 koll.

Ring också skolan och smittskyddsenheten saaaaamt ha dina barn hemma/inte i skolan (barnvakt osv).
Citera
2020-02-29, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Ja, mycket korkat. Det kommer bara bidra med att sprida smittan i samhället.

Allas största fråga är
Väl inte om barnen ska dö, de kan väl ändå smitta sina mor- far- föräldrar? Vore det inte mer rättvist att ungarna som
Är ute och åker skidor stannar hemma under inkubationstiden än att de sprider sjukdom hos alla andra... dessutom verkar det som om
Barn knappt har symptom, det är väl en ännu större orsak till att de ska stanna hemma! 🤦🏻
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Borde inte andra föräldrar rasa? Deras ungar kommer också bli smittade på skolorna o ta med det hem till familjen!

Så fruktansvärt idiotiskt av FHM. Man blir helt matt
Helt klart rasar många föräldrar. Däremot har fackförbunden bättre möjligheter att bryta igenom bruset. De har en maktposition och därmed också ett ansvar
Citera
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Hmmm hon säger varmt vatten. I tyskland är vattnet ofta bara kallt vid offentliga toaletter därför vill jag veta hur det ligger till och din källa anser jag ej trovärdig
Har du en bättre källa?

En till
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/sa-tvattar-du-handerna-som-proffsen
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Ja, mycket korkat. Det kommer bara bidra med att sprida smittan i samhället.

Instämmer. Hur galet är då inte detta resonemang?

"Anders Tegnell, statsepidemiolog vid Folkhälsomyndigheten, säger till Expressen att risken för att barn ska bli allvarligt sjuka är extremt liten.
– Föräldrar i Sverige kan vara fullständigt lugna, säger han."

Vad händer när dessa barn träffar sina föräldrar eller umgås med farfar/farmor, morfar/mormor. Eller behöver man inte tänka så långt när man är statsepidemiolog?
Citera
2020-02-29, 08:38
Avslutad
Citat:
Hmmm hon säger varmt vatten. I tyskland är vattnet ofta bara kallt vid offentliga toaletter därför vill jag veta hur det ligger till och din källa anser jag ej trovärdig
Har du en bättre källa?

Googla istället för att fråga random muppar på FB.

Jag har fått höra av en som jobbar med sterilisering inom sjukvården att det är kallt som gäller för handtvätt. Det är också det som måste användas när de sköljer av instrument som kan bära på smitta, inför transport från operationsrummet till steriliserinsmaskinen.
Citera
2020-02-29, 08:39
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TruckerKing
Min ena unge kom hem från skolan igår och berättade att bänkkompisens mamma just kommit hem från en skidresa till Italien. Han var förkyld. Oklart om han var med på resan själv. Ska man meddela skolans rektor? Vad kan hända om denne förkylde elev kommer tillbaka nästa vecka och fortsätter spraya ned sina klasskamrater?
Kontakta rektor och sjukvården, regionens smittskyddsläkare kan kontaktas då COVID-19 ligger under smittskyddslagen.
Citera
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Vi talar inte om smuts vi talar om virus

Utomlands finns ofta bara kallvatten på offentliga toaletter

Men man kan ju fundera på om du är vuxen.

Du kan uppenbarligen inte tvätta händerna. oj oj oj
Citera
Medlem
Citat:
Vi talar inte om smuts vi talar om virus

Utomlands finns ofta bara kallvatten på offentliga toaletter

Självklart, men smuts hjälper ju virus att fästa vid händerna och handtvätt tar bort både smuts och virus.
Citera
2020-02-29, 08:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
En till
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/sa-tvattar-du-handerna-som-proffsen
Säger imget om hur tempetaturen på vattnet påverkar borttagning av virus
Citera
2020-02-29, 08:41
Medlem
qwerty-66s avatar
Barn får viruset o det syns på CT att lungorna påverkas. Med idioten Tegnell påstår att de inte sprider viruset o lugnt kan klänga på varandra o skolpersonal utan risk....

China that showed a low number of children who, although they tested positive, didn’t have obvious disease. However, CT scans revealed changes in their lungs that are characteristic to this infection.

“It’s not that they’re not getting infection. They’re not getting disease.
Citera
2020-02-29, 08:41
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Googla istället för att fråga random muppar på FB.

Jag har fått höra av en som jobbar med sterilisering inom sjukvården att det är kallt som gäller för handtvätt. Det är också det som måste användas när de sköljer av instrument som kan bära på smitta, inför transport från operationsrummet till steriliserinsmaskinen.
Mupp kan du vara själv, jävla idiot.

Gå nu och tvätta händerna så du inte sprider mer skit.

https://www.1177.se/Dalarna/liv--halsa/sunda-vanor/sa-har-tvattar-du-handerna/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in