2020-02-29, 12:38
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Han var ju den som ringde polisen, så det är ju ingen tvekan om vem det är.
Han säger ju så själv till polisen.

Jag fattar inte varför han säger att han bor i Vivalla?
Kanske vill han rikta misstankarna ditåt?
Och helt uppenbart är det att han lämnar felaktiga uppgifter om vem han är.
Jag misstänker att han faktiskt hade någonting innanför jackan. Vem springer efter rånare med händerna i jackfickorna? Särskilt i den värmen som var då?
En av poliserna tyckte sig känna igen honom när mordet blev känt.
Inga misstänkta har kunnat identifieras.

SD beteende att själv springa runt med pannlampa, ficklampa och leta efter hotfulla män låter helt bisarrt. Vilket också poliserna uppfattade (magkänsla). Det visar att SD inte tänker som de flesta, som skulle bli rädda om det verkade vara någon som vill råna dom och männen verkar hotfulla.

L*ena är ute och springer den här natten,två vändor och "ropar" till SD "Hallå? Hallå? Jag är på Fågelbärsgatan."
Enligt skribent i tråden får hon inget svar av SD...
Han har ju inte ens mobilen med sig för att ringa, haha. Hur troligt är det att just SD är ute i ärenden utan mobil?

Hur mycket som helst med den här natten som gör att man får kalla kårar. Utom SD som inte fattar varför det här är bisarrt.

Så det är ingen tvekan om att det är mycket allvarligt för SD att han uppför sig så här enbart två dagar innan mordet.

Bra att det är så enormt "överspelat" och bisarrt att det blir tydligt.

Om han inte hade varit så empatilös, då hade det hela kunnat arrangeras mycket bättre.
Men han begriper inte hur vanliga människor tänker och känner.

Ett litet förtydligande, kanske oväsentligt men men man vet aldrig vad som kan komma att få betydelse framöver:
LW skickar meddelande ”Hallå” ”Hallå”

Det är hennes mobil som loggar ”står på Fågelbärsgatan”

Jag uttryckte det lite kryptiskt i mitt inlägg - delvis beroende på att jag kopierat det, och då följde det med en massa ”tecken med mera” och då blev det otydligt.
Citera
2020-02-29, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Intressant... De fakta jag delgivet kan ni läsa er till i FUP:en att det stämmer. Många av dom antagandena jag gjort har med visa sig stämma.
Jag har dock inte sett SD:s personlighet som han uppvisar när han för en dialog med HD om ena barnet, det var skrämmande.

Klart det har avhandlats. Jag och MV var i dispyt, där han skrev att SD ljugit i förhör om den punkten. Jag sa då att ”kontakt” inte behöver betyda IRL utan kan ha avsetts just digital kontakt.
Jag TROR (ganska säker) att var denna punkt som gjorde att TR släppte SD på skäligen.

Jag är oense med dig, har följt tråden länge. Du har haft en del rätt, men också spridit en del dynga.

Talar du sanning är du en usel människokännare, gällande SD. Är du en desinformatör, en usel människa. Så antagligen eller.

Att SD ljuger bevisas genom att han antagligen öppnar munnen eller skriver något.
Citera
2020-02-29, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Må dä.

Men kanske misstankarna då skulle ha riktats mot henne? Hennes alibi skulle gärna inte ha kunnat vara ”jag satt ju hemma hos S och grejade mad datorn...”

Kanske tyckte SD att det räckte med att han planterat Skummisarna?

Kanske trodde han att det skulle gå fortare att slå ihjäl LW?

Kanske tänkte han ett steg till och ville vara extra filurig och INTE ha ett heltäckande alibi - för det kanske han inte brukar ha för HELA natten?

Jag skulle gärna ha fler sidor med hans digitala beteende för att kolla

• om han kontaktar LW varje morgon
• om han säger ”godnatt” till henne på kvällarna
• om han lyssnar på närradion direkt på morgonen

Det gör han 14-15/5 och det vore intressant att se om det är hans vanliga mönster.

Personligen är jag, efter att bara ha läst ett par hundra sidor övertygad om hans skuld.

Och varför svarar han inte på morgonen den 15/5 när NW ringer ett flertal gånger?

Jo, men visst svarade SD på N*as samtal? NW sökte efter SD:s mobilnummer
på morgonen när de kommit till Lena och hon var borta. NW ringde ett av de
nummer han hittade och W*lma svarade. Hon gav NW ett annat mobilnummer
och då svarade SD direkt.

"Hej St*fan" sa N, "hej N*a" sa St*fan. NW kommenterade att SD verkade ha
ha hans mobilnummer.
Citera
2020-02-29, 12:51
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
I mina ögon, bara en lekman, är hon i grunden en vänlig själ som på grund av omständigheter hamnade i mörka vägar och mönster. Sjukdom eller annat. Hon blev ett brottsoffer som nu döms hårt av andra människor. Vissa förstår inte skillnad mellan granska en person och slakta en person.

Det äcklar mig, även har SD utstått en del slaktande i tråden. Men...

Dock är det mer ett tecken på slaktarnas personligheter ön vad de förstår. Jag tror på karma, och karma is a bitch.

Sant och klokt för denna tråd. Många gömmer ett frossande i hån mot en mördad kvinna bakom skenheliga fasader av att "bara vilja granska" eller än värre, omvandlar hennes liv och senare mord till någon slags moraliserande "så kan det gå"-skambeläggning riktat till andra kvinnor i destruktiva relationer. I bästa fall empatilöst, korkat och utan insikt om vad de talar om. Men ter sig tyvärr snarare som de faktiskt njuter av att hata en mördad. Lågt och fult hursomhelst. Nu börjar man ju även tyvärr undra om en del s k "neutrala utan koppling till inblandade" men med en mängd halvhysteriska, hånfyllda inlägg är så neutrala. Hur många fick paret D med sig i drevet mot LW innan och efter hon dog?
Citera
2020-02-29, 12:51
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Japp. Han har tvättat under natten.

Det står i ÅKs direktiv att hon vill ha mer information om den tröja han tvättar mitt i natten https://forumbilder.com/i/ro82

Det var det jag menade. Men PeterNostor hann gå full rabies redan.
Citera
2020-02-29, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
"Dagen efter, den 16:e, var det mycket som behövde göras då det tagits in datorer och en
mobil. Peter fick reda på att Stefan var släppt och diskuterade det med sina kollegor. Han sa
till sin chef, Stefan Widen, att han kände Stefan och att han föregående dag avstått för att
medverka vid husrannsakan. Eftersom det inte fanns andra tekniker att tillgå initialt så
beslutades det att Peter ändå skulle ingå i ärendet men inte hantera något från Stefan. Tony
Möörk var teknisk koordinator i ärendet.
" (FUP, aktibilaga 151, sidan 137)

Denne Möörk ska alltså också vara personlig vän till HD. Vad har vi för belägg för det?
Möörk nämns för övrigt inte vid namn någon annanstans i vittnesförhören än i förhöret med PW. Alltså framgår det inte. om det alltså är så, att han också är vän med SD.

Kriminalteknikern T*ony M*öörk är en gammal vän till SD genom
dykarklubben och geocachingen.
Citera
2020-02-29, 12:58
Medlem
SD ska ut och mörda LW natten till den 12:e, men LW gav upp väntan vid mötesplatsen eftersom han oplanerat blev uppehållen av en polispatrull. Då blir han stressad och uppger impulsivt falsk identitet. Han tänker inte på det han nyss berättat kan komma att kontrolleras senare - d v s att det var han som ringde polisen om ett hotfullt gäng... Goddag yxskaft, SD!
Citera
2020-02-29, 12:59
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Jo, men visst svarade SD på N*as samtal? NW sökte efter SD:s mobilnummer
på morgonen när de kommit till Lena och hon var borta. NW ringde ett av de
nummer han hittade och W*lma svarade. Hon gav NW ett annat mobilnummer
och då svarade SD direkt.

"Hej St*fan" sa N, "hej N*a" sa St*fan. NW kommenterade att SD verkade ha
ha hans mobilnummer.

Jag har troligen misstolkat de rödmarkerade delarna i samtalslistorna. Där ser det ut som om NW ringer ett par ggr utan att få svar. (De är troligen rödmarkerade för att de ska sticka ut och bli lätta att hitta i flödet.)
Men han verkar iaf ringa flera gånger. Vilket kanske inte är så underligt.
Citera
2020-02-29, 13:01
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Kriminalteknikern T*ony M*öörk är en gammal vän till SD genom
dykarklubben och geocachingen.

Det har jag läst i tråden, men har du nåt belägg för det?
Citera
2020-02-29, 13:01
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
SD ska ut och mörda LW natten till den 12:e, men LW gav upp väntan vid mötesplatsen eftersom han oplanerat blev uppehållen av en polispatrull. Då blir han stressad och uppger impulsivt falsk identitet. Han tänker inte på det han nyss berättat kan komma att kontrolleras senare - d v s att det var han som ringde polisen om ett hotfullt gäng... Goddag yxskaft, SD!

Men enligt hans samtalslistor så var det han som ringde polisen.
Citera
2020-02-29, 13:06
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna

Dråpligt! Ja flina och skratta får han göra på Kumla, den saken är klar.
Otäckt att tänka på att Lena levde på lånad tid 13-14 maj SD hade redan bestämt sig att hon måste dö.

Måtte det göras en netflix om detta fall, pastor, religion, skattjakter, poliskonspirationer, trekanter med strapons, sjuksystrar som hjälper mördare, medarbetare på sjukhuset som får larm för att mördaren kontaktar dom, slagsmål på event, olika partners samma dag, en porrsurfande översättare på universitetet som ljuger i polisförhör, ja listan kan göras hur lång som helst.
Citera
2020-02-29, 13:09
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Men enligt hans samtalslistor så var det han som ringde polisen.
Händelserapporteringen som gjordes redan den natten ger kanske en delvis annan bild av polispatrullens möte med SD någon kväll innan mordet. Bilden av SD som märklig, och som poliserna ger några dagar senare i förhör, måste naturligtvis tolkas mot bakgrund av att de nu i efterhand har insett att det var den psykopatiske mördaren de mötte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in