2020-02-29, 12:06
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hon fick en stor ny telefon när hon började arbetsträna på Utsluss och det var den som var borta. Enl barnen.

Hmm, hennes jobbtelefon alltså, vet man om hon använde den som sin privata också?

Jag har försökt hålla mina jobblurar avskilda från mitt privata, av skadan blir man vis och jag fick mig en läxa som jag lärde mig något av.

Jag tror ju inte att mordet på något sätt var jobbrelaterat men i och med att det är hennes jobblur som saknas så bör man väl fundera ett varv till på den saken.
Citera
2020-02-29, 12:09
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det faller på att hon inte hade spermaförekomst i slidan - om jag minns rätt. Ang hårdhänt sex och blödande så ljuger han ju. Han insåg att det kan förekomma blod i hans bostad som tillhörde Lena och därför planterade han den teorin. De hittade mycket riktigt liten förekomst av detta. Bl a på altanen (återigen... om jag minns rätt). Altanen var en av de platser där han påpekade "att de haft sex".

Han kan påstå vad han vill. NFC kan skilja på "blod" och "mensblod". Däremot hade det varit en annan sak om han påstått att hon haft ett ständigt blödande sår på foten eller kanske kroniskt näsblod. Då hade det blivit svårare.

Självklart har både SD och HD fabulerat hejvilt gällande detta.

Jag vet inte till vilken grad HD är inblandad i själva det fysiska mordet, men jag är (som alltid trott, som ni vet) säker på att hon på något sätt är iblandad.

Efter att ha läst en hel del av förhören med henne nu, där hon ljuger och slingrar sig, så lutar jag mer och mer åt det jag trott mellan varven. Att hon faktiskt var direkt delaktig i att slå ihjäl LW.

Spekulation: Kanske hade döttrarna fått sig en dos av det sömnmedel hon åt tidigare denna kväll? Har polisen frågat tjejerna om de har fått något att sova på denna kväll? Är detta sömnmedel så effektivt så att SD har kunnat haft sex med LW utan att HD vaknade till, så har nog de unga barnen sovit stenhårt. Hade inte SD och LW till och med haft sex i SD´s och HD´s hus, när hon tagit det? Eller är det jag som läst fel?

Kanske har hon också använt sin kunskap som Sjuksköterska för att försöka städa av BP? (Det har jag trott varit möjligt hela tiden med.)

Helt klart är att hon har städat SD´s golvbrunn och vattenlås bland annat. Fast hon knappt städade sina egna golvbrunnar, tydligen.

Men av allt som skulle städas (Varför huset nu skulle städas 10 dagar efter mordet? Något jag även tycker deras vänner borde reagerat på?) så "råkar" HD välja just de ställen där man brukar finna blod och spår efter mord...? Jag hoppas Polisen tagit prov på rengöringsmedlen. För det finns speciella medel man använder inom vården, som tar död på biologiskt material. Det borde de kunna se om det är använt, för det är inget du köper på Ica.

Jelly verkar också vara just gjord av slemmig jelly själv, detta istället för manlig ryggrad. En feg krake.

Tror även att han på ett eller annat sätt varit delaktig i mordet. Åtminstone så är han skyldig till att svika LW så mycket, så att detta våldsamma mord kunde ske. Och att inte gå till Polisen i tid efter mordet och be att få hjälpa dem. Det man ser från SD´s och Jellys chattar är att han VET att SD är skyldig.

Sen har han helt klart ljugit polisen rakt i ansiktet. Och han har RADERAT meddelande UNDER TIDEN HAN SITTER I FÖRHÖR!!! Osannolikt idiotiskt, vad är det för fel i skallen på den mannen?

Intressant är nu att se att fler och fler, som ständigt hackat på bland annat MoralensVäktare, Jokermannen, mig och andra, nu äntligen börjar vakna till liv när de läser sanningen svart på vitt.

Jag ligger långt efter i läsandet av FUP och tråden, då jag jag varit bortrest ett tag, men vill nu sända ett ❤❤❤❤❤ STORT TACK ❤❤❤❤❤ till alla er fantastiska människor som fått ihop denna FUP! Detta genom otroligt slit. Tack! Tack! Tack!

Jag satte in pengar direkt från start, men vill gärna sätta in en slant till, om Puttenot eller någon annan er fantastiska människor står på minus?

Dessutom tycker jag att de som varit mest aktiva borde få sig en liten slant till en god flaska champagne eller dylikt. Hojta till!
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2020-02-29 kl. 12:18.
Citera
2020-02-29, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Jag tappar hakan!!!

Samme man som instruerar SD om hur han inte ska göra för att raderade bilder ska bevaras (dvs omvänt ; hur man ska göra för att raderade bilder inte ska kunna återskapas) är med och tömmer SDs mobil.

Var det här samma W*ickström som benämnde L*ena för porr-pastorn?
Eller blandar jag ihop det?

Och då är han med och tömmer L*enas dator också fast han även känner L*ena???

Nu var han ärlig och berättar detta.
Men ändå!!!!

Och TM är med också.

Om man nu tänker på hur otroligt manipulativ SD är, och att han har varit ute i det fria läääänge, så har han haft möjligheter att snacka runt överallt. Även om dessa personer är professionella måste det vara väldigt obehagligt att tömma sina vänners enheter i en utredningen som gäller mord på den ena vännen och misstanke om att den andre vännen är mördaren.

Mycket olämpligt i mina ögon.

Ja det här är inte roligt att läsa..bara för att man är polis är man inte smart per default, eller har "rätt" rättspatos alla gånger
Citera
2020-02-29, 12:12
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Peter Wickström säger själv i förhöret att det är ”Flexz”.
Är det nån av våra geocachekunniga som kan verifiera att det finns ett sådant konto?
Flexz finns inte, ej heller flexz, Fleks, fLexZ.
Flexzor finns men han hittade bara en catch i Australien 2012.
Vad döljer du för oss, PW?
Vad döljer EGT? Hon kanske hamnar på bänken brevid JG och Golvbrunns-Hanna när räkenskapstiden är här.
Citera
2020-02-29, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, hennes jobbtelefon alltså, vet man om hon använde den som sin privata också?

Jag har försökt hålla mina jobblurar avskilda från mitt privata, av skadan blir man vis och jag fick mig en läxa som jag lärde mig något av.

Jag tror ju inte att mordet på något sätt var jobbrelaterat men i och med att det är hennes jobblur som saknas så bör man väl fundera ett varv till på den saken.

Ibland har man jour, men helt korrekt. Civil telefon och sedan tjänstetelefon. Håll isär.
Citera
2020-02-29, 12:16
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Jag fick en intressant länk till bilddumpar av Honan som kan vara intressant för tråden.

Det är en av SDs gamla dykarkompisar och geoacahare, T*ny M**rk som är kriminaltekniker vid Örebropolisen som gjort några inlägg för många år sedan i SDs gästbok. TMs eget konto verkar dock spärrat.
(källa:Honan)

http://forumbilder.se/H90FS/dykarkompis-och-krimtekniker

Egen reflexion:

Har svårt att tänka mig att TM skulle trots sin kompetens hos Örebropolisen vara inblandad i denna utredning? Det vore konstigt om man som "jävig" ens har tillåtelse att arbeta med allvarliga fall där man är eller har varit vän med den misstänkte?
Någon som känner till hur det ligger till?

OfT:

Det här är, vad jag förstår, när TM hamnar på trådens radar. (lite svårsökt eftersom hans namn felstavas, maskas och han benämns bara som dykarkompis ibland).
Jag tittade då på de inlägg som han ska ha skrivit i SD:s gästbok på dykarforumet. De verkar inte vara helt vänskapliga ... eller så är det jargong. Svårt att veta.
Citera
2020-02-29, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Jag har skrivit om detta två gånger tidigare, igår. Detta finner jag oerhört märkligt. Om poliserna tagit SDs personnummer och slår på denne, då kommer info samt körkortsbild alt id-kortsbild. Blev stoppad av polisen en gång, hade inte mitt körkort med, stod så jag skymtade skärmen på mobilen som polismannen slog på, där poppade min bild upp m.m. Skedde inte detta den gången!?

uppfattar det som att han uppgav ett falskt personnummer ?
Citera
2020-02-29, 12:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
….klädd i "orienteringsjacka" och är skriven i Sköllersta, men uppger sig bo i Vivalla. Den dä händelsen kommer att ligga honom ii fatet i slutändan.

Han var ju den som ringde polisen, så det är ju ingen tvekan om vem det är.
Han säger ju så själv till polisen.

Jag fattar inte varför han säger att han bor i Vivalla?
Kanske vill han rikta misstankarna ditåt?
Och helt uppenbart är det att han lämnar felaktiga uppgifter om vem han är.
Jag misstänker att han faktiskt hade någonting innanför jackan. Vem springer efter rånare med händerna i jackfickorna? Särskilt i den värmen som var då?
En av poliserna tyckte sig känna igen honom när mordet blev känt.
Inga misstänkta har kunnat identifieras.

SD beteende att själv springa runt med pannlampa, ficklampa och leta efter hotfulla män låter helt bisarrt. Vilket också poliserna uppfattade (magkänsla). Det visar att SD inte tänker som de flesta, som skulle bli rädda om det verkade vara någon som vill råna dom och männen verkar hotfulla.

L*ena är ute och springer den här natten,två vändor och "ropar" till SD "Hallå? Hallå? Jag är på Fågelbärsgatan."
Enligt skribent i tråden får hon inget svar av SD...
Han har ju inte ens mobilen med sig för att ringa, haha. Hur troligt är det att just SD är ute i ärenden utan mobil?

Hur mycket som helst med den här natten som gör att man får kalla kårar. Utom SD som inte fattar varför det här är bisarrt.

Så det är ingen tvekan om att det är mycket allvarligt för SD att han uppför sig så här enbart två dagar innan mordet.

Bra att det är så enormt "överspelat" och bisarrt att det blir tydligt.

Om han inte hade varit så empatilös, då hade det hela kunnat arrangeras mycket bättre.
Men han begriper inte hur vanliga människor tänker och känner.
Citera
2020-02-29, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Hennes andra två stod på laddning (och fanns i bostaden).
Citera
2020-02-29, 12:26
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ja, DNA:t kommer från blod på fronten av tvättmaskinen:

"5702/23383-18/S099
DNA

Två tops. Vä frontslda på tvättmaskin i källare
Forums materia/nr: 201801008141
Vid en förnyad analys av den tops som gav indikation på
blodförekomst (se delredovisning 2 daterad 2018-10-05)
påvisades DNA, Resultaten talar extremt starkt för att DNA:t
kommer från Lena Wesström (Grad +4), om man bortser från
möjligheten att det kommer från en nära släkting.
"
Nja, det gick väl aldrig att konstatera något blod från LW hemma hos SD, och något synligt blod fanns väl inte. Man fick visserligen en indikation på blod med någon reagens typ leukomalakitgrönt eller luminol, men sådana test kan ju ge utslag för annat (falska positiva resultat).

Vid analysen av den ena topsen kunde sedan NFC påvisa förekomst av LW:s DNA på tvättmaskinen, men i slutredovisningen du citerar här står det ingenting om att man skulle ha kunnat påvisa blod. Och då går det väl inte att slå fast att DNA:t nödvändigtvis måste komma från just blod.

Som jag förstår det så kan du alltså inte fortsätta att antyda att man skulle ha funnit blod från LW hemma hos SD, och det kanske är olyckligt också om åklagaren nu gav rätten det intrycket. För visst var det väl det åklagaren hade sagt i rätten häromdagen enligt en NA-artikel du citerade nyligen, att man hade funnit blod från LW hemma hos SD?

Jag tror att man måste försöka skilja mellan å ena sidan en indikation (t.ex. indikation med luminol eller markering av en likhund), och å andra sida teknisk bevisning. Men sådant här har ju de lärde tvistat om i alla tider:
https://www.youtube.com/watch?v=K7grFef4gTY
Senast redigerad av Draifos 2020-02-29 kl. 12:39.
Citera
2020-02-29, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
"nog", din trovärdighet är lika stor som en myras
känsloliv. Subjektivt, om det avhandlats, länka eller du s ses vara en desinformatör, vilket du inte vill?
Intressant... De fakta jag delgivet kan ni läsa er till i FUP:en att det stämmer. Många av dom antagandena jag gjort har med visa sig stämma.
Jag har dock inte sett SD:s personlighet som han uppvisar när han för en dialog med HD om ena barnet, det var skrämmande.

Klart det har avhandlats. Jag och MV var i dispyt, där han skrev att SD ljugit i förhör om den punkten. Jag sa då att ”kontakt” inte behöver betyda IRL utan kan ha avsetts just digital kontakt.
Jag TROR (ganska säker) att var denna punkt som gjorde att TR släppte SD på skäligen.
Citera
2020-02-29, 12:27
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Hoppas att utredarna har tagit sig från BP och till MGM hem via div tänkbara vägar tex parallellt med motorvägen och se om de fick kontakt med Hj Bergman-masten.

Måste rätta mig själv. Mitt tidigare svar var fel ser jag nu när jag har kartorna uppe att de undersökte ganska noga. Även längs GC vägarna och vid bron som går över E18/20 vid skogsområdet mellan Vivalla och Fågelbärsgatan. LW;s mobil behöver alltså inte ha tagits över vägen utan kan ha varit kvar och nordväst om vägen när den fick kontakt med mobilmasten på Hjalmar Bergmans Gata 54 klockan 00.07;57.

Fortfarande mystiskt att den stängdes av så långt efter kl 01.41;37. 1 timme och 34 minuter. Vem hänger sig kvar i skogen med offerts telefon så länge?? Om den däremot lämnades att batteridö är det betydligt mer rimligt. Kan ju ha hämtats senare och fraktats bort av GM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in