Citat:
Instämmer. Att SD är synnerligen trendkänsliga är uppenbart, och att man hittills nästan bara gjort avkall på ideologiska ståndpunkter, en efter en, har sin förklaring i att det finns ett kortsiktigt värde i att närma sig partier som M och KD, samt väljare som är svåra att övertyga med klassisk SD-politik. Om det nu skulle vara så att SD-politiker hänger på Flashback tror jag dock att de tar det som skrivs med en nypa salt, eftersom användarna här utgör ett väldigt smalt tvärsnitt av väljarkåren i stort. I övrigt håller jag helt med om att det SD behöver är konstruktiv kritik. Gärna i media som "räknas". SD tycks inte bry sig speciellt om alternativa media, men om vanliga tidningar skriver om SD på ett neutralt sätt tror jag att det gör intryck.
SD talar numera återvandring och om hat mot svenskar. Det är onekligen ett fall framåt, jämfört med tidigare.
Hur gick det till, tror ni? Var det något man satt i en liten krets och tänkte ut själva - eller en följsamhet mot en levande opinion bland de egna sympatisörerna och positionering mot kritiker, typ AfS?
Är det rentav så att vi vet om att partiledningen hänger med i trådar som dessa och faktiskt tar till sig sådant som blir konsensus här?
I dagens virala åsiktsekonomi svider det att hånas eller kritiseras. Eller bara stillsamt ifrågasättas i kommentarsfälten. Det känner alla av, i alla sfärer och det är löjligt att tro att SD är immuna.
Vad SD behöver är tuffa kritiker med ärliga avsikter. Inte klappande sälar som håller med om allt man gör.
Hela diskussionen om vad SD "är", är intressant. Men intressantare ändå är vad man bör och kan bli.
Hur gick det till, tror ni? Var det något man satt i en liten krets och tänkte ut själva - eller en följsamhet mot en levande opinion bland de egna sympatisörerna och positionering mot kritiker, typ AfS?
Är det rentav så att vi vet om att partiledningen hänger med i trådar som dessa och faktiskt tar till sig sådant som blir konsensus här?
I dagens virala åsiktsekonomi svider det att hånas eller kritiseras. Eller bara stillsamt ifrågasättas i kommentarsfälten. Det känner alla av, i alla sfärer och det är löjligt att tro att SD är immuna.
Vad SD behöver är tuffa kritiker med ärliga avsikter. Inte klappande sälar som håller med om allt man gör.
Hela diskussionen om vad SD "är", är intressant. Men intressantare ändå är vad man bör och kan bli.