Aktbilaga 145 s 13 iakttagelser av Polis R*ckard P. som blev beordrad med kollega till platsen, 180512klockan 00:35.
Vi blir av radion beordrade med anledning av att anmälare ringt in och sagt att det stått ett större gäng killar på bron mellan baronbacken och Vivalla, bron som går över motorvägen, jag vill minnas att han hade känt sig förföljd och att han trodde att han skulle bli rånad. Det är den information vi får via radion på vägen fram till platsen.
Det är en svensk kille i ca 40 års ålder som jag minns det. Han har en blå tränings jacka, typ orienterings jacka och om jag minns rätt har han en
pannlampa på sitt huvud
( HAN SOVER VÄL MED PANNLAMPAN PÅ HUVUDET )
. Ingenting stämmer med denna man. Jag vevar ner fönstret på polisbilen och hälsar och frågar något i stil med om allting är bra och om han sett något gäng i närtid. Han svarar att han inte sett några nu men att det är han som ringt polisen, och att han känt sig förföljd av gänget då han var på väg hem ifrån
krogen och då ringde polisen.
Det stämmer inte för mig, det hela förefaller mycket märkligt och
jag frågar honom varför han gått tillbaka om han tidigare känt sig förföljd och trodde att han skulle bli rånad, han svarar något i stil med att
då springer jag bara ut i skogen, jag har ficklampa och det tror jag inte dem som förföljer mig har så det är lätt att springa ifrån dem då. fick mig ett gott skratt,