2020-02-29, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Numerabalkong
Är det någon skribent som hittat var i fup det bekräftas att SD hade på sig aktuella skor, två timmar innan mordet på LW?
Bild? Vittnesutsaga?

FUP har jag inte kollat men det står i SA, sid 12, och hänvisas till Tekniska undersökn del 2, sid 362.
Citera
2020-02-29, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valkyria1000
Hej
Jag var på rättegången och kollade i onsdags. Avhandlades mest som tidigare info om l och s relation. Tänkte gå fler dagar men undrar om någon vet vad som ska avhandlas vilka dagar?
Vittnesförhör är jag mest intresserad av.
Har letat som en tok efter schema av rättegången men ej hittat nåt.

Du kan ju testa att mejla; orebro.tingsratt@dom.se. Ärende: Målnr B2705-18

Jag tror SD skulle förhöras under vecka 11, var det en skribent som skrev igår.
Citera
2020-02-29, 11:00
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Inblandad poliskompis ljuger om sitt nick.
Varför?

Japp. Detta borde grävas mer i.
Kanske för att hålla det privat. Eller för att det finns nån annan anledning...?

Någon geokunnig, tex GilGrissom82 som kan klura ut hans riktiga geonick?
Citera
2020-02-29, 11:00
Medlem
Smhfs avatar
Aktbilaga 145 s 13 iakttagelser av Polis R*ckard P. som blev beordrad med kollega till platsen, 180512klockan 00:35.

Vi blir av radion beordrade med anledning av att anmälare ringt in och sagt att det stått ett större gäng killar på bron mellan baronbacken och Vivalla, bron som går över motorvägen, jag vill minnas att han hade känt sig förföljd och att han trodde att han skulle bli rånad. Det är den information vi får via radion på vägen fram till platsen.

Det är en svensk kille i ca 40 års ålder som jag minns det. Han har en blå tränings jacka, typ orienterings jacka och om jag minns rätt har han en pannlampa på sitt huvud
( HAN SOVER VÄL MED PANNLAMPAN PÅ HUVUDET ) .
Ingenting stämmer med denna man. Jag vevar ner fönstret på polisbilen och hälsar och frågar något i stil med om allting är bra och om han sett något gäng i närtid. Han svarar att han inte sett några nu men att det är han som ringt polisen, och att han känt sig förföljd av gänget då han var på väg hem ifrån krogen och då ringde polisen.
Det stämmer inte för mig, det hela förefaller mycket märkligt och jag frågar honom varför han gått tillbaka om han tidigare känt sig förföljd och trodde att han skulle bli rånad, han svarar något i stil med att då springer jag bara ut i skogen, jag har ficklampa och det tror jag inte dem som förföljer mig har så det är lätt att springa ifrån dem då. fick mig ett gott skratt,
Citera
2020-02-29, 11:01
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Inblandad poliskompis ljuger om sitt nick.
Varför?

Därför att han har något att dölja såklart, det ser ut som en konspiration med poliser som är inblandade i utredningen.
De benämner LW som porrpastor, känner SD och på något konstigt sätt förstörs dna i inledningen av undersökningen. Och då tog det 5 dagar att hitta kroppen 150m hemifrån!
Jisses!
Citera
2020-02-29, 11:01
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Det har han redan gjort ?? J.Jansson ringde 46~ gånger till LW när hon försvann.

Ber om ursäkt, det var ett skämt om polisbefälet i Örebro som hade en knullväska, och suttit häktad en längre tid för bla misstanke om våldtäkt.
Citera
2020-02-29, 11:02
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Såg att t.o.m. HD hade ringt - 2 ggr. SD kanske helt enkelt glömde bort att det skulle se bra ut om han också ringde några samtal för att verka intresserad.

HD har inte ringt heller. Det var väl HW extradottern?
Citera
2020-02-29, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Blir rörd av att läsa om er bild av L. Det är bra att du delar med dig av den här i tråden. Tror som en del andra här i tråden att L eventuellt led av ngn. slags bipolär sjukdom och det är sorgligt att hon inte sökte/fick adekvat hjälp. Har själv sett det på nära håll och sexuell utlevelse kan vara ett utmärkande drag.

Bilden av hennes tröja, hur den såg ut då hon hittades, med allt blod koncentrerat till huvud och armar, förföljer mig och ger verkligen en uppfattning om naturen av detta mord: övervåld, personligt, hatiskt och framför allt definitivt. L. skulle inte överleva attacken. Hon skulle dö. Och mördaren var på väg på en lång resa och när han/de kom tillbaka skulle mordet vara ett mysterium och på sikt läggas till Cold Case-högen.

I mina ögon, bara en lekman, är hon i grunden en vänlig själ som på grund av omständigheter hamnade i mörka vägar och mönster. Sjukdom eller annat. Hon blev ett brottsoffer som nu döms hårt av andra människor. Vissa förstår inte skillnad mellan granska en person och slakta en person.

Det äcklar mig, även har SD utstått en del slaktande i tråden. Men...

Dock är det mer ett tecken på slaktarnas personligheter ön vad de förstår. Jag tror på karma, och karma is a bitch.
Citera
2020-02-29, 11:04
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liouville
BO:s mobil saknas sedan hon hittdades mördad. I FUP (5000-K574218-18, sid 77 Sammanslagna HÖK-listor) så finns en lista på vilka som försökt ringa till hennes mobil under tiden 15/5 - 16/5 2018 (perioden då hon saknades men ej funnen).

uppringare ggr
polisen 102
Jörgen J. 56
N. W. 52
E. W. 18
Angela C. 14
Lennart J. 12
Camilla J. 12
Mats L. 12
Marie S. 10
Ulf W. 8
Katarina J. 8
Fredrik H. 8
Filippa S. 8
Anders L. 8
Jonas H. 6
Lars-Åke J. 4
Jimmy H. 4
Peter N. 4
Caroline W. 4
Jerry G. 2
Bert L. 2
Hanna W. 2
MGM 0

Varför har MGM inte ringt till hennes telefon? Visste han att det var lönlöst?

var det sexsadisten J.Jansson ?
Citera
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Aktbilaga 145 s 13 iakttagelser av Polis R*ckard P. som blev beordrad med kollega till platsen, 180512klockan 00:35.

Vi blir av radion beordrade med anledning av att anmälare ringt in och sagt att det stått ett större gäng killar på bron mellan baronbacken och Vivalla, bron som går över motorvägen, jag vill minnas att han hade känt sig förföljd och att han trodde att han skulle bli rånad. Det är den information vi får via radion på vägen fram till platsen.

Det är en svensk kille i ca 40 års ålder som jag minns det. Han har en blå tränings jacka, typ orienterings jacka och om jag minns rätt har han en pannlampa på sitt huvud
( HAN SOVER VÄL MED PANNLAMPAN PÅ HUVUDET ) .
Ingenting stämmer med denna man. Jag vevar ner fönstret på polisbilen och hälsar och frågar något i stil med om allting är bra och om han sett något gäng i närtid. Han svarar att han inte sett några nu men att det är han som ringt polisen, och att han känt sig förföljd av gänget då han var på väg hem ifrån krogen och då ringde polisen.
Det stämmer inte för mig, det hela förefaller mycket märkligt och jag frågar honom varför han gått tillbaka om han tidigare känt sig förföljd och trodde att han skulle bli rånad, han svarar något i stil med att då springer jag bara ut i skogen, jag har ficklampa och det tror jag inte dem som förföljer mig har så det är lätt att springa ifrån dem då. fick mig ett gott skratt,

Är det någon som var på krogen och kan påminna sig om en man med pannlampa i baren?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Inte så märkligt det hänger på batteriets kondition, haft en iphone som gick från 100% till noll på mindre än en timme.

Batterier nöts ner ju oftare de laddas och med tanke på hur de chattade och levde fan med sina mobiler så måste de fan ha varit nätanslutna jämt.

I och för sig kan ju problemet lösas med batteriackar, när pokemon var populärt sprang ju alla omkring med powerbanks.

Hon fick en stor ny telefon när hon började arbetsträna på Utsluss och det var den som var borta. Enl barnen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Jag tappar hakan!!!

Samme man som instruerar SD om hur han inte ska göra för att raderade bilder ska bevaras (dvs omvänt ; hur man ska göra för att raderade bilder inte ska kunna återskapas) är med och tömmer SDs mobil.

Var det här samma W*ickström som benämnde L*ena för porr-pastorn?
Eller blandar jag ihop det?

Och då är han med och tömmer L*enas dator också fast han även känner L*ena???

Nu var han ärlig och berättar detta.
Men ändå!!!!

Och TM är med också.

Om man nu tänker på hur otroligt manipulativ SD är, och att han har varit ute i det fria läääänge, så har han haft möjligheter att snacka runt överallt. Även om dessa personer är professionella måste det vara väldigt obehagligt att tömma sina vänners enheter i en utredningen som gäller mord på den ena vännen och misstanke om att den andre vännen är mördaren.

Mycket olämpligt i mina ögon.
Det var andra som benämnde någon som porrpastorn, och polisen drog slutsatsen att man med det menade Lena. HAN har inte benämnt henne så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in