2020-02-29, 08:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Varmt

Här en länk till film om hur man ska tvätta händerna

https://www.expressen.se/tv/nyheter/tre-fel-du-gor-nar-du-tvattar-handerna/

Hmmm hon säger varmt vatten. I tyskland är vattnet ofta bara kallt vid offentliga toaletter därför vill jag veta hur det ligger till och din källa anser jag ej trovärdig
Har du en bättre källa?
Citera
2020-02-29, 08:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
https://www.cnbc.com/2020/02/28/trump-says-the-coronavirus-is-the-democrats-new-hoax.html
Din källa visar att trump ej dagt det du påstod
Citera
2020-02-29, 08:30
Medlem
qwerty-66s avatar
“Flu is clearly driven in part by schools. And we don’t understand what goes on with coronaviruses and kids — especially this coronavirus,” said Marc Lipsitch, an infectious diseases epidemiologist at Harvard’s T.H. Chan School of Public Health.

Vem litar vi på? Inte idioten Tegnell iallafall
Citera
2020-02-29, 08:31
Medlem
Cameleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nej. Ingen har smittats två gånger. Däremot har virus hos en del patienter lagt sig vilande så att de lämnat falskt negativt provsvar. Sedan har virus blivit aktivt igen och patienterna blir sjuka en andra gång.

Tänk om det är som Herpes som blossar upp när immunförsvaret försvagas?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Hmmm hon säger varmt vatten. I tyskland är vattnet ofta bara kallt vid offentliga toaletter därför vill jag veta hur det ligger till och din källa anser jag ej trovärdig
Har du en bättre källa?

Varmt vatten löser ju smuts bättre än kallt vatten:

https://fof.se/tidning/2016/3/artikel/darfor-ska-vattnet-vara-varmt
Citera
Medlem
Happysmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TruckerKing
Min ena unge kom hem från skolan igår och berättade att bänkkompisens mamma just kommit hem från en skidresa till Italien. Han var förkyld. Oklart om han var med på resan själv. Ska man meddela skolans rektor? Vad kan hända om denne förkylde elev kommer tillbaka nästa vecka och fortsätter spraya ned sina klasskamrater?

Fan oförsvarbart att skicka en unge till en förkyld mamma som just har varit i Italien till skolan. Kontakta skolan, ring hälsovården och håll din sitt egna barn hemma.
Senast redigerad av Happysmurf 2020-02-29 kl. 08:34.
Citera
2020-02-29, 08:32
Medlem
Happysmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TruckerKing
Min ena unge kom hem från skolan igår och berättade att bänkkompisens mamma just kommit hem från en skidresa till Italien. Han var förkyld. Oklart om han var med på resan själv. Ska man meddela skolans rektor? Vad kan hända om denne förkylde elev kommer tillbaka nästa vecka och fortsätter spraya ned sina klasskamrater?

Fan oförsvarbart att skicka en förkyld unge som just har varit i Italien till skolan. Kontakta skolan, ring hälsovården och håll din sitt egna barn hemma.
Citera
2020-02-29, 08:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Happysmurf
Jag kommer ihåg att jag för typ 6 år sedan läste en akademisk artikel från University College London Hospital om handtvättning. Den konkluderade att det som gjorde den största skillnaden var att skrubba 🧼 🧽 skinnet under rinnande vatten. Man skrubbar alltså loss bakterier och virus. Varmt eller kallt gjorde ingen skillnad. Kommer ej ihåg hur tvål spelade in. Kommer bara ihåg ”the take away”: skrubba bort bakterier och virus.

Kanske någon läkare kan konfirmera. Detta är avgörande information.

Absolut för oss som reser så saknas utomlands ofta varmvatten på offentliga toaleter
Citera
2020-02-29, 08:33
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
https://omni.se/skolverkets-rad-om-viruset-finns-ingen-anledning-for-barn-att-stanna-hemma/a/jdJ5le

Saknas helt förståelse för hur smittspridning fungerar. Lärare o föräldrar/barn bör undvika skolan nästa vecka

Ja, mycket korkat. Det kommer bara bidra med att sprida smittan i samhället.
Citera
2020-02-29, 08:33
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ünder
Så, då kan vi räkna med full spridning av viruset i Sverige. Det finns ingen vilja från sjukvården och myndigheternas sida att stoppa viruset längre. Familj nekas test trots att de har vistats i norra Italien och nu har feber och hosta.

https://www.dn.se/sthlm/barn-kom-hem-fran-italien-med-feber-och-hosta-nekades-coronatest/

"Man vill hellre lugna än utreda. "

Just det är väl talande för hur regering och myndigheter hanterat den här frågan? Jag ser egentligen inte att man agerat alls. Man har satt upp några partytält utanför ett par sjukhus. Man säger sig försökt komma i kontakt med en del personer på det här tåget mellan Stockholm och Göteborg, men det är väl också allt. Jag befarar att viruset om några veckor fått full spridning i Sverige. På måndag är många tillbaks från sina sportlov. På förskolor och skolor på arbetsplaster, i kollektivtrafik. En nysning eller lite trängsel så sprids viruset från person till person. 1 person som smittar 10 som i sin tur smittar 100, som smittar 1000 som smittar 10 tusen som smittar 100 tusen som smittar 1 miljon. Varje steg tar väl 5-14 dagar möjligen. Om 1-2 månader riskerar smittan att vara total. Sedan har vi en regering som sitter och säger "vi såg det aldrig komma". Eller personer i TV-soffan som säger att det inte gör något för att det "bara" drabbar sjuka och gamla. Som att de skulle vara mindre värda? Jag tycker det är ren skandal hur det här hanteras i Sverige.
Citera
2020-02-29, 08:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Varmt vatten löser ju smuts bättre än kallt vatten:

https://fof.se/tidning/2016/3/artikel/darfor-ska-vattnet-vara-varmt
Vi talar inte om smuts vi talar om virus

Utomlands finns ofta bara kallvatten på offentliga toaletter
Citera
2020-02-29, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Det är FÅ i medelåldern som dött. Ska du försöka på dig en till falsk trådsanning?
Efter en god natts sömn loggar jag in igen 130 sidor efter och tror att nu har det kommit upp något banbrytande info men finner att tråden börjar likna en soptunna av förvirrade åsikter utan något försök till helhetseende.

Kan tänka mej att ett riksdagsmöte går till på samma sätt då gemensamt finns banala efterblivna åsikter, curlingbarn, rätt eller fel dogma som har ålder som mål samt en och annan skribent med en vy om vad som händer och hur kunde det bli på detta sättet. Corona kan lika gärna bytas ut mot Invandringen som smittat Sverige utan att anklaga invandrare som inbjudits av Skumfeldts mörka, öppna hjärtatsplånbok.

Follow the money i fickan eller till osynliga pensioner gäller alltid. Vissa blir rika med nuvarande regering och andra fattigare genom att kunna ta ur kistan lagligt eller tvingas vara på andra sidan och fylla på. Hur som helst har den plundrats så att vi står där vi står utanför akuten och inte ligger ned i en säng väntande på en doktor från Irak jag inte förstod.

4 vänner kom med vid besök 2 var bra att ha med sig. En familj bör nog ha minst 4 heltäckande dräkter idag för att få träffa inlagd medlem och förstå diagnosen. Jag fick en sista antibiotika kur och nästa var att kapa foten och detta förmedlades på iraksvenska till mej redan dimmig av all medicine. Jo, foten blev frisk från rosfeber infektionen och irakdoktorn slog mej inte.

Finns inte längre ett Team Sverige. Söndra, erövra andras pengar och spendera dom på mer söndring samt pengar i egen ficka osv. Jag hyllar faktiskt Kung Corona som inte lyssnar på dessa galningar utan jobbar på utan att fråga eller lyssna på idioter. En bra influencer faktiskt!

Det är hög tid att lämna detta dagis och sätta mina egna gränser samt leva ut i verkliga livet väl preppad och klar mot förlängningen som livet är. En kort titt räcker mer än att försöka analysera soppan där de flesta ljuger i egen sak. Tacka vet jag fotboll där det är resultatet som räknas och inte var du är född, vad din pappa heter, vilken politisk tvätt du gått igenom och hur du kan använda ord till att ljuga med. Die dumme Schweden står i kö och stampar...

Så uppfriskande att gå in på Fox News med raktpåsak TUCKER samt inbjudna Tulsi och höra de prata i CORONA programmet om viruset och hur US reagerat på det. Det var ord och inga visor som kommer från de politiserade svenska nyheterna om vårt kära virus.

Ibland är verkligen US något att lyfta på hatten till med då följer inte Sverige med bara när de skall hjälpa till och fängsla visselblåsare så att de kan behålla makten. Sverige har seglat upp som ett äckligt land och hoppas corona tar hänsyn till det. En fake humanitär stormakt kan inte överleva!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in