2020-02-29, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Jag är väl medveten om alla siffror, jag har skrivit en hel del i tråden om siffror.

Dock ska påpeka en sak för dig, jag har redan gjort det förut, men du verkade inte lyssna då heller. Båten är inte färdig än, det är en pågående situation. Senast igår rapporterade man nya hittade fall i USA, från båten, och idag rapporterades att första dödsfallet bland västerlänningar som varit på båten, en britt, har dött. Så jag säger det igen, det är rent felaktigt det du säger om båten när du får det att låta som fasta siffror.

Rörande båten, nej den är inte helt färdig, men i princip kommer det ske ett fåtal nya dödsfall då det gått en tid redan. Eftersom medelåldern är mycket högre än befolkningen i snitt så bör andelen avlidna förväntas vara betydligt högre än genomsnittet som nu är beräknat till på 2 %. Det borde synas redan nu, men det gör det inte.
Citera
2020-02-29, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ünder
Så, då kan vi räkna med full spridning av viruset i Sverige. Det finns ingen vilja från sjukvården och myndigheternas sida att stoppa viruset längre. Familj nekas test trots att de har vistats i norra Italien och nu har feber och hosta.

https://www.dn.se/sthlm/barn-kom-hem-fran-italien-med-feber-och-hosta-nekades-coronatest/

Fast inkubationstiden är väl längre än 1,5 dygn?
Citera
2020-02-29, 08:04
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merkur
Läs Jesaja. Håll ditt husaltare väldammat och lägg där färska kvistar, örter och blommor dagligen.
Tänd dina ljus, be dina böner.
Öppna din dörr för vår Herre, och låt honom in.
Om jag ska slösa en FFP3-mask på vår herre behöver jag tyvärr få veta lite mer om vad det handlar om, annars förblir nog dörren stängd. Jag får dock be att eventuellt få återkomma senare, beroende på hur situationen utvecklar sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ünder
Så, då kan vi räkna med full spridning av viruset i Sverige. Det finns ingen vilja från sjukvården och myndigheternas sida att stoppa viruset längre. Familj nekas test trots att de har vistats i norra Italien och nu har feber och hosta.

https://www.dn.se/sthlm/barn-kom-hem-fran-italien-med-feber-och-hosta-nekades-coronatest/
Ja det är väl det vi kan förvänta oss, tyvärr.
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset
En fullt frisk, icke-rökande och i övrigt hälsosam bekant till mig dog blott 30 år gammal av en vanlig förkylning.

ungefär som när kärnfriska idrottsmän (med dolt hjärtfel) faller ihop döda av ett plötsligt hjärtstopp? Troligen var han inte fullt frisk... om han nu dog av en vanlig förkylning.
Citera
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Också en fake-nyhet som cirkulerar: det rör sig inte om en verklig situation utan det är en övning.

"Conclusion- Fact Crescendo found the above-mentioned post to be False. The viral video on social media does not show Chinese officials catching Coronavirus patients on the highway in reality. This video shows a mock drill by Tongbai police practicing to take down Coronavirus infected patients in case they are uncooperative."

https://english.factcrescendo.com/2020/02/25/chinese-police-forcefully-detaining-coronavirus-patients-on-the-highway/

Och?! Om så vore fallet du tror inte att det är exakt så det går till och mycket värre när någon inte vill bli tagen till karantän?!

Man har alltså vägspärrar och tar tempen i pannan på folk, (det gör man förövrigt på massor av ställen =vedertagen fakta!) kolla här BBC -team;

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.bbc.com%2Fnews%2Fav% 2Fworld-asia-china-51255918%2Fchina-coronavirus-ro ad-blocks-and-ghost-towns%3Focid%3Dwsnews.chat-apps.in-app-msg.whatsapp.trial.link1_.auin

Vad tror du händer om man har hög feber och vägrar att samarbeta och lyda order?
Händer nog ofta, då blir det garanterat HÅRDA handskar... eller tror du kinesiska polisen är dialog mjukisar?

Så alla av dessa 20 filmer är kanske inte skarpt läge eller Corona relaterade, men garanterat tillräckligt många.....

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fmetallicman.com%2Flaoban 4site%2Fcovid-19-coronavirus-related-videos-within -china-continued
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset
Då kan alla småbarnsföräldrar hälsa hem då.

Även unga och friska helt utan riskfaktorer dör, det är helt befängt att tro något annat. Risken blir naturligtvis mindre, men den är inte försumbar.

En fullt frisk, icke-rökande och i övrigt hälsosam bekant till mig dog blott 30 år gammal av en vanlig förkylning.
Tror du på det själv?
Citera
2020-02-29, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laternan
Jag tror man gör fel som låter barn, speciellt små barn, gå till dagis och skola om man varit i utsatta områden, förutsatt att barnen inte har symtom. Små barn förstår inte alltid att de håller på att bli sjuka, som vi vuxna ofta gör, man känner att nåt är på gång
Alla föräldrar har nog varit med om att man lämnar sitt barn på dagis på morgonen, till synes friskt, för att några timmar senare få åka och hämta barnet som plötsligt fått feber. Innan febern har barnet sannolikt haft mer diffusa symtom och kan då smitta. Tyvärr gissar jag att vi kommer få flera sådana fall i mitten av nästa vecka när stockholmarna varit tillbaka från sportlovsresorna i italienska alperna några dagar.

Dessa barn kommer också smitta andra andra barn och personal i skolan, inklusive lärare, förskola, fritids etc.
Citera
2020-02-29, 08:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Sen är det ju jävligt intressant. Varför lyssnar du inte på din gud, Donald Thrump säger ju att det bara är skitsnack, viruset är en bluff.

har du en källa på att trump sagt att viruset är en bluff? En källa där han säger detta och inte dragot ur sin kontext?
Citera
2020-02-29, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laternan
Jag tror man gör fel som låter barn, speciellt små barn, gå till dagis och skola om man varit i utsatta områden, förutsatt att barnen inte har symtom. Små barn förstår inte alltid att de håller på att bli sjuka, som vi vuxna ofta gör, man känner att nåt är på gång
Alla föräldrar har nog varit med om att man lämnar sitt barn på dagis på morgonen, till synes friskt, för att några timmar senare få åka och hämta barnet som plötsligt fått feber. Innan febern har barnet sannolikt haft mer diffusa symtom och kan då smitta. Tyvärr gissar jag att vi kommer få flera sådana fall i mitten av nästa vecka när stockholmarna varit tillbaka från sportlovsresorna i italienska alperna några dagar.
Stockholm har ju påpekat att skolplikten gäller lärarfacket, med många 50+ medlemmar torde ju rasa över den saken
Citera
2020-02-29, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
ungefär som när kärnfriska idrottsmän (med dolt hjärtfel) faller ihop döda av ett plötsligt hjärtstopp? Troligen var han inte fullt frisk... om han nu dog av en vanlig förkylning.

Hjärtmuskelinflammation kan ju faktiskt starta med en helt vanlig förkylning, och jag känner en person som var ung, vältränad och frisk och trots det var nära att dö i hjärtmuskelinflammation som orsakades av ett banalt förkylningsvirus.
Nu var det ju inte bara ren otur, han valde att träna innan förkylningen var helt över. Men ändå.
Citera
2020-02-29, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
http://www.mynewsdesk.com/se/sus/news/sus-kan-provta-patienter-foer-covid-19-utomhus-395698?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign= Subscription&utm_content=current_news

Är det fler sjukhus runt om i Sverige som har börjat med sådan här "drive-in" kontroll?

Betyder inte detta att personer som söker för misstänkt smitta har ökat kraftigt och det här är sjukvårdens svar på att ta hand om så många som möjligt?

Har du inte noterat att alla som kommer från delar av norra Italien samt lite andra ställen och har symptom testas? Det är rätt många fler som testas nu än för en vecka sedan. Troligen sker 50-100 per dag. Sist var det över 700 som testas men den siffran ökar brant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in