2020-02-29, 07:42
Medlem
Vad ska man göra vid såna här saker? Ta ut sina pengar från banken eller? Aldrig varit med om något sånt här förut!
Citera
2020-02-29, 07:51
Medlem
Amors avatar
Jag håller mitt månadssparande i handen. Har tjänat mig väl. Ytterst få av de jag känner som försöker tajma sina köp och sälj har lyckats.
Citera
2020-02-29, 08:05
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Vad ska man göra vid såna här saker? Ta ut sina pengar från banken eller? Aldrig varit med om något sånt här förut!
Du nåste vara ung? 18års gräns på FB.

I äkta flashback mané så sätter du allt på rött vid roulettebordet (nu dock mindre risk), bear certifikat med högsta hävstång mot S&P500 marknaden ... alternativt köpa räntor.

Har förlorat 80000 på fem dgr, dags att tämja besten.
Senast redigerad av GoUoD 2020-02-29 kl. 08:09.
Citera
2020-02-29, 08:18
Medlem
Tim.Whatleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD

I äkta flashback mané så sätter du allt på rött vid roulettebordet (nu dock mindre risk), bear certifikat med högsta hävstång mot S&P500 marknaden ... alternativt köpa räntor.

Om du nu inte har sålt av dina aktier efter raset så har du ju faktiskt inte förlorat något.
Citera
2020-02-29, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD

Bear certs, varför?

Kan lika gärna sälja Omxs30 Terminer, eller köpa puts på omxs30 så slipper man urholkningseffekten som certs ger. Visst du förlorar lite pga theta på optioner, men har du long dated options så blir ju det försumbart.
Citera
2020-02-29, 08:22
Medlem
Clawdices avatar
Så vad kom först?
"Coronaviruset" eller en oundviklig krasch...?
Citera
2020-02-29, 08:26
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psao
Bear certs, varför?

Kan lika gärna sälja Omxs30 Terminer, eller köpa puts på omxs30 så slipper man urholkningseffekten som certs ger. Visst du förlorar lite pga theta på optioner, men har du long dated options så blir ju det försumbart.
Flashback mané, sluta tjafsa emot. Ger terminer hävstång? Vilken ska jag välja? SUCK...
Citera
2020-02-29, 08:34
Medlem
carle2s avatar
Jag satte in rätt stort och köpte mer istället.
Om det är megapandemi behövs inte pengar på kontot ändå och om det är som vanligt med hispiga börsen så är det en bra affär
Jag har likvider till två liknade påfyllningar så de kommer lite längre fram om det fortsätter neråt.
Citera
2020-02-29, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87

Nej för tusan, du ska köpa ännu mer, du ska alltid köpa regelbundet, aldrig sälja.
Citera
2020-02-29, 09:10
Avstängd
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Fritt fall nu på börsen, nu rasar hela korthuset! Dags att hoppa av det sjunkande skeppet innan allt är förlorat! Rädda sig den som kan! Total panik och det bara fortsätter, något liknande har aldrig inträffat. Hur kommer ni göra? Själv kommer jag köpa björnar all in nu, för nu kommer det bara att rasa!
Du har inte spelat särskilt länge på börsen va?
Citera
2020-02-29, 09:21
Medlem
Att inte äga några aktier i väst varit bra beslut nu, att shora marknaden varit perfekt. Och ändå bra läge sitta trade index, FX och råvaror.

Och har ändå höga ränteinkomster ändå över vad börsen ger till index.

Men vad vi vet är bara igår var det minst 6 nya länder infekterade, och senaste veckan är vi uppe i tror 25-30 nya länder något.

Och sanningen är alla vet staten är extremt överbelånad, företagen är extremt överbelånade samt befolkningen är extremt överbelånade.

Bolag inom energi är väldigt nära konkurs, väldigt botten nivå och extrem hög skuldsättning och oljepris samt NG är på nivå dom går back.

Bolag inom turism och flygbolag faller hårt, vi lär även allmänt inom retail börja tappa mer med.

Även om vi inte har någon okontrollerad mass spridning ännu så är antal nya fall i alla världs länder snart något som kan få extrem stor okontrollerad spridning. Eftersom det är ingen som vet utfallet ännu, men detta påverkar ekonomin mer och mer.

Så tror i bästa (värsta fall för mig som vill ha krasch) fall vi ska ner minst 5-20% till. Värsta utfall för väst är en total kollaps av hela samhället om blir okontrollerad spridning. Tyvärr är vi inte i närheten av sådant ännu.

Kortsiktigt tror jag börsen kommer kunna återhämta sig lite men vi lär se fortsatt fall sedan. För ändå slutet av månaden nu och vi har allt passivt dumb money som alltid kommer in i slutet och början av varje månad.

För egen del börsen är fortfarande allt för dyr börja köpa aktier igen, dock följer jag vissa brancher som flyg och turism och ser när kan bli enstaka lägen börja köpa just i dom bolagen. Men är ändå något som ser kommer få ännu större ekominska problem med denna fortsätta globala spridningen.
Citera
2020-02-29, 09:25
Medlem
OMX 600, OMX550 eller OMX500?

När ska man in?

Funderar på att gå in 1/3 på 600, 1/3 på 550 och 1/3 på 500.

Funderar även på att ta 1/2 vid 600 och 1/2 vid 550.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in