2020-02-29, 02:57
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Du är inte den enda i tråden som har spridit denna fake news, men jag tror du var först. Sak samma. Den lär komma tillbaka. Och Daily Mail och Epoch Times hjälpte till med spridningen.

Denna nu bekanta bild är fake:
https://twitter.com/livecrisisnews/status/1226303349944987648?s=20

"The posts, published in multiple languages, claim the high levels of the gas could be evidence of mass cremation in and around the city. The claim is false; NASA, whose data was used to create the map, told AFP the imagery was created based on forecast figures of man-made sulphur dioxide emissions and volcano gas, not real-time satellite recordings."
.
https://www.boomlive.in/world/did-sulphur-dioxide-levels-rise-in-wuhan-post-coronavirus-outbreak-7026

De nyheter som rapporteras som fejk behöver inte betyda att de är fejk.
Så håll käften nu ditt jävla troll.
Vad har du för agenda här?
Får du betalt?

Fortsätt posta alla länkar om viruset! Skit i trollen!
Citera
2020-02-29, 03:01
Medlem
28dagar-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anenome
Gott att höra att du säljer till vanligt pris, det värmer att höra.

Folk som köper på sig stora mängder för att sedan sälja till överpris är den absolut värsta typen av människor som finns. Som du säger kräver krissituationer resoluta och auktoritära åtgärder och personer som uppvisar asociala beteendemönster bör avrättas summariskt i sådana sitationer, i preventivt samhällsskyddande syfte.

Jag fick en dålig känsla när viruset uppdagades i Kina och 5 miljoner flydde från Wuhan innan staden sattes i karantän och när WHO, där ju Kina har ett stort inflytande, förordade öppna gränser plus lite andra saker, som jag inte fått vid tidigare pandemier, även om jag är vaksam och generellt mer förberedd än de flesta.
Jag köpte en halvmask av gummi till varje person i familjen och ett extra filter per mask samt en enklare halvmask av gummi med icke utbytbart filter och tre engångsmasker av filtermaterial som reserv. Jag vet naturligtvis hur jag ska använda dem.

Samtidigt såg jag bilder tagna på Home Depot eller liknande i Kalifornien där någon kinesisk man hade två kundvagnar fyllda till två meters höjd med masker från 3M. Jag kunde gjort ungefär samma sak.
Kineser, tillsammans med vissa andra folkgrupper, är ofta avskyvärda människor i avsaknad av möjlighet att känna sympati och någon känsla av solidaritet med människor i stort (hos kineser, men inte vissa andra folk, även inom deras egen etnokulturella grupp), som de verkar vara beredda att trampa på och lura för aldrig så lite profit.

Det har garanterat bidragit till spridningen i många fall, kanske inte påtagligt men många människor har dött i onödan när t ex kineser i smittdrabbade områden har samlat in använda munskydd och sålt dem igen. Det är så vedervärdigt beteende att ord inte räcker. Dessa personer är ju också typexempel på kandidater för summarisk avrättning i preventivt samhällsskyddande syfte.
Dessutom, hade kineser inte kokat levande sköldpaddor långsamt eller ätit fladdermöss, hundar och dessutom alla möjliga vilda djur om vart annat, dvs om de haft viss förmåga till att känna sympati för djur, hade vi sluppit denna pandemi.

Men sluta, det räcker nu, är det ContainerRally som mobiliserar, det lyser igenom.
Citera
2020-02-29, 03:01
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Inga källor...

Högre dödlighet än ebola? Please
Citera
2020-02-29, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Jag tänker inte ta någon fight med dig så du behöver verkligen inte berätta för mig att vakna upp. Kan du inte förstå att om du kollar på ett klipp på youtube. Det finns många videos där det har använts skådespeleri för just påverka människor som dig att luras med. Peronen som gör dessa videos sitter med sig själva på bild och kommenterar videos som kunnat filmas vid andra tillfällen, de har kunnat filmas som man gör stora filmer osv. Jag har sett med egna ögon byar uppbyggda för just ändamålet att lura dig tro att det som du ser är på riktigt, Jag var utanför en by/studio där man spelar in att barn lever i fattigdom och jävligt. Detta log i ett fint område på en parkering...
Jaja, intala du dig det... Whatever makes you happy

Till övriga som har någon hjärncell kvar som fattar att Kina förtrycker sitt folk brutalt och har en lång historia utav det. Fattar att detta är den vidriga sanningen. Förhoppningsvis kommer det kinesiska folket revoltera när de hämtat sig från detta.
Såhär behandlar man inte människor. Vidrigt och oerhört skrämmande!
Kina mörkar siffror och har kremerat många döda utan att de hamnat i statistiken. Förmodligen för att de främst tänkte på sin ekonomi. De kineser som vittnat om annat har fått sina filmer nedplockade och har försvunnit. Medans släktingar rapporterar dem som saknade.

RIP

https://youtu.be/v0jWzQI7TyE
Citera
2020-02-29, 03:05
Medlem
28dagar-senares avatar
Citat:
Vad menar du???

Har du sett länkarna jag visade dig, vad tycker du?
Citera
2020-02-29, 03:07
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Högre dödlighet än ebola? Please

Inte högre dödlighet än ebola vid smittade såklart.
Men högre dödlighet bland befolkningen, eftersom det är mycket svårare att bli smittad av ebola än corona. Men det kanske är lite för komplicerat för dig. Därför är Corona farligare.
Citera
2020-02-29, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 28dagar-senare
Jag anser detta vara äkta, hur gör du?
https://www.youtube.com/watch?v=rKek0Y30Ctw

Tycker att det ser bra ut, önskar att fler länder vågade agera. Kina får tummen upp.
Citera
2020-02-29, 03:09
Medlem
Citat:
Det stämmer inte, 594st. https://www.worldometers.info/coronavirus/

Nyuppdaterad

https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6

2931
Citera
2020-02-29, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Inte högre dödlighet än ebola vid smittade såklart.
Men högre dödlighet bland befolkningen, eftersom det är mycket svårare att bli smittad av ebola än corona. Men det kanske är lite för komplicerat för dig. Därför är Corona farligare.

Dödlighet sätts i paritet till något och uttrycks oftast som en procentsats.
Citera
2020-02-29, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Frågan är vem av oss som har hjärnceller, personen som sprider fake news och inte är källkritisk till söka upp information till texterna han läser när man vet om hur tydligt Main stream media vinklar alltid sina artiklar och drar på sanningar för att sprida skräck. Skulle någon läsa texter där man beskriver situationen och den riktiga påverkan som gör att folk inte går in och klicka? Har du något logiskt tänkande och ser mönster?

Vet du vad källkritisk innebär?
Vet du vad naiv är?

Hur kan du lita på Kina som har en historia av att att avrätta människor för minsta anledning. Att det pågår en epidemi gör att det inte är ett dugg förvånande att de svetsar in folk i sina lägenheter. Eliminerar whistle blowers etc. det är så de jobbar. Kina är inte så olikt Nordkorea. De är båda diktaturer som styr sin befolkning med järnhand. Som båda eliminerar människor som berättar sanningen om deras ”stormakt”.

Att kina mörkar siffror och gör allt i sin makt för att stoppa viruset är inte ett dugg förvånande. Att svetsa in människor i deras lägenheter är helt i linje med hur de beter sig i allmänhet.
Senast redigerad av -modestyblaise- 2020-02-29 kl. 03:14.
Citera
2020-02-29, 03:14
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Har du sett länkarna jag visade dig, vad tycker du?

Tack. jag såg nu att du skickade dem till en annan postare. Jag ska kolla på dem.
Citera
2020-02-29, 03:15
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktien
Dödlighet sätts i paritet till något och uttrycks oftast som en procentsats.

Alldeles riktigt.
Men jag räknar på utfall. Dvs i de fallen smittan är över. Antalet (friska+döda) hur stor del av dessa som dog. De som bara är smittade kan bara bli gissningar, då det ännu inte finns ett utfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in