2020-02-26, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
? Garin är rankad 18 i världen och vunnit två senaste ATP-turrarna.

Mikael kan nå dit han också. Det är inga direkt imponerande spelare han har slagit. Han lirade ATP-cup och blev totalt utklassad mot toppspelarna. Att han skulle vara en klass bättre än Mikael håller jag inte med om. Han har nått längre, än så länge. Mer än så är det inte.
Citera
2020-02-27, 18:24
Medlem
Jokern sopar banan med pöbeln nu. In med Kyrgios för fan! Han är vårt sista hopp
Citera
2020-02-28, 08:26
Medlem
Belavias avatar
Någon som vet när DG började med SABR? Var det han(hans team) som kom på(började) med denna variant? Eller har andra spelare tidigare tillämpat den här tekniken?

Skulle vara intressant att veta vilken utdelning han har haft. Går det att hitta någon övergripande statistik tror ni? Att jämföra då med hur han normalt returnerar andraservar.

Förmodligen bara ett fåfängt försök att hitta lite edge. Kan inte tänka mig att det gett någon större fördel?

Men det ser onekligen snyggt ut när det lyckas, tex när han stöter in en dödande backhandretur(han hinner ju inte med att anlägga full swing).
Senast redigerad av Belavia 2020-02-28 kl. 08:29.
Citera
2020-02-28, 11:01
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Någon som vet när DG började med SABR? Var det han(hans team) som kom på(började) med denna variant? Eller har andra spelare tidigare tillämpat den här tekniken?

Skulle vara intressant att veta vilken utdelning han har haft. Går det att hitta någon övergripande statistik tror ni? Att jämföra då med hur han normalt returnerar andraservar.

Förmodligen bara ett fåfängt försök att hitta lite edge. Kan inte tänka mig att det gett någon större fördel?

Men det ser onekligen snyggt ut när det lyckas, tex när han stöter in en dödande backhandretur(han hinner ju inte med att anlägga full swing).

Federer gjorde sin första SABR under en träning med Benoit Paire på Cincinnati center court på fredagen inför masters 2015. Båda spelarna var trötta efter ett långt pass och ville hålla duellerna korta mot slutet, så Federer började tjuva några meter på returerna och lyckades slå en del vinnare med den taktiken, även om det mest var på skoj. Sedan slipade han på det i ytterligare ett par träningspass, innan coach Severin föreslog att Federer skulle testa taktiken även i tävlingsmatcher. Federer vann ett par poäng med sin SABR mot Djokovic i finalen i Cincinnati.

http://www.tennis-x.com/xblog/2015-09-06/20598.php
Citera
2020-02-28, 11:19
Medlem
Johanna Larsson avslutar karriären.

https://www.tennis.se/tennis-se/johanna-larsson-slutar-har-varit-med-om-en-galet-cool-resa/
Senast redigerad av jimmie7997 2020-02-28 kl. 11:21.
Citera
2020-02-28, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia

Definitivt inget nytt. Dock så är han väl ensam om att göra det i den här eran. Möjligtvis att Dustin Brown har gjort något liknande. Vet inte, men skulle kunna tänka mig att han gjort det.
Citera
2020-02-28, 17:34
Avslutad
Så vad tror ni, boys?

Monfils uppe 1-0 i set mot Djokovic. Monfils som vunnit två turneringar i rad, vilket vad jag förstår (eller åtminstone tror) är rekord för hans karriär.

Plus att han legat med halva damtouren.

Så vad tror ni: tar han Djokovic?

h2h är alltså 16-0 till Djokovic.
Citera
2020-02-28, 20:40
Medlem
abandoftrusts avatar
Läste att stor Mowgli hade 3 matchbollar mot serbdivan, segt att han ej fick nån seger på deras 17:e försök. Greken manglades väl senast så, nah inte sig likt utan titelförsvararen, man får vänta till Juni och Halle.
Citera
2020-02-28, 20:40
Avslutad
Monfils hade tre matchbollar i tiebreak, två på serve, 6-3. Sumpade alla och Djokovic vinner matchen. Vet inte om man alltid kan snacka om en choke här, men han missade åtminstone de 2 förstaservarna. Jävligt synd, dock.

Momentum hade dock redan switchat, och jag stängde av streamen inför set 3, som Djokovic också mycket riktigt vann enkelt.

Tsitsipas borde ändå ha en chans i finalen.
Citera
2020-02-28, 21:49
Medlem
abandoftrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Monfils hade tre matchbollar i tiebreak, två på serve, 6-3. Sumpade alla och Djokovic vinner matchen. Vet inte om man alltid kan snacka om en choke här, men han missade åtminstone de 2 förstaservarna. Jävligt synd, dock.

Momentum hade dock redan switchat, och jag stängde av streamen inför set 3, som Djokovic också mycket riktigt vann enkelt.

Okej, fasen lider med honom han har väl spelat bra genom hela turneringen de lilla man får se på highligtsen. Tror Greken får de svårt med dem returerna och tippar 2-0 tyvärr. Hade Jokern torskat nu och Nadal vunnit den turneringen han spelar/spelade i nyss, så hade han gått om som nr 1 i poängen, eller om det krävdes att jokern tog sig till kvart i Dubai och Nadal vann så hade de varit väldigt jämt om 1:a platsen men nu är den säkrad tror ja till 99% Även om Nadal vinner/vunnet. Har ej hängt med så mkt de senaste. Mest läst hur de går för Maestro, såg han på instagram i förrgår och tränar redan med sin fysio, gjorde typ nåt Monfils hopp i luften, så de verkar läka fort och bra, en annan får nöja sig med ormsalva och magnesium salt Vilken lyx att ha ett sånt team med duktiga fysios o allt vad de är. Men man får väl de man betalar för
Citera
2020-02-29, 00:57
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Monfils uppe 1-0 i set mot Djokovic. Monfils som vunnit två turneringar i rad, vilket vad jag förstår (eller åtminstone tror) är rekord för hans karriär.

h2h är alltså 16-0 till Djokovic.

17-0 nu då till Djokern mot stackars Monfils efter de brända matchbollarna. För övrigt samma siffror som Federer har mot Wawrinka på hard court. Vissa spelare passar tydligen andra särskilt dåligt (fast det blir ju inte lättare när motståndaren är en av "big 3")
Citera
2020-02-29, 02:32
Medlem
Citat:

Tsitsipas har visst 2-2 i matcher mot Serben. Tycker Greken spelat bra i veckan. Så jag håller med, han borde kunna ta minst ett set. Båda hans vinster har varit 3-setare, och förlusterna 2 raka.

Tsitsipas kan ha den finaste övergången från baslinjen till nätet på touren, just nu. Tycker det ser fantastiskt mjukt och naturligt ut. Väljer att gå på rätt bollar, och bara glider fram som på skridskor, med bra smash eller fin känsla i volleyn sen.

Kul avatar du skaffat dig! Haha!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in