2020-02-28, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
80% av alla som får coronaviruset får
samma sympton som en ”vanlig” förkylning. Chilla ner lite, va.

Det handlar inte om att 80% "blir förkylda". Det handlar om att 20% blir rejält sjuka. Skulle alla tänka som dig så kommer folk gå runt "förkylda" och smitta var och varannan person. 20% blir snabbt väldigt många och vården stänger ner.

Att hålla antalet smittade lågt är väldigt viktigt.
Citera
2020-02-28, 22:39
Medlem
28dagar-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Nej nej nej. Svenne har tittat ner i backen som strykrädda hundar så jäkla länge att det blivit en vana. Inte en chans att svenne gör någonting överhuvudtaget när detta blåst över och vi kan konstatera utfallet.

Jag har uppmärksammat att du skriver ofta svenne och strykrädda hundar när du kommenterar här i tråden.
Varför är du så nedvärderande mot mig och mina landsmän och du är uppenbarligen inte av svensk härkomst, så håll en bra ton i tråden istället för att göra bort dig.
Citera
2020-02-28, 22:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
80% av alla som får coronaviruset får
samma sympton som en ”vanlig” förkylning. Chilla ner lite, va.

Och ca 20% blir allvarligt sjuka och kräver vård för överlevnad. Vad händer när det ej finns platser kvar? Jo, dödligheten skulle kunna stiga rejält upp mot 10% eller så (samma som Spanska Sjukan uppskattats till).
Citera
2020-02-28, 22:40
Medlem
frdks avatar
Tänk vad pengar sv hade sparat om man stängt gränserna och screenat i tid
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orax
Skrev detta för två dagar sedan men det gick nog de flesta förbi i bruset av alla som ska framstå som den kunnigaste i ett ämne de inte behärskar, på båda sidor. Med tanke på senaste dagarnas utveckling kanske någon finner det intressantare idag. Ni är välkomna!

Tack!
Gick mig förbi. Så många tusen sidor...
Mycket intressant! Har tänkt tanken själv att isolera mig och familjen eftersom folk inte har vett stanna hemma när de är sjuka! Alltså måste vi friska göra det! Har dessvärre inte möjlighet till det. Kommer alltså bli de rika som har råd att resa, som smittar ner sin omgiving. Kommer även vara de friska, rika som kan isolera sig i sina sommarstugor och släktgårdar!
De som drabbas är det arbetande folket, pensionärer och sjuka.
Hur ska de överlevande friska rika klara sig sen när tjänstehjonen är döda?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Håller med om det du skriver, dock med tillägg att det de facto också finns många som inte ens har möjlighet att testa sig.

Jag vet inte men jag tror att smittskyddsläkarna bestämmer vem som ska testas och att det är gratis när någon tvingas att bli testad. Att bara 459 fall har testats i USA beror också på en byråkratisk fuck-up moment 22 som jag tror man löste häromdagen men det verkar inte som det ännu syns i teststatistiken.

https://www.theepochtimes.com/labs-in-every-state-could-have-capacity-to-test-for-new-coronavirus-by-next-week-lab-group_3253341.h tml
Citera
2020-02-28, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Och ca 20% blir allvarligt sjuka och kräver vård för överlevnad. Vad händer när det ej finns platser kvar? Jo, dödligheten skulle kunna stiga rejält upp mot 10% eller så (samma som Spanska Sjukan uppskattats till).

Japp. Kanske det.
10% av smittade.
Övriga X miljarder på jorden lever vidare... inkl de tillfrisknade.
Citera
2020-02-28, 22:42
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spaderdam88
Ja hon är inlagd nu också, hög feber. Så snart kommer vi få höra om ett till fall.
Hög feber och det är unga kvinnor? Läst att män tar en större smäll, intressant. Är de allvarligt sjuka? Du säger hög feber, men detr kort tid. Uppdatera oss gärna dagligen om deras mående. Om de inte vill att du håller tyst förstås. Andra veckan är väl den avgörande vill jag minnas.

Men låter inte bra med hög feber efter så kort tid. Jag hoppas de kryar på sig och tack för dina upplysningar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HybridOlof
Dummaste jag hört. Tror du missförstår hur mycket (eller lite) makt den amerikanske presidenten har och vart den makten ligger...

OK, jag avslöjar härmed den riktiga orsaken till varför bara 459 tester gjorts i USA
https://www.theepochtimes.com/labs-in-every-state-could-have-capacity-to-test-for-new-coronavirus-by-next-week-lab-group_3253341.h tml
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Läs på lite innan du ylar om kaos!
Det finns 4st flygplatser som kan inom loppet av ngr timmar sätta upp provisoriska fältsjukhus i hangarer, Sedan har Sahlgrenska satt upp tält utanför sjukhuset för folk som vill testa sig fler sjukhus kommer att följa detta i de regioner smittans finns övriga står stand by!
Citera
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
https://www.google.com/amp/s/allanyheter.com/article/amp/827466

Karantän i Staffanstorp för alla kommunanställda samt skolbarn som varit i coronadrabbade områden.
Inte oväntat att det kommer från en SD styrd kommun. SD har trots allt lite vett innanför pannbenet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halpmeplz
Dang, my bad. Nei nei, tror du glemte det jeg skrev i parentes:

(200-500 er bare random eksempel-tall)

Alle land har en agenda med å lyve, ingen land er ærlige, noen er mer ærlige enn andre, spesielt ikke med en pandemi pågående. Russland lyver, Norge lyver, Sverige lyver, tho, som regel om forskjellige ting. USA lyver, Iran, Kina. Norge "tvinger" jo de som bor ved grensa til å bli spioner for å spionere på Russland. Russland spionerer på Norge and around and around it goes.

To set the record straight: 200-500 = eksempeltall
Russland har gjort en bra jobb med å holde landet unna Korea, Japan og Italia tilstander.
Russland holder 100% sikkert tilbake en viss % av tallene, Iran også, Japan også, Korea også, Kina også.
At Putin er en aktiv morder? Nah, tja, han har nok noen liv på samvittigheten, tidligere KGB agent, opposisjonspartiledere som blir skutt på åpen gate. Same shit, ,different story som i 100 andre land.
Streng grensekontroll med visumkrav etc - ja, men gjelder selvfølgelig ikke alle land:

Norge har sikkert tall de ikke har rapportert, Sverige også. Aint no big deal, er en big deal om et land aktivt sørger for at tallene ikke slipper ut, sier ikke at Russland gjør det, men jeg vet ikke, du vet ikke, ingen her inne vet EN DRITT om noe som helst egentlig. Spekulasjoner uansett hva og hvilket land.
Helt enig. Løp og kjøp noen kilo med hermetikk innen fiskebollerne tar slutt! 😎
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in