80% av alla som får coronaviruset får
samma sympton som en ”vanlig” förkylning. Chilla ner lite, va.
Det handlar inte om att 80% "blir förkylda". Det handlar om att 20% blir rejält sjuka. Skulle alla tänka som dig så kommer folk gå runt "förkylda" och smitta var och varannan person. 20% blir snabbt väldigt många och vården stänger ner.
Att hålla antalet smittade lågt är väldigt viktigt.
Nej nej nej. Svenne har tittat ner i backen som strykrädda hundar så jäkla länge att det blivit en vana. Inte en chans att svenne gör någonting överhuvudtaget när detta blåst över och vi kan konstatera utfallet.
Jag har uppmärksammat att du skriver ofta svenne och strykrädda hundar när du kommenterar här i tråden.
Varför är du så nedvärderande mot mig och mina landsmän och du är uppenbarligen inte av svensk härkomst, så håll en bra ton i tråden istället för att göra bort dig.
80% av alla som får coronaviruset får
samma sympton som en ”vanlig” förkylning. Chilla ner lite, va.
Och ca 20% blir allvarligt sjuka och kräver vård för överlevnad. Vad händer när det ej finns platser kvar? Jo, dödligheten skulle kunna stiga rejält upp mot 10% eller så (samma som Spanska Sjukan uppskattats till).
Skrev detta för två dagar sedan men det gick nog de flesta förbi i bruset av alla som ska framstå som den kunnigaste i ett ämne de inte behärskar, på båda sidor. Med tanke på senaste dagarnas utveckling kanske någon finner det intressantare idag. Ni är välkomna!
Tack!
Gick mig förbi. Så många tusen sidor...
Mycket intressant! Har tänkt tanken själv att isolera mig och familjen eftersom folk inte har vett stanna hemma när de är sjuka! Alltså måste vi friska göra det! Har dessvärre inte möjlighet till det. Kommer alltså bli de rika som har råd att resa, som smittar ner sin omgiving. Kommer även vara de friska, rika som kan isolera sig i sina sommarstugor och släktgårdar!
De som drabbas är det arbetande folket, pensionärer och sjuka.
Hur ska de överlevande friska rika klara sig sen när tjänstehjonen är döda?
Håller med om det du skriver, dock med tillägg att det de facto också finns många som inte ens har möjlighet att testa sig.
Jag vet inte men jag tror att smittskyddsläkarna bestämmer vem som ska testas och att det är gratis när någon tvingas att bli testad. Att bara 459 fall har testats i USA beror också på en byråkratisk fuck-up moment 22 som jag tror man löste häromdagen men det verkar inte som det ännu syns i teststatistiken.
Och ca 20% blir allvarligt sjuka och kräver vård för överlevnad. Vad händer när det ej finns platser kvar? Jo, dödligheten skulle kunna stiga rejält upp mot 10% eller så (samma som Spanska Sjukan uppskattats till).
Japp. Kanske det.
10% av smittade.
Övriga X miljarder på jorden lever vidare... inkl de tillfrisknade.
Ja hon är inlagd nu också, hög feber. Så snart kommer vi få höra om ett till fall.
Hög feber och det är unga kvinnor? Läst att män tar en större smäll, intressant. Är de allvarligt sjuka? Du säger hög feber, men detr kort tid. Uppdatera oss gärna dagligen om deras mående. Om de inte vill att du håller tyst förstås. Andra veckan är väl den avgörande vill jag minnas.
Men låter inte bra med hög feber efter så kort tid. Jag hoppas de kryar på sig och tack för dina upplysningar.
Läs på lite innan du ylar om kaos!
Det finns 4st flygplatser som kan inom loppet av ngr timmar sätta upp provisoriska fältsjukhus i hangarer, Sedan har Sahlgrenska satt upp tält utanför sjukhuset för folk som vill testa sig fler sjukhus kommer att följa detta i de regioner smittans finns övriga står stand by!
Dang, my bad. Nei nei, tror du glemte det jeg skrev i parentes:
(200-500 er bare random eksempel-tall)
Alle land har en agenda med å lyve, ingen land er ærlige, noen er mer ærlige enn andre, spesielt ikke med en pandemi pågående. Russland lyver, Norge lyver, Sverige lyver, tho, som regel om forskjellige ting. USA lyver, Iran, Kina. Norge "tvinger" jo de som bor ved grensa til å bli spioner for å spionere på Russland. Russland spionerer på Norge and around and around it goes.
To set the record straight: 200-500 = eksempeltall
Russland har gjort en bra jobb med å holde landet unna Korea, Japan og Italia tilstander.
Russland holder 100% sikkert tilbake en viss % av tallene, Iran også, Japan også, Korea også, Kina også.
At Putin er en aktiv morder? Nah, tja, han har nok noen liv på samvittigheten, tidligere KGB agent, opposisjonspartiledere som blir skutt på åpen gate. Same shit, ,different story som i 100 andre land.
Streng grensekontroll med visumkrav etc - ja, men gjelder selvfølgelig ikke alle land:
Unlimited period
Belarus
South Ossetia
90 days
Abkhazia[a]
Armenia
Azerbaijan
KazakhstanID(KZ)
KyrgyzstanID
Moldova
Tajikistan
Ukraine[b][c] ID Uzbekistan
Estonia (holders of an alien passport)
Latvia (holders of a non-citizen passport)
Non-commercial purposes
Antigua and Barbuda
Argentina
Bolivia
Brazil
Chile
Colombia
Costa Rica
Cuba
Dominica
Ecuador
El Salvador
Fiji
Grenada
Guatemala
Guyana
Honduras
Israel
Jamaica1
Maldives
Nicaragua
Panama
Paraguay
Peru
Qatar
Saint Kitts and Nevis
Saint Vincent and the Grenadines
South Africa
Suriname
United Arab Emirates
Uruguay
Vanuatu
Venezuela
60 days for non-commercial purposes
Mauritius
Samoa South Korea
30 days for non-commercial purposes
Bosnia and Herzegovina2
Botswana Laos
Macao[d] (Temporarily suspended due to coronavirus disease 2019)
Mongolia
Montenegro
Palau
Serbia[e]
Seychelles Thailand
30 days for holders a letter of guarantee/invitation and a tourist voucher
North Macedonia
14 days for non-commercial purposes
Brunei Hong Kong[f] (Temporarily suspended due to coronavirus disease 2019)
Nauru
Norge har sikkert tall de ikke har rapportert, Sverige også. Aint no big deal, er en big deal om et land aktivt sørger for at tallene ikke slipper ut, sier ikke at Russland gjør det, men jeg vet ikke, du vet ikke, ingen her inne vet EN DRITT om noe som helst egentlig. Spekulasjoner uansett hva og hvilket land.
Helt enig. Løp og kjøp noen kilo med hermetikk innen fiskebollerne tar slutt! 😎