2020-02-28, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jätteintressant.
Försöker att hitta detta, men är du säker på att det är Aktbil 141?
Tydligen bilaga 145. Blev tydligen fel enl skribenten.
Citera
2020-02-28, 20:18
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Ja... Utan att döma, men ja... Konstigt "vittnesförhör". Han söker ju själv upp polisen men har inte koll på tidslinje osv. Han måste ha varit både nervös och ivrig på nåt sätt..?

Han tror att han har löst fallet, vill se
deras bevis, prata med ÅK, tror att han
ska få vittna i rättegången och har en
egen advokat.

Undrar om han kände LW?
Citera
2020-02-28, 20:20
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nja men det var Lena som väckte svartsjukemonstret i SD. Hade hon inte avslöjat affären för hans hustru hade han knappast behövt vara svartsjuk och ha ångest över att förlora sista kvinnan i sitt liv.

Lena grävde sin egen grav från början till slut under flera års tid.

Lenas beteende kan aldrig försvaras och det förstärkte SD:s galenskap, utan minsta tvekan.

SD var svartsjuk på Lena långt innan LW skickade brev till HD. Konstigt att du far med osanning om saker som går att finna i fup.
Citera
2020-02-28, 20:22
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nyfiken på det fetade: vilket brott då

Skyddande av brottsling
Han ljög och undanhöll saker i förhören.
Citera
2020-02-28, 20:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Visst är det så. Hanna står inte åtalad här. Men det är en tidsfråga. Så hon borde nog börja ordna för barnen. Människan är sååå skyldig till skyddande av brottsling (grovt brott). Hon visste både innan och efter vad SD gjort.

Pga att SD är en hämndlysten människa, så MÅSTE Hanna skydda honom. Får han veta att hon varit lösmynt och berättat allt hon vet, så kommer han ta bladet från mun och ange henne och då är det två föräldrar som sitter inne. Han har inget att förlora. Och det är inte Hanna intresserad av. Krmkr öppnade mina ögon nyss när vi pratades vid, och det är som om jag skådat ljuset. Visst fan visste Hanna om allt både före, under och efter. HON SKYDDAR SIG SJÄLV, inte SD - som Krmkr så vackert sa.

Jag tror Hiding kommer granska henne rejält när väl denna förhandling är över.

Väldigt troligt!
Hon vet nog vad denna man är kapabel till.

Hon kan både skydda sig själv och sina barn genom att inget säga som kan göra denna man arg på henne. En dag kommer han ut. Snart eller om några år. Ska hon och barnen alltid titta sig bakom axeln?

Men det skulle kunna vara en slags blockering, pga av hennes mentala problem.
När människan känner sig hotad kan olika försvar träda in. Starka försvar som gör att man inte kan ta in det hemska som händer. Det är en ren överlevnadsstrategi.

En försvarsmekanism i HDs fall skulle kunna vara t ex förnekande:

Citera
2020-02-28, 20:25
Medlem
landbandys avatar
Vilka karlar har hon klättrat i träd och berg med under sin geotid ? Finns det någon/några speciella som typ lärt henne hur man klättrar ?
Citera
2020-02-28, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Visst är det kul och intressant med historia och gamla kyrkor, man önska ju bara att vi människor skulle lära oss av historien men icke, vi gör samma misstag om och om igen.

Vi reagerar olika som människor, jag skulle inte heller skratta om jag satt anklagad för mord eller vad fan som helst även om jag har nära till skratt alltid annars men det kan ju vara hans sätt att hantera den stress och oro han bör känna inför situationen om han nu inte är psykopat som vissa i tråden påstår .

Men sådana brukar väl vara bra på att läsa av situationen de befinner sig i och anpassa sig efter hur det borde vara så jag vet inte, men som sagt, jag tyckte det var opassande men inte i en så pass allvarlig del av förhandlingen.

Det är inte minst det som gör historia så intressant. Lär oss mycket om samtiden. Tyvärr.

Tycker hans skratt är en form av antisocialt beteende som kan säga en del om hans personlighet. Han skämtar inte, han skrattar.
Citera
2020-02-28, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Väldigt troligt!
Hon vet nog vad denna man är kapabel till.

Hon kan både skydda sig själv och sina barn genom att inget säga som kan göra denna man arg på henne. En dag kommer han ut. Snart eller om några år. Ska hon och barnen alltid titta sig bakom axeln?

Men det skulle kunna vara en slags blockering, pga av hennes mentala problem.
När människan känner sig hotad kan olika försvar träda in. Starka försvar som gör att man inte kan ta in det hemska som händer. Det är en ren överlevnadsstrategi.

En försvarsmekanism i HDs fall skulle kunna vara t ex förnekande:

Det handlar inte om att han skall komma ut. Det handlar om att om han får veta att hon angett honom, så kommer han dra med henne rätt in i finkan. Och DET kommer hon inte riskera. Hon har glömt allt i förhören, hon kommer inte ihåg, hon blandar ihop, hon minns inte. Hade jag diagnostiserat henne så hade jag nog kallat det för demens.
Citera
2020-02-28, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Skon hade han på sig två timmar före mordet. Sedan återfanns de vid svärföräldrarnas stuga. Rengjorda, men med hennes DNA under plösen. Han hade ingen förklaring själv när det gäller DNAt men de kanske kommer på något i efterhand.

Blodet kan tyvärr ha kommit dit typ veckan innan. Om han påstår det.
Citera
2020-02-28, 20:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
145 är det.
Jag kan inte redigera nu ...
😖

Tack!

Är det någon annan än jag som har problem med notifikationer?
Ber om ursäkt om jag inte svarar alla. Dels pga av detta men också för att tråden växer och jag försöker hinna läsa ikapp.
Citera
2020-02-28, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja och polisvittnen på att han jagat "skummisarna" i området (i närtid till mordet), varför hans DNA naturligt bör finnas däromkring.

I och med att han verkar väldigt intresserad av polisyrket och själv har superhjältedrömmar, så har han säkert snappat upp både det ena och det andra gällande hur man "fintar bort" DNA och bevisning.
"Hur kommer man undan med mord", typ?
Citera
2020-02-28, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Har jag uppfattat det rätt att LW's dator inte återfanns i hemmet?

Om detta stämmer, så bör gärningspersonen eller någon ha gått tillbaka in i bostaden för att hämta den. Att GM skulle ha tagit datorn redan innan mordet är nämligen ganska orealistiskt.

Det fanns två datorer på Lenas köksbord, den ena märke Lenovo.

Dessutom fanns det två mobiler; den ena på laddning, på
köksbänken, märke Lenovo.

Den andra mobilen låg också på köksbänken, påslagen, Samsung.

(Aktbilaga 155)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in