2020-02-28, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Läs hela artikeln, inte bara rubriken.

Ja det vore sensationellt om sant
Citera
Medlem
Ponera att ni kommer till jobbet på måndag. Någon eller några hostar. Du kanske jobbar som lärare, läkare, ekonom, knegare w/e.

Vad för rättigheter har man? Kan man bara säga till sin arbetsgivare "fuck this". Kan man säga till de/dom som hostar att gå hem?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PerfectMatch
Läste om situationen i Sydkorea, där det är en spridning främst inom en katolsk kyrka. Många från denna katolska kyrka var i Wuhan i November och december i olika mässor, omkring 16.000 medlemmar i kyrkan missionerar. Staden Qom i Iran har också kopplingar till Katolska kyrkan, där det är stor spridning. Givet Norra Italien så verkar huvudspåren i spridningen av smittan gå via katolska missionärers resemönster. Vilka fler länder rör dom sig i tro?
Om du menar Shincheonji Church of Jesus så har den ingenting med Katolska kyrkan att göra. Men du kanske refererar till något annat?
Citera
2020-02-28, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pailin
I matsalen? Jag har elever så tajt intill mig i mitt bibliotek. Alla vill chilla där, F-9 skola över 650 elever. Vad ska jag göra?
Bär mask. Tvätta händerna hela tiden. Ordentligt. Ha näsdukar när du öppnar dörrar mm
Citera
2020-02-28, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Det är 5G. Orkar inte förklara varför. Bara tro mig. Italien är enda landet i EU med 5G täckning. Wuhan var första staden i Kina med 5G. Diamond Princess är en av de första fartygen med 5G ombord. De vet att ca 2-3% av befolkningen dör av 5G strålning, därför låtsas man om att det är ett virus så att folk inte misstänker strålningen.

Citera
2020-02-28, 21:22
Medlem
Snarkarens avatar
Är det någon som har bra beskrivning hur man ska agera vid mask-användning, skyddshandskar, tvätta händerna för att inte få virus på t.ex kran-handtaget, på ansiktsmasken när man tar av den, hur jag än vrider och vänder på det så får jag inte till det, måste man vara 2 personer, eller sätta på kranen med foten eller något sånt, påsättning och avtagning av engångshandskar kan man inte heller göra själv. Hur fan gör man om man är själv ?
Citera
2020-02-28, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Kollade lite på Norwich-Leicester som pågår just nu. Fullsatt på läktaren som vanligt. Vad tänker folk med?

Intelligenskvoten bland personer som ser på fotboll (i synnerhet på läktare) är markant lägre än hos befolkningen i övrigt.
Citera
2020-02-28, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Dödssiffran kommer att sjunka mer och mer tror jag. Det verkar ta lång tid innan viruset är helt ute ur kroppen men man är "frisk" långt innan dess. 14 dagar är genomsnittstiden för folk som dör av viruset att dö. Därför kommer vi inte se dödstalen skena iväg utan snarare är det antalet tillfrisknade som kommer att öka explosionsartat snart.
Att vissa virus är seglivade i kroppen finns det väl ett flertal exempel på. Körtelfeber har jag själv upplevt, där symptom dykt upp igen ungefär ett halvår efter att jag först blev smittad.

Frågan är hur dessa återfall artar sig. Nån härinne hävdade att återfall ger allvarligare symptom än första gången. Isåfall lär vi få veta det inom några månader - förmodligen när det redan är försent.
Citera
2020-02-28, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Ja vad ska man säga om sådana varelser...
Norge har kanske sin egen Tegnell som med media som medgärningsmän förvridit hjärnan på henne om hur osannolikt det var att hon hade Corona.

Ja, altså, vetta faen. Norske avisene går opp og ned. I dag er det PANDEMI(!), doomdsay, Valhall eller Hel, 70% av Norge vil bli smittet!

Imorgen er det "ingen grunn for bekymring, alt er under kontroll, WHO sier this and that..."

De prøver vel å sanke inn mest mulig adsense money som alle andre... Skremme --> Clicks. Berolige --> Clicks ---> Repeat? Idk..
Citera
2020-02-28, 21:24
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Älskar att lyssna på honom

Samma här. Det är verkligen inget roligt scenario som han beskriver läget och närmsta framtiden. Visst man känner oro MEN man vet vad man kanske måste förvänta sig och försöka göra det bästa man kan för sig själv och närstående.
När rikspuckot AT står nonchalant och förringar Covid 19 och säger att vi har god beredskap, vi kan inte stoppa flyg för de har det så jobbigt i Iran, Sverige kan inte bunkra skyddskläder till våra sjukhus då kan det ju ta slut så inte de andra länderna får något. Hans uttalande ger mig ingen oro utan enbart skräck och panikkänslor. Varför i h*lvete skall våra myndigheter alltid alltid sätta andra länders befolkning före sin egna befolkning. AT ger mig inte bara skräckkänslor utan även ångest och nästan uppgivenhet.
Jag har aldrig tagit till våld eller liknande men det finns några jag allvarligt skulle vilja ge ordentligt på käften både fysiskt och verbalt.
Citera
Medlem
Askregns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Nej det hade de inte, men de hade övertryck i avloppet (dåligt ventilerat) vilket gjorde att luft vid spolning trycktes in genom vattenlåsen. Man skulle kunna få samma typ av problem om avluftningen ligger invid friskluftsintaget också...

Jaha, okej då stämmer det väl kanske inte, minns bara att någon skrev det här mycket tidigare i tråden. Det du skriver låter som en logisk anledning!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pailin
I matsalen? Jag har elever så tajt intill mig i mitt bibliotek. Alla vill chilla där, F-9 skola över 650 elever. Vad ska jag göra?
Du kan inget göra. Här i Norge har alla fått förhållningsorder om att inte skaka hand, kramas etc. Vaska händerna grundligt, inga fingrar i ansiktet osv.

Vid sjukdom = isolering hemma. Vid värre influensa än vanligt = kontakta sjukvården.

Digital reklam, sms och information till hela befolkningen.

Hur ser det ut i Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in