2020-02-28, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Inte de första jag bryr mig om när coronaviruset drabbar ett samhälle.

Ett baktanke som jag hade. I slutet av dagen är dem också väl människor, antar jag?
Citera
2020-02-28, 19:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av betrol
Det sjuka är att ffp2 och 3 maskerna var redan helt slut i början av utbrottet både på jula, biltema, clas ohlson m.fl. Vilket verkar jäkligt skumt.
Hmm tycker du det? 1.4 miljarder kineser drabbades och du tycker det e skumt att skydden tog slut.
Jag känner mig trygg då jag reagerade och hamdlade direkt. Du och andra idioter tvättar händerna utan verkan
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Hur i helvete kan vi tillåta flyg från Iran? Vi kan inte lita på de officiella siffrorna därifrån för fem öre.
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
https://www.foxnews.com/health/coronavirus-infects-woman-in-japan-for-the-second-time-a-first-in-the-country.amp

Citat:
A woman in Japan tested positive for the coronavirus for the second time on Wednesday, as the country grips with 190 cases separate from the Diamond Princess cruise ship outbreak, according to multiple reports.

Så hon blev friskförklarad sen insjuknad igen?
Citera
2020-02-28, 19:21
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Hur kan du vara så säker när smittan känns exponentiell sen i måndags?

Då med Iran och Italien som reaktorhärdar.
Norra Iran har o har haft torrt vinterklimat
Norra Italien likaså
Sen kan mycket hända på den ca 1 månad i Sverige tills klimatet vänder.
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Tro mig. Ska hålla mig hemma så mycket jag kan. Men måste vara på plats några ggr i veckan (centrala Sthlm)

Skyddsmask av god kvalitet och även skydd för ögonen är mitt råd.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
De som nu insjuknar får den vård som krävs.
När tillräckligt många har drabbats är vårdresurserna slut = ingen vård eller minimal otillräcklig vård = fler kommer att dö.
Räkna med att bli vårdad i ett militärtält eller en gympasal i så fall...

Och att den extrainkallade personalen får ha militära skyddsmasker, regnrockar och skyddsglasögon från Jula.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag läste just att USA har sitt första ospårade fall. Där man inte kan hitta smittkällan. Det har man lyckats med i Sverige. Nu finns det några nya fall i kväll så? Så länge fallen kan spåras och det inte blir tusentals så är det liten fara.

Om man stoppar flyg så tar sig människor sig vidare på annat sätt som ofta gör det svårare att spåra. Jag läste också att folk har rymt från de italienska karantänerna.

Grundproblemet är inget land är duktiga på ta hand om epidemier. Länder är mindre dåliga till usla. Sverige är faktiskt mindre dåligt.

Till sist jag läste om ett fall i Nigeria (Lagos). Om inte klimatet dödar viruset så får vi nu räkna med ett helvete.

Lagos har jag förutspått som en av de troligaste platserna i subsahariska Afrika.

Tror tyvärr inte klimatet spelar så stor roll då jag misstänker den största smittspridningen sker där folk trängs ihop. Inne i butiker, kontor, hus, bussar o tåg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foreknowledge
Ett baktanke som jag hade. I slutet av dagen är dem också väl människor, antar jag?
Jo, men som jag sa. Inte de första jag bryr mig om när något hemskt drabbar ett samhälle
Citera
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Chan
"I motsats till vanliga munskydd som inte hjälper som individuellt skydd mot coronaviruset anses andningsskyddsmasker av klasserna FFP2 och FFP3 vara godkända mot viruset.

Samhällsnytt har funnit att sådana andningsskydd inte längre finns att köpa på den öppna marknaden i Sverige.

Varken byggvaruhus som Bauhaus, Hornbach, Jula eller apotekskedjor har dem på lager."

https://samnytt.se/andningsskydd-slut-i-hela-sverige-sjukvarden-ber-om-hjalp/

Det säger en del om oron i landet.

Artikeln har rätt, det är slut.

Intressant dock att artikeln skrevs av ryssvänlige Egor Putilov
https://sv.wikipedia.org/wiki/Egor_Putilov
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://www.foxnews.com/health/coronavirus-infects-woman-in-japan-for-the-second-time-a-first-in-the-country.amp

Nej, men hon gav utslag på att ha viruset igen utan att vara sjuk.

Vilket inte är något konstigt alls. Hon bedöms inte heller som smittsam.
Citera
2020-02-28, 19:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93

Vadå? Kan man bli smittad av viruset flera gånger om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in