2020-02-26, 11:45
Medlem
Einsturzendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Såg nyss DI TV. Storbritannien och Japan uppmanar folk att jobba hemifrån.

Det är bra. Undrar när man kommer gör det här.
Citera
2020-02-26, 11:45
Medlem
Förstår nu varför medierna inte gjorde något större av Wolodarskis expedition till corona-förpestade Venedig. Wolo har blivit researrangör och lockar nu med DN-tåg till centraleuropa i juni. Jag tror att Centraleuropa har hunnit bli coronaförpestat då. Bonniers får väl baila ut gossen.
Citera
2020-02-26, 11:46
Medlem
Idpentzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Ah, du förstår inte skillnaden i tid mellan Hubei, Kina och EUs utbrott. Vi har 2 månader kvar innan peaken kommer här.

Tänk på det istället

Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Det finns en stor fara med att tänka som du gör. I Kina har det bromsats tack vare deras extrema insatser, men utanför Kina så går det uppåt.

Dr. Bruce Aylward(WHO) : You gotta think like this virus is gonna be here tomorrow. If you don´t think this way, you are not going to be ready.

Vid
1:29:40
https://youtu.be/v3TowZyuIxI?t=5380

(FB) VIKTIGT! Sammanfattning av WHO:s presskonferens om COVID-19 25/2 2019

Och om viruset kommer hit på allvar som svininfluensan? Jaha och?

Det här är inget mördarvirus som dödar alla det infekterar. Är man i en riskgrupp, då kan man oroa sig men jag tvekar på att det är cancerpatienter, hjärtsjuka, gamla och svårt diabetessjuka som står för majoriteten av inläggen i den här tråden.
Citera
2020-02-26, 11:47
Medlem
StJeromes avatar
Fyra barn på 4, 10, 10 och 15 har diagnostiserats med viruset i norra Italien.
Citera
2020-02-26, 11:49
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einsturzende
Skulle säga att man ska tänka att viruset finns här idag och inte imorgon. Det handlar om attitydförändringar som måste ske. Tyvärr kommer dessa inte ske förrän vi är i ett betydligt jobbigare läge.

Precis! Fullt med hostande medarbetare på jobbet. De förstår överhuvudtaget inte att de ska hålla sig hemma om de har symptom.
Citera
2020-02-26, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idpentz

Det här är inget mördarvirus som dödar alla det infekterar. Är man i en riskgrupp, då kan man oroa sig men jag tvekar på att det är cancerpatienter, hjärtsjuka, gamla och svårt diabetessjuka som står för majoriteten av inläggen i den här tråden.
Du skall oroa dig för de som tillhör riskgrupperna. För om du inte gör det så smittar du riskgrupperna. Idiot!
Citera
2020-02-26, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanbak
Härligt att jag snart ska ut o resa. 😉
Så jag får väl vara ett svin då. Men det överlever jag nog. Lär nog överleva Corona också.

Ska också ut o resa och menar inte så utav dom länder som varnat för vumiruset så tänker man att folket borde vara mer försiktiga och tänka efter
Citera
2020-02-26, 11:51
Medlem
Skönt om Sverige och världen kunde lugna ned sig nu några månader eller år och sluta springa och börja gå istället.
Citera
2020-02-26, 11:51
Medlem
Creaturs avatar
Artikel i DN om att Trump får kritik i USA för otillräckliga åtgärder mot viruset spridning. Väldigt likt kritiken här hemma mot svenska åtgärder.
Citera
2020-02-26, 11:52
Medlem
Idpentzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Du skall oroa dig för de som tillhör riskgrupperna. För om du inte gör det så smittar du riskgrupperna. Idiot!
Så du tror bara för att jag inte är orolig så kommer jag gå runt och smitta andra om jag skulle åka på skiten?

Vet inte hur ni gör men är jag sjuk så brukar jag vara hemma från jobbet och undvika att träffa vänner och släkt tills jag är frisk.
Citera
Medlem
StJeromes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idpentz

Svininfluensan hade en dödlighet på 0,02 % i USA, nCov verkar ha en dödlighet på åtminstone ett par procent, dvs 100 gånger dödligare. Dessutom verkar dödligheten gå upp ju mindre utvecklat ett land är (googla Irans antal döda va antal smittade) vilket indikerar att dödligheten går upp när tillgången till modern sjukvård går ner, vilket kommer bli vad som sker även här när nog många blir smittade.
Citera
Medlem
https://www.svtplay.se/video/25761368/nyheter-direkt/coronaepidemin-sprider-sig-presstraff-om
Coronaepidemin sprider sig - pressträff om Sveriges beredska
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in