Citat:
Ursprungligen postat av
fr0g
Jämför med hur mkt man vräker ur sig på Flashback jämfört med hur mkt skit man snackar i verkligheten. Om svenskar är ”osociala” (och om det bara råkar va en del av våra normer att sitta och glo ut genom fönstret på tåget som om att ens liv hängde på det) varför skriver man spaltmeter miljontals inlägg på Flashback för?
Folk är som dom är IRL pga panik, depression, etc. Så eftersom folk redan är panikslagna, så blir det dumt att påstå att man inte vill skapa panik. Hur kan man va rädd för o skapa panik när det redan finns panik.
Och hur ”panikslaget” skulle det se ut om alla bara helt enkelt började ha masker? ”Då skulle man ju se dum ut om man hade masker på sig när smittan inte ens brutit ut ur Sverige”. Ja du, men då drar jag ju samma logik, att du ser redan helt jävla efterbliven ut. Folk ser redan dumma i huvet ut. Går runt me sina jävla hörlurar o ser ut som teletubbies.
Nu är det ju dock redan försent. Va ligger vi på nu? Typ 10+ fall i Sverige. Ett helt gäng i stan där jag bor. Fyfan. Ser fram emot att drunkna i mitt eget snor.
Jag vet såklart inte hur det är där du är och vad du ser men där jag är har ingen panik. De jag träffar pratar inte ens om coronaviruset vilket kanske t.o.m. är lite konstigt.
Jag har ett jobb (till skillnad mot många alarmister här inne?) och av de människor jag träffar så har ingen ens nämnt corona. Bland oss kollegor är jag den enda som nämnt det.
Och om jag ska vara lite petimäter här så är det inte miljontals inlägg. Det är snart 43 tusen och väldigt många är skrivna av en liten klick människor.
Förstår att du inte vill bli sjuk. Men får jag fråga dig och andra här: har ni låtit bli att äta chips senaste året? Låtit bli att dricka? Skippat rökning? Motionerat ordentligt? Haft gott socialt umgänge?
Eller är ni inte rädda för cancer i olika former? Depressioner? Långvariga krämpor osv?
Jag är personligen mycket räddare att drabbas av något av dessa grejer än corona.