2020-02-28, 18:22
Medlem
fernebos avatar
Fyra nya fall bekräftade nu:

Citat:
Nu har vi även fått bekräftat de två fallen i Stockholmsregionen. Totalt har alltså fyra nya fall av coronaviruset bekräftats i Sverige. Totalt är de nu 11 till antalet.

(SVT Live)
Citera
Medlem
tjallepetters avatar
Gud bevare mig. 2 nya fall i Stockholm
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Obekräftat men om det är sant så är grymt imponerad av Sydkorea

De har testat 10 000 personer och alla som vill kan låta testa sig på drive-in

https://twitter.com/koryodynasty/status/1233400273013338112

Och det är därför som den rapporterade dödligheten (~0,6%) är mycket lägre i Sydkorea än i andra länder. Smittade med lindriga symtom har identifierats i högre grad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Det får för stora andra konsekvenser eller menar du enbart för turism?
VEM I HELVETE BRYR SIG?!
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StJerome
Har du sett någon info om personen importerat viruset eller blivit smittad i Sverige?

Det nya fallet i Uppsala är importerat från Iran. I övrigt ingen info.

Citat:
Ett nytt fall av coronaviruset har bekräftats i Uppsala. Det gäller en person som har befunnit sig i Iran som vid hemkomst till Sverige visat sig vara smittad.

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/5e59490555955d0011d0853d
Citera
2020-02-28, 18:23
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Jämför med hur mkt man vräker ur sig på Flashback jämfört med hur mkt skit man snackar i verkligheten. Om svenskar är ”osociala” (och om det bara råkar va en del av våra normer att sitta och glo ut genom fönstret på tåget som om att ens liv hängde på det) varför skriver man spaltmeter miljontals inlägg på Flashback för?

Folk är som dom är IRL pga panik, depression, etc. Så eftersom folk redan är panikslagna, så blir det dumt att påstå att man inte vill skapa panik. Hur kan man va rädd för o skapa panik när det redan finns panik.

Och hur ”panikslaget” skulle det se ut om alla bara helt enkelt började ha masker? ”Då skulle man ju se dum ut om man hade masker på sig när smittan inte ens brutit ut ur Sverige”. Ja du, men då drar jag ju samma logik, att du ser redan helt jävla efterbliven ut. Folk ser redan dumma i huvet ut. Går runt me sina jävla hörlurar o ser ut som teletubbies.

Nu är det ju dock redan försent. Va ligger vi på nu? Typ 10+ fall i Sverige. Ett helt gäng i stan där jag bor. Fyfan. Ser fram emot att drunkna i mitt eget snor.
Jag vet såklart inte hur det är där du är och vad du ser men där jag är har ingen panik. De jag träffar pratar inte ens om coronaviruset vilket kanske t.o.m. är lite konstigt.

Jag har ett jobb (till skillnad mot många alarmister här inne?) och av de människor jag träffar så har ingen ens nämnt corona. Bland oss kollegor är jag den enda som nämnt det.

Och om jag ska vara lite petimäter här så är det inte miljontals inlägg. Det är snart 43 tusen och väldigt många är skrivna av en liten klick människor.

Förstår att du inte vill bli sjuk. Men får jag fråga dig och andra här: har ni låtit bli att äta chips senaste året? Låtit bli att dricka? Skippat rökning? Motionerat ordentligt? Haft gott socialt umgänge?

Eller är ni inte rädda för cancer i olika former? Depressioner? Långvariga krämpor osv?
Jag är personligen mycket räddare att drabbas av något av dessa grejer än corona.
Citera
2020-02-28, 18:23
Medlem
sqrt25s avatar
Man blir inte klok på allt som rapporteras. Så här står det i Expressen ang. personen som sjuk åkte tåg från Sthlm till Gbg.
”Folkhälsomyndigheten misstänker att tåget tillhörde SJ och har därför begärt ut passagerarlistor. Personalen från SJ som var ombord tars tillfälligt ur tjänst.”
Alltså hur många vuxna som åker tåg på denna sträcka är osäkra på vilket tågbolag de åkt med? Och om man är osäker hur motiverar man att man valde just SJs personal och inte MTR?
Citera
2020-02-28, 18:24
Medlem
om ett vaccin snart finns,..så tror jag det funnits innan utbrottet
Citera
Avslutad
Även nytt fall i Jönköping..
Citera
Medlem
Okapihjords avatar
Pratade med en som jobbar på Astra idag. Han sa att det tar absolut minst tre år innan ett vaccin finns som kan börja användas. Han sa oxå att 1 av 20 astmatiker som får Corona dör.

Det man aldrig hittar nån info kring är HUR astmatiker dör. Hos hjärtsjuka orkar inte hjärtat och hos diabetiker lägger alla organen av, inte minst njurarna. Men astmatiker: är det virusinfektionen i lungorna som blir kraftigare eller blir det en kraftig astmareaktion eller blir det en samtidig bakterielunginflammation som tar kål på astmatikerna vanligen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019
Det betyder iaf att den första personer smittar.
Undra om tåget blev taget ur tjänst.

Nu är det offentligt i media, 2 personer till är smittade i Stockholm. Hon som åkte tåg från Göteborg till Stockholm som var positiv var den som smittade en av dessa fall iaf.
Citera
Medlem
Skunken666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Budbarare
Kan du vänligen förklara hur man kan ha studerat ett enskilt nytt virus som uppkom för 4 månader sedan i 4 år? Eller menar du att judarna skapade viruset och läckt det?

Det är ett RNA virus och muterar 500 gånger per sekund, du kan inte göra en vaccin bara sådär, vi har ingen vaccin för SARS ens. Coronavirus betyder bara hur strukturen ligger till, fortfarande ett helt annat virus. Däremot kan jag rekommendera att lägga lite pengar på deras aktier då de kommer öka oavsett resultat.

Vad är det för dravel!
Vet du ens vad ett virus är?
Virus är genetisk information (DNA/RNA) omslutet av ett proteinhölje.
Det är vad det är, ett dött material, det kan inte mutera självt det kan inte göra någonting alls självt!
Det behöver komma in i en cell som viruset tar över och låter cellen kopiera fram fler virus istället för att fortsätta med sin vanliga syssla.
Enda gången viruset kan mutera är när cellen producerar ett nytt virus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in