2020-02-28, 17:43
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Fråga: Den här journalisten F*redrik U*ndevik som lämnar tips till polisen i aktbilaga 151 sida 115 och hans arbete om fallet. Har hans teorier baserade på hans källor kollats upp?
Han svamlar om någon isyxa och pekar just ut SD och HD på bild som Person 1 och Person 2.

För övrigt en lång intervju som är fruktansvärt störig att läsa pga att den skrivits ned efter exakta formuleringar med ääh, eeh, mmm..... Vet inte om han är nervös eller om hans uppgifter vobblar överlag. Hur som helst, så orkade jag inte ta mig igenom den ordentligt. Men någon annan kanske har haft tålamodet?

Fick lite knäppvibbar av det förhöret. Det kändes som att han babblade på och ibland liksom skulle tala om för polisen hur man löser ett mord..
Citera
2020-02-28, 17:44
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag är fortfarande extremt efter. Men så här uttalar sig SD den 2/5 2017 (Aktbilaga 164 del 23, sid 36), mitt fetade:

SD: "Du vet, både från och direkt från tg, att hon ser dig som en som ljugit och förstört för henne (jag vet ditt svar. Du behöver ej skriva). Att hon helst skulle vilja se att du inte fanns.

Oops.. H*nnaaa.

Stärker min teori om att diskussionerna i Davidssonsförhållandet rört vid att HD vill att SD tar bort LW. Har ej kommit till förhören med HD, men jag förväntar mig att denna delen av SD:s och LW:s konversation tas upp. Annars blir jag kritisk och ledsen i ögat.

Du kommer nog tyvärr riskera att bli ledsen i ögat

ÅK vill nog i denna förhandling inte väcka uppmärksamhet på att HD kan vara anstiftare och/eller direkt fysiskt delaktig. I denna förhandling står SD som tilltalad och om ÅK drar in HD's som (med-)skyldig så underminerar det den nuvarande sakframställan med risk att indiciekedjan mot honom som GM inte håller.

(Däremot skulle ÅK efter friande/fällande domslut mot SD eventuellt välja att väcka åtal mot HD också/istället, men hon undviker nog av juridiska skäl att i den nu pågående förhandlingen lägga fokus på någon annan än SD).
Citera
2020-02-28, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Börjar du inse att du öppnade truten lite för mycket ?
Det är trevligt att se dig krypa, bra för du behöver lära dig två saker.att tänka innan du talar och att vara ödmjuk inför din okunskap.

GW uttalande sig i nyhetsmorgon 26 kl 0745.
Kort sammanfattning;
Han får jävligt svårt att förklara blodet. (Apropå blodet på tvättmaskinen och på skorna).

Jo det här ska räcka, det ska det ( apropå om bevisen räcker för att få mgm fälld).
Som sagt, dina giftigheter säger mer om dig än de du riktar dom till. Att GW uttalar sig generellt är inte ovanligt, det är det han lever på idag. Men det innebär inte att det är kungsord som du verkar tro. Han är inget orakel utan en högst ordinär, om än ganska kunnig människa, och har viss spetskompetens.

Men det gäller inte dig, så kom ner på jorden istället för att sätta dig på höga hästar.
Citera
2020-02-28, 17:55
Medlem
GilGrissom82s avatar
Har jag uppfattat det rätt att LW's dator inte återfanns i hemmet?

Om detta stämmer, så bör gärningspersonen eller någon ha gått tillbaka in i bostaden för att hämta den. Att GM skulle ha tagit datorn redan innan mordet är nämligen ganska orealistiskt.
Citera
2020-02-28, 17:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ur liverapport:

När åklagaren går igenom hur wifi-positionering av mobiltelefoner fungerar skrattar 45-åringen. Han försöker dölja skrattet genom att hålla en hand framför munnen.

Han är vidrig.

Edit: Att den mannen är oskyldig är lika sannolikt som att jag mördade Lena.

När jag läste det där tänkte jag att han vet att det är där förvaret kommer att göra en stöt. Men sedan blev jag lite osäker.

Kan han verkligen vara så självsäker? Vill han visa att det där är bara löjligt?
Eller tycker han att det är en barnlek det som åklagaren där upp, för basic?

En tanke jag har haft är att hans skratt är ofrivilliga när han blir stressad.

Men nej, jag förstår inte den mannen.
Man behöver se det med egna ögon.
Citera
2020-02-28, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Du kommer nog tyvärr riskera att bli ledsen i ögat

ÅK vill nog i denna förhandling inte väcka uppmärksamhet på att HD kan vara anstiftare och/eller direkt fysiskt delaktig. I denna förhandling står SD som tilltalad och om ÅK drar in HD's som (med-)skyldig så underminerar det den nuvarande sakframställan med risk att indiciekedjan mot honom som GM inte håller.

(Däremot skulle ÅK efter friande/fällande domslut mot SD eventuellt välja att väcka åtal mot HD också/istället, men hon undviker nog av juridiska skäl att i den nu pågående förhandlingen lägga fokus på någon annan än SD).
Visst är det så. Hanna står inte åtalad här. Men det är en tidsfråga. Så hon borde nog börja ordna för barnen. Människan är sååå skyldig till skyddande av brottsling (grovt brott). Hon visste både innan och efter vad SD gjort.

Pga att SD är en hämndlysten människa, så MÅSTE Hanna skydda honom. Får han veta att hon varit lösmynt och berättat allt hon vet, så kommer han ta bladet från mun och ange henne och då är det två föräldrar som sitter inne. Han har inget att förlora. Och det är inte Hanna intresserad av. Krmkr öppnade mina ögon nyss när vi pratades vid, och det är som om jag skådat ljuset. Visst fan visste Hanna om allt både före, under och efter. HON SKYDDAR SIG SJÄLV, inte SD - som Krmkr så vackert sa.

Jag tror Hiding kommer granska henne rejält när väl denna förhandling är över.
Senast redigerad av Picasso2 2020-02-28 kl. 18:04.
Citera
2020-02-28, 18:08
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Visst är det så. Hanna står inte åtalad här. Men det är en tidsfråga. Så hon borde nog börja ordna för barnen. Människan är sååå skyldig till skyddande av brottsling (grovt brott). Hon visste både innan och efter vad SD gjort.

Pga att SD är en hämndlysten människa, så MÅSTE Hanna skydda honom. Får han veta att hon varit lösmynt och berättat allt hon vet, så kommer han ta bladet från mun och ange henne och då är det två föräldrar som sitter inne. Han har inget att förlora. Och det är inte Hanna intresserad av. Krmkr öppnade mina ögon nyss när vi pratades vid, och det är som om jag skådat ljuset. Visst fan visste Hanna om allt både före, under och efter. HON SKYDDAR SIG SJÄLV, inte SD - som Krmkr så vackert sa.

Jag tror Hiding kommer granska henne rejält när väl denna förhandling är över.

Problemet med det är väl att om hon lyckas med att få MGM fälld med det åtal hon har så riskerar Hiding att ge MGM resningsgrund för sin sak om hon efter en fällande dom börjar granska MGK,s förehavande på riktigt.

Tror tyvärr att MGK är ett avslutat kapitel för Hiding, hon är nöjd om hon lyckas plocka in MGM där han hör hemma.
Citera
2020-02-28, 18:13
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Aktbilaga 141 sid 24
"... Insp T Aro uppfattar mannen som märklig. Mannen var svensk, ljus i hyn, smal ca 40 år. Min uppfattning är att mannen var ganska lång dvs över 180 cm. Jag uppfattade det hela konstigt men samtidigt kunde vi inte beslå mannen med något och det är han som söker kontakt med oss. Han fortsätter efter kontakten med oss in i skogen bredvid bron mot motorvägen och säger att han ska fortsätta leta efter ungdomarna medan vi tycker han ska gå hem. Jag har efter mordet på Lena W vaktar misstänktes hem och då sett foto på misstänkte. Den misstänkte är mycket väl överensstämmande i utseende med den person jag såg vid den aktuella platsen och tillfället."

Aktbilaga 141 sid 25
"Ingenting stämmer med denna man. Jag vevar ner fönstret på polisbilen och hälsar och frågar något i stil med om allting är bra och om han sett något gäng i närtid. Han svarar att han inte sett några nu men att det är han som ringt polisen, och att han känt sig förföljd av gänget då han var på väg hem ifrån krogen och då ringde polisen. Det stämmer inte för mig, det hela förefaller mycket märkligt och jag frågar honom varför han gått tillbaka om han tidigare känt sig förföljd och trodde att han skulle bli rånad, han svarar något i stil med att då springer jag bara ut i skogen, jag har ficklampa och det tror jag inte dem som förföljer mig har så det är lätt att springa ifrån dem då."

Nu från Norgechatt mm och det går ej så bra att kopiera, men kontentan är att LW befinner sej vid Fågelbärsgatan och "ropar" på SD via sms, 12/5 --- 00.08 (strax efter midnatt alltså, natten mellan 11 och 12 maj). Detta är i runda slängar runt tiden då SD eller åtminstone mannen som ingenting stämmer med larmar polisen (larmet förefaller ha inkommit ca 00.35) om något misstänkt gäng som stryker omkring i området.
-

Aktbilaga 141 sid 46
(D ::, Lena lämnar bostaden --'" Ol N C) .....,. cp _. 1u<1r en runda kring N I Vivallaskogen/Vivallaringen/Vivalla-skolan, sedar N C) går LW genom skogen på gångvägen vidare in på _. N Få l!elbärs2atan hemåt. (.,J Vid Vivallaskolan (.,

Har lämnat bostaden och går längs med Fågelbärsl!atan Står på Fågelbärsgatan Hallå? --Hallå? Hallå? -Står på Få11:elbärs11atan -' Står på Fågelbärsgatan ·På värz tillbaka mot bostaden
Vid bostaden 20180512_013319.jpg -

Håller han som bäst på och krattar manegen, eller tänkte han egentligen att han skulle slå ihjäl henne redan då?
Senast redigerad av StudebakerHog666 2020-02-28 kl. 18:20. Anledning: Flyttat rubrik.
Citera
2020-02-28, 18:13
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Skon hade han på sig två timmar före mordet. Sedan återfanns de vid svärföräldrarnas stuga. Rengjorda, men med hennes DNA under plösen. Han hade ingen förklaring själv när det gäller DNAt men de kanske kommer på något i efterhand.

Han kan ju prova att säga att han inte hade skorna på sig vid själva mordet...
Citera
2020-02-28, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Problemet med det är väl att om hon lyckas med att få MGM fälld med det åtal hon har så riskerar Hiding att ge MGM resningsgrund för sin sak om hon efter en fällande dom börjar granska MGK,s förehavande på riktigt.

Tror tyvärr att MGK är ett avslutat kapitel för Hiding, hon är nöjd om hon lyckas plocka in MGM där han hör hemma.
Tror jag inte. Hon är inte medgärningsman. Hon bara VET. Det blir inte någon resning pga det. Till en resning behövs nya bevis, nya ingångar, för att fria eller lätta på straffpåföljden. Det behövs inte här. HD är en ful fisk.
Citera
2020-02-28, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
När jag läste det där tänkte jag att han vet att det är där förvaret kommer att göra en stöt. Men sedan blev jag lite osäker.

Kan han verkligen vara så självsäker? Vill han visa att det där är bara löjligt?
Eller tycker han att det är en barnlek det som åklagaren där upp, för basic?

En tanke jag har haft är att hans skratt är ofrivilliga när han blir stressad.

Men nej, jag förstår inte den mannen.
Man behöver se det med egna ögon.
Det är som jag skrev tidigare vanligt, väldigt vanligt med olika ticks i stressade/pressade situationer. Folk skrattar hysteriskt när dom ser sin partner falla från en stege och slå sig ordentligt. Andra gäspar konstant, så dom ser helt uttråkade. Båda dom här ticksen finns dokumenterade från avrättningar, främst gäspningar i det fallet.

Jag kan bekräfta att Stefan har skrattat till i konstiga situationer förr, så att folk har reagerat.
Citera
2020-02-28, 18:16
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Japp. När han insåg att det var densamme som var misstänkt för mordet så skrev han ett PM som polis, för att lägga det till utredningen. Så han är över alla misstankar. De var ju kompisar - kanske inte så nära vänner - men dock nära bekanta.

Det var väl antingen det eller bli politiker.

Bra iofs. med folk som uppträder korrekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in