Citat:
Ursprungligen postat av
GilGrissom82
Du kommer nog tyvärr riskera att bli ledsen i ögat
ÅK vill nog i denna förhandling inte väcka uppmärksamhet på att HD kan vara anstiftare och/eller direkt fysiskt delaktig.
I denna förhandling står SD som tilltalad och om ÅK drar in HD's som (med-)skyldig så underminerar det den nuvarande sakframställan med risk att indiciekedjan mot honom som GM inte håller.
(Däremot skulle ÅK efter friande/fällande domslut mot SD eventuellt välja att väcka åtal mot HD också/istället, men hon undviker nog av juridiska skäl att i den nu pågående förhandlingen lägga fokus på någon annan än SD).
Visst är det så. Hanna står inte åtalad här. Men det är en tidsfråga. Så hon borde nog börja ordna för barnen. Människan är sååå skyldig till skyddande av brottsling (grovt brott). Hon visste både innan och efter vad SD gjort.
Pga att SD är en hämndlysten människa, så MÅSTE Hanna skydda honom.
Får han veta att hon varit lösmynt och berättat allt hon vet, så kommer han ta bladet från mun och ange henne och då är det två föräldrar som sitter inne. Han har inget att förlora. Och det är inte Hanna intresserad av. Krmkr öppnade mina ögon nyss när vi pratades vid, och det är som om jag skådat ljuset. Visst fan visste Hanna om allt både före, under och efter. HON SKYDDAR SIG SJÄLV, inte SD - som Krmkr så vackert sa.
Jag tror Hiding kommer granska henne rejält när väl denna förhandling är över.