2020-02-28, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Vi får se. Amerikansk finansmedia är i full panic mode.
Ner 3% i öppningen. En del är säkert Sanders-relaterat men inget talar för att kommunisten skulle vinna över Trump så raset har andra orsaker. Främst Corona så klart.
Citera
2020-02-28, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Ja när vi kommer dit då är det verkligen illa. Folk sitter nu jävligt högt belånade och vi har en unik situation där vi går in i en lågkonjuktur med lågränta och jävligt hög belåning.
Aktietorskarna fattar inte detta.
Det förstår inte att det är omöjligt att blåsa upp marknaden mha. sänkt ränta och ökad belåning denna gång.
Det finns utrymme för statlig skuldsättning i Sverige, men det är ju mer eller minder det enda.
Citera
2020-02-28, 15:55
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Ner 3% i öppningen. En del är säkert Sanders-relaterat men inget talar för att kommunisten skulle vinna över Trump så raset har andra orsaker. Främst Corona så klart.

Klart att Corona är orsaken.

DJ klappar ihop totalt nu
Citera
2020-02-28, 16:00
Medlem
svenkolrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignoramibus
Och inom några få år så är börsen på nya ATH. Vi har bara 150 år data på det. Men fortsätt sprida FUD. Den här gången är det annorulunda va?
Jo och om hundra år står börsen jättehögt igen.
Men - 12% på en vecka!
Jag sålde av mycket redan i måndags och så här långt känns det som att det var rätt beslut.
Citera
2020-02-28, 16:04
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Jämför inte Trump med Sanders om du vill bli tagen seriöst. Sanders har lovat att splittra storbanker och tech giants. Jo Wall street skulle älska det....

Så slutar det med att Sleepy Joe eller Mini Mike blir demokraternas kandidat. Vad säger börsen då? Kanske inte så mycket... Ponera att Crazy Bernie blir demokraternas kandidat...

Börsen tankar ett tag om det ser ut som att han vinner...

Tankar ännu mer vid Crazy Bernie vinst. Kongressen sätter käppar i hjulen för hans galna planer och republikanerna vinner i landslide i midterm elections. Vad händer med börsen då? Den går upp...

Trump vinner? Den går upp...

Osv...
Citera
2020-02-28, 16:06
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Klart att Corona är orsaken.

DJ klappar ihop totalt nu

snarare trigger.

många aktier har bara stigit och stigit under lång tid, alla kanske inte kan motivera sin kurs om man synar korten.

Ett rejält ras är småspararens bästa vän, finns aktier som har riktigt bra pris nu.
Citera
2020-02-28, 16:13
Medlem
Big Bosss avatar
Aldrig haft aktier och ser detta som ett tillfälle för mig själv att investera efter rasen på börserna har slutat o det börjar vända upp igen.
Citera
2020-02-28, 16:15
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Fritt fall nu på börsen, nu rasar hela korthuset! Dags att hoppa av det sjunkande skeppet innan allt är förlorat! Rädda sig den som kan! Total panik och det bara fortsätter, något liknande har aldrig inträffat. Hur kommer ni göra? Själv kommer jag köpa björnar all in nu, för nu kommer det bara att rasa!

Sålde allt mitt i måndags och kommer att ligga likvid tills det slutar storma.
Citera
2020-02-28, 16:18
Medlem
Kopunk tar det kolungt. Det är värt X+ SEK att slippa deklarera försäljning och eventuell vinst. Jodå, börjar bli så slapp (!...) Om jag går ut nu - hur ska jag tajma när det är dags att gå in igen? Retorisk fråga iofs men "fallande knivar" har jag fått nog av. Och ja, jag sålde "allt" 9/11
Citera
2020-02-28, 16:21
Medlem
mrtassles avatar
Frågan är väl när man ska gå in.Jag tror att det är dumt att gå in nu.
Avvaktar till efter helgen beroende på vad som händer under helgen med corona utveckling.Det kan antingen gå ner 10% nästa vecka igen eller börja vandra smått uppåt.
Handlar hellre i uppgång än nedgång
Citera
2020-02-28, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtassle
Avvaktar till efter helgen beroende på vad som händer under helgen med corona utveckling.Det kan antingen gå ner 10% nästa vecka igen eller börja vandra smått uppåt.
Ingen vet när det bli uppgångar eller nedgångar utan man måste värdera varje bolag för sig och dess potential för bra utdelningar.
Citera
2020-02-28, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtassle
Jag handlar bara i nedgång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in