Citat:
Ursprungligen postat av
uncommon-name
Jag har ju hakat upp mig lite på de här påstådda blödningarna och läst lite....
Angående trosorna i ryggsäcken aktbilaga 157 del a sida 158:
"Avsaknaden av synligt blod i kombination med spermaliknande besudling på insidan av trosorna och träningstightsens gren ger starkt stöd för att den person som haft trosorna och träningstightsen på sig när spermabesudlingen hamnade i kläderna inte har haft en pågående märkbar blödning."
- DNA- undersökning av filten: Tve besudlingar med sperma från SD. Inget blod iaktogs på filten.
- 9 trosor i tvättkorgen var smutsiga i grenen av sekret och flytningar. Ingen av trosorna såg blodiga ut.
Om jag nu håller rätt på allt:
- Av 14 trosskydd gav 13 reagens för sperma.
Av dessa 14 trosskydd gav 3 reagens för blod.
En av dessa tre kommer från dottern.
En av dessa tre kunde DNA inte jämföras.
En av dessa tre talar starkt emot att det är LW.
(Om jag inte missminner mig så var blodet från en av bindorna äldste sonens flickvän?)
Och man har väl heller inte kunnat påvisat blod i några av trosorna?
Tycker mer och mer att uppgiften om att LW skulle blöda så det droppade vid samlag låter bananaz.
Jag tror att rätten inte köper denna förklaring.
Alltför okunnig i av värdet av den bedömningen (alltså att det inte är trovärdigt). Jag funderar på om det räcker med att förklaringen är otrolig.
Kanske försvaret nu kontrar med en smartare förklaring.
Att SD misshandlat L*ena hemma hos honom vid något tillfälle. Alltså det kan finnas andra förklaringar till att det finns blod hos honom. Och att de dessutom är geocachare och skadar sig ofta. Det kan ha kommit dit vid något/några annat/andra tillfälle/en.
Det är ju ändå åklagarens skyldighet att kunna bevisa att det har med mordet att göra.
Men som jag ser det (lekmannamässigt) känns det som att det finns alltför många sådana indicier, var och en inte så starka. Några är dock starkare. T ex blodet innanför hans plös. Om det finns hans blod innanför hennes ring. Och tillsammans kan de bilda en kedja. På det alla hans förbättringar och anpassningar av historien när bevisen läggs fram för honom.
Jag tror att barnmorskan också kommer att vittna om att hennes slida och livmodertapp såg helt normala ut och inga blödningar syns. Tror att den biten är avklarad.
Att HD dessutom berättar att L*ena berättat detta, gör inte SDs berättelse trovärdigare.
Tvärtom!
Då förstår man att han har matat andra med falska uppgifter, allt för att rädda sig från blodinvasionen i hans hem.