2020-02-28, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag kan nog rota rätt på det. Men inte nu. Har fullt sjå med att ha två fönster uppe, samt fönster som är jobbrelaterade. Phu.

Finns i slutet av 160.

Resultatet tolkades som att
på ringen har de swabb från 2 olikaDNA profiler.

Den ena är konstaterad LW.

Den andra DNA profilen är det 12 millioner gånger mer sannolik att det är SD:s än att den tillhör någon slumpmässig person.

Man har uteslutit HD i all teknisk bevisning pga ingen DNA match.
Citera
2020-02-28, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Finns i slutet av 160.

Resultatet tolkades som att
på ringen har de swabb från 2 olikaDNA profiler.

Den ena är konstaterad LW.

Den andra DNA profilen är det 12 millioner gånger mer sannolik att det är SD:s än att den tillhör någon slumpmässig person.

Man har uteslutit HD i all teknisk bevisning pga ingen DNA match.
Ja, men det STÅR inte att det är SD. Och går det inte att bevisa så är det svårt att ens ta upp det som bevis.
Citera
2020-02-28, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Aj, aj. Inte bra.
Har inte heller läst allt, som sagt omöjligt, men om det är som du nu beskriver det (blisterkartor utan förpackning/utan förskrivarens namn), så börjar jag luta åt att LW kan ha fått kartor av välmenande vänner/väninnor. I så fall: Inte bra!

Vill inte riskera OffT, men kan kort säga att just Mirtazapinet överraskade mig lite. Det borde inte ha varit 'the drug of choice' för en patient med LW:s bild.
Nu frågade du om hur de tre nämnda preparaten (Mirtazapin, Imovane och Oxycodone) kunde tänkas samverka och då skrev jag att det kunde varit en fungerande kombo för att "ta ner" henne en smula, kunna få sova bättre t ex.

Är det nån som på egen hand gett LW av sitt Imovane, så skulle det kunna ursäktas med att man ville hjälpa henne att få sova.
Däremot att utan medicinsk kompetens lämna över Mirtazapin till en person med LW: s bild, är faktiskt oförsvarligt!
Gissar som annan skrev (kanske du?) att Oxycodone var förskrivet när hon hade smärtor av benskadan.

Hoppas att LW:s läkarkontakter blir granskade även om vi kan räkna med att TR vill sekretessa så mycket som möjligt av det materialet.

Hur det ligger till med recepten har jag inte hittat nånting mer om. Försökt letat efter förpackningar i de bilder som visas i FUP, men kanske missat. Att det bara ligger blisterkartor i ryggsäcken behöver inte betyda nånting mer än att hon garderade sig utifall att hon oplanerat sover borta hos någon. Jag brukar göra så med mina mediciner om jag ska bort.

Husläkare kan såklart har skrivit ut dessa (vilket vi får utgå från). Själv tycker jag att det är lite vanskligt att laborera med psykofarmaka om man inte vet vad man dealar med med tanke på ökad självmordsrisk och andra snurrigheter som kan uppstå pga dess biverkningar. Låt säga att Mirtazapinet skruvade upp hennes mani och besatthet..? Klurigt..

Dessutom: Samtidig användning av Imovane och opioidläkemedel ökar risken för dåsighet och andningssvårigheter vilka kan vara direkt livshotande.

Men vi får väl utgå från att läkaren hade full koll. Inget annat har ju påtalats.
Citera
2020-02-28, 13:55
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ja, men det STÅR inte att det är SD. Och går det inte att bevisa så är det svårt att ens ta upp det som bevis.

Sannolikheten säger ju att det är MGM,s DNA som de hittat men jag har svårt att tro att de är i blodform, då hade de ju haft en +4 träff direkt utan någon djävla sannolikhetsberäkning.

DNA på en ring säger ju inte så mycket med tanke på vad den kan samla på sig, som en användare skrev, det finns skäl till att ringar är förbjudna på sjukhus.
Citera
2020-02-28, 13:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jag har ju hakat upp mig lite på de här påstådda blödningarna och läst lite....

Angående trosorna i ryggsäcken aktbilaga 157 del a sida 158:

"Avsaknaden av synligt blod i kombination med spermaliknande besudling på insidan av trosorna och träningstightsens gren ger starkt stöd för att den person som haft trosorna och träningstightsen på sig när spermabesudlingen hamnade i kläderna inte har haft en pågående märkbar blödning."

- DNA- undersökning av filten: Tve besudlingar med sperma från SD. Inget blod iaktogs på filten.
- 9 trosor i tvättkorgen var smutsiga i grenen av sekret och flytningar. Ingen av trosorna såg blodiga ut.

Om jag nu håller rätt på allt:

- Av 14 trosskydd gav 13 reagens för sperma.
Av dessa 14 trosskydd gav 3 reagens för blod.
En av dessa tre kommer från dottern.
En av dessa tre kunde DNA inte jämföras.
En av dessa tre talar starkt emot att det är LW.
(Om jag inte missminner mig så var blodet från en av bindorna äldste sonens flickvän?)
Och man har väl heller inte kunnat påvisat blod i några av trosorna?

Tycker mer och mer att uppgiften om att LW skulle blöda så det droppade vid samlag låter bananaz.

Jag tror att rätten inte köper denna förklaring.
Alltför okunnig i av värdet av den bedömningen (alltså att det inte är trovärdigt). Jag funderar på om det räcker med att förklaringen är otrolig.

Kanske försvaret nu kontrar med en smartare förklaring.
Att SD misshandlat L*ena hemma hos honom vid något tillfälle. Alltså det kan finnas andra förklaringar till att det finns blod hos honom. Och att de dessutom är geocachare och skadar sig ofta. Det kan ha kommit dit vid något/några annat/andra tillfälle/en.
Det är ju ändå åklagarens skyldighet att kunna bevisa att det har med mordet att göra.

Men som jag ser det (lekmannamässigt) känns det som att det finns alltför många sådana indicier, var och en inte så starka. Några är dock starkare. T ex blodet innanför hans plös. Om det finns hans blod innanför hennes ring. Och tillsammans kan de bilda en kedja. På det alla hans förbättringar och anpassningar av historien när bevisen läggs fram för honom.

Jag tror att barnmorskan också kommer att vittna om att hennes slida och livmodertapp såg helt normala ut och inga blödningar syns. Tror att den biten är avklarad.

Att HD dessutom berättar att L*ena berättat detta, gör inte SDs berättelse trovärdigare.
Tvärtom!

Då förstår man att han har matat andra med falska uppgifter, allt för att rädda sig från blodinvasionen i hans hem.
Citera
2020-02-28, 13:57
Medlem
Ur liverapport:

När åklagaren går igenom hur wifi-positionering av mobiltelefoner fungerar skrattar 45-åringen. Han försöker dölja skrattet genom att hålla en hand framför munnen.

Han är vidrig.

Edit: Att den mannen är oskyldig är lika sannolikt som att jag mördade Lena.
Citera
2020-02-28, 14:01
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ur liverapport:

När åklagaren går igenom hur wifi-positionering av mobiltelefoner fungerar skrattar 45-åringen. Han försöker dölja skrattet genom att hålla en hand framför munnen.

Han är vidrig.

Edit: Att den mannen är oskyldig är lika sannolikt som att jag mördade Lena.

Han trivs, det är ju hans våta dröm att stå i centrum för allting
Citera
2020-02-28, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Kul att se Dig här igen!

SD hade väl varma goa sidor de gånger de var sams... om inte annat i samband med sexakterna.
Vad tänker Du ska finnas i slasken som visar på sådana sidor?
LW beskrev ju vänskapen som ren magi ( i alla fall i början ?)..
Sen när han vill avsluta det hela och hon vägrar vet han ingen annan utväg än att visa med hela handen.Ändå är hon trögfattad.Hur kan man vilja ha någon som inte vill veta av en?
Citera
2020-02-28, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tror att rätten inte köper denna förklaring.
Alltför okunnig i av värdet av den bedömningen (alltså att det inte är trovärdigt). Jag funderar på om det räcker med att förklaringen är otrolig.

Kanske försvaret nu kontrar med en smartare förklaring.
Att SD misshandlat L*ena hemma hos honom vid något tillfälle. Alltså det kan finnas andra förklaringar till att det finns blod hos honom.
Och att de dessutom är geocachare och skadar sig ofta. Det kan ha kommit dit vid något/några annat/andra tillfälle/en.
Det är ju ändå åklagarens skyldighet att kunna bevisa att det har med mordet att göra.

Men som jag ser det (lekmannamässigt) känns det som att det finns alltför många sådana indicier, var och en inte så starka. Några är dock starkare. T ex blodet innanför hans plös. Om det finns hans blod innanför hennes ring. Och tillsammans kan de bilda en kedja. På det alla hans förbättringar och anpassningar av historien när bevisen läggs fram för honom.

Jag tror att barnmorskan också kommer att vittna om att hennes slida och livmodertapp såg helt normala ut och inga blödningar syns. Tror att den biten är avklarad.

Att HD dessutom berättar att L*ena berättat detta, gör inte SDs berättelse trovärdigare.
Tvärtom!

Då förstår man att han har matat andra med falska uppgifter, allt för att rädda sig från blodinvasionen i hans hem.

Borde inte en sådan ändring av utsago ligga honom i fatet? Då skulle man väl börja betvivla fler uppgifter från honom?
Citera
Medlem
Handlrs avatar
Stämmer det att LW var fekal "intresserad" ?
Med tanke på kladdkaka och Stefan Davidssons vägval i livet med både LW, Hanna Davidsson och Jerry Gray.
Det kan förklara Jerry Grays otroligt konstiga beteende.
Citera
Medlem
Citat:

Kolla s 153 det står att efter viktning är sannolikheten att profilerna LW/SD är 12 milj. gånger mer sannolikt än att mixen skulle tillhöra LW/random.

Det står också SD kan ha bidragit med DNA. Det går inte utesluta SD.
(Mitten på sidan cirka)
Senast redigerad av viperstyle 2020-02-28 kl. 14:09.
Citera
2020-02-28, 14:07
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Har någon läst något om ev nagelskrap från LW? Såvitt jag förstår har hon försökt försvara/värja sej.
Sådana (eventuella) fynd borde vara svåra att bortförklara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in