2020-02-28, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Var det inte ringen som skickades till Holland? Kanske för att få fram vems den mindre mängden DNA tillhör. NFC här har inte kunnat göra det enligt denna rapport.

Finns det kanske en separat rapport från Holland någonstans som vi missat? Jag tror inte åklagaren skulle ljuga under rättegången om att SD:s blod fanns på Lenas ring.
Om Holland använder samma beteckning så finns de inte där heller. Men jag får försöka leta lite till.
Citera
2020-02-28, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag har väldigt svårt att ta ett sånt beteende som SD uppvisar. Det är så omoget och barnsligt att inte ens som tonåring när hormonerna har vulkanutbrott så kommer man inte nära dessa svängningar.
Värst tycker jag det han uppvisar mot sina barn, oförlåtligt!

Man kan se SD:s beteende lite som han kastar i fisken och sen håvar in den, gång på gång. Verkar vara
åklagarens linje.

Men det som bekymrar mig är slasken, där den varma goa SD kommer fram, som LW mellan raderna beskriver till sina väninnor. Där kommer försvaret bygga upp SD:s karaktär. Skulle inte förvåna mig om försvaret förklarar hans "elakhet" som ett sätt att få bort LW, som envisas att vilja ha honom.
Konversationen som tidigare presenterades, hur LW försöker tvinga till sig en träff, medan SD gång på gång säger nej, tror jag blir
Absolut!!
En älskarinna får ofta ta emot elakhet. Kan inte be om kärlek.
Citera
2020-02-28, 13:21
Medlem
Jag har väldigt svårt att ta ett sånt beteende som SD uppvisar. Det är så omoget och barnsligt att inte ens som tonåring när hormonerna har vulkanutbrott så kommer man inte nära dessa svängningar.

Man kan se SD:s beteende lite som han kastar i fisken och sen håvar in den, gång på gång. Verkar vara
åklagarens linje.

Men det som bekymrar mig är slasken, där den varma goa SD kommer fram, som LW mellan raderna beskriver till sina väninnor. Där kommer försvaret bygga upp SD:s karaktär. Skulle inte förvåna mig om försvaret förklarar hans "elakhet" som ett sätt att få bort LW, som envisas att vilja ha honom.
Konversationen som tidigare presenterades, där LW gång på gång krävde att träffas och SD sa nej hela tiden, kommer nog bli försvarets gyllene dialog. Hur svårt LW hade att ta ett nej och därför vart SD elakare och elakare i sina meddelanden.

Varför hoppar åklagaren så enormt i kronologiska ordningen? Detta kommer ju förvaret använda, då det blir lösryckta konversationer, där helheten inte bedöms.

"Jag kommer älska dig för evigt och lovar att inte mörda tårtan du köpte. Man kan lita på dig! Så gott det ska bli"
Citera
2020-02-28, 13:24
Medlem
Tidslinje sista dagen:

https://www.na.se/artikel/na-kartlagger-detta-gjorde-lena-wesstrom-och-misstankte-45-aringen-pa-morddygnet-minut-for-minut
Citera
2020-02-28, 13:26
Medlem
Citat:

åklagarens linje.

Konversationen som tidigare presenterades, där LW gång på gång krävde att träffas och SD sa nej hela tiden, kommer nog bli försvarets gyllene dialog. Hur svårt LW hade att ta ett nej och därför vart SD elakare och elakare i sina meddelanden.

Varför hoppar åklagaren så enormt i kronologiska ordningen? Detta kommer ju förvaret använda, då det blir lösryckta konversationer, där helheten inte bedöms.

"Jag kommer älska dig för evigt och lovar att inte mörda tårtan du köpte. Man kan lita på dig! Så gott det ska bli"
ha ha Det är ju så det går till i otrohetsaffärer.Det hela är ju sant.Han ville ju bli av med slampan.Hon stolt som hon var kunde aldrig med att förlora matchen.Hellre la hon sig ner gapade och sa:Jag hade minsann rätt och mördades.Punkt.
Citera
2020-02-28, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om Holland använder samma beteckning så finns de inte där heller. Men jag får försöka leta lite till.

Hrm…. Tyckte jag läste nånstans tidigare i tråden att hans DNA skulle finnas under ringen och då tänkte jag att det inte är så konstigt om det gör det: Ringar är riktiga bakteriehärdar osv - ALLT fastnar där vilket är anledningen till att man tex inte får bära ring om man jobbar inom vården.
DNA behöver väl inte betyda att det är just hans blod man talar om?
Men om detta är en trådsanning eller faktiska bevis minns jag inte.
Citera
2020-02-28, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Hrm…. Tyckte jag läste nånstans tidigare i tråden att hans DNA skulle finnas under ringen och då tänkte jag att det inte är så konstigt om det gör det: Ringar är riktiga bakteriehärdar osv - ALLT fastnar där vilket är anledningen till att man tex inte får bära ring om man jobbar inom vården.
DNA behöver väl inte betyda att det är just hans blod man talar om?
Men om detta är en trådsanning eller faktiska bevis minns jag inte.
Jag kan nog rota rätt på det. Men inte nu. Har fullt sjå med att ha två fönster uppe, samt fönster som är jobbrelaterade. Phu.
Citera
2020-02-28, 13:34
Medlem
Citat:
Jag har inte läst hela utredningen pga OMÖJLIGT!
Läser lite här och där och chansar på att andra kanske också gjort så och kommit över något avsnitt som eventuellt redogör rent kliniskt för hennes psykiska mående? Får man både Imovane och Mirtazapin utskrivna, så finns ju någon läkare som har grund för det? Och dessa kartor hittades ju i ryggsäcken utan förpackning. För jag hoppas att dessa mediciner är utskrivna till HENNE och att hon inte fått dom på annat vis genom annan person då Mirtazapin och dess biverkningar kan orsaka mani, oroskänslor, förvirring, sömnsvårigheter med mera.
Aj, aj. Inte bra.
Har inte heller läst allt, som sagt omöjligt, men om det är som du nu beskriver det (blisterkartor utan förpackning/utan förskrivarens namn), så börjar jag luta åt att LW kan ha fått kartor av välmenande vänner/väninnor. I så fall: Inte bra!

Vill inte riskera OffT, men kan kort säga att just Mirtazapinet överraskade mig lite. Det borde inte ha varit 'the drug of choice' för en patient med LW:s bild.
Nu frågade du om hur de tre nämnda preparaten (Mirtazapin, Imovane och Oxycodone) kunde tänkas samverka och då skrev jag att det kunde varit en fungerande kombo för att "ta ner" henne en smula, kunna få sova bättre t ex.

Är det nån som på egen hand gett LW av sitt Imovane, så skulle det kunna ursäktas med att man ville hjälpa henne att få sova.
Däremot att utan medicinsk kompetens lämna över Mirtazapin till en person med LW: s bild, är faktiskt oförsvarligt!
Gissar som annan skrev (kanske du?) att Oxycodone var förskrivet när hon hade smärtor av benskadan.

Hoppas att LW:s läkarkontakter blir granskade även om vi kan räkna med att TR vill sekretessa så mycket som möjligt av det materialet.
Citera
2020-02-28, 13:35
Medlem
Citat:
Värst tycker jag det han uppvisar mot sina barn, oförlåtligt!

åklagarens linje.

Konversationen som tidigare presenterades, hur LW försöker tvinga till sig en träff, medan SD gång på gång säger nej, tror jag blir
Kul att se Dig här igen!

SD hade väl varma goa sidor de gånger de var sams... om inte annat i samband med sexakterna.
Vad tänker Du ska finnas i slasken som visar på sådana sidor?
Citera
2020-02-28, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja.

Varje spår för sig, inte så mycket att komma med.
Men tillsammans.

Det var det jag sa från början.
Hur lätt är det att ta sig in i et hus, nerblodad utan att ta på något, droppa på något och lämna spår som du kanske inte ens uppmärksammar?

Förklaringen med att L*ena blött vid sex, vem köper denna om det är blod lite "överallt"? Och dessutom kommer andra personer som L*ena har haft intimt förhållande med att vittna att så var inte fallet. Även barnmorska och VC.

Jag har ju hakat upp mig lite på de här påstådda blödningarna och läst lite....

Angående trosorna i ryggsäcken aktbilaga 157 del a sida 158:

"Avsaknaden av synligt blod i kombination med spermaliknande besudling på insidan av trosorna och träningstightsens gren ger starkt stöd för att den person som haft trosorna och träningstightsen på sig när spermabesudlingen hamnade i kläderna inte har haft en pågående märkbar blödning."

- DNA- undersökning av filten: Tve besudlingar med sperma från SD. Inget blod iaktogs på filten.
- 9 trosor i tvättkorgen var smutsiga i grenen av sekret och flytningar. Ingen av trosorna såg blodiga ut.

Om jag nu håller rätt på allt:

- Av 14 trosskydd gav 13 reagens för sperma.
Av dessa 14 trosskydd gav 3 reagens för blod.
En av dessa tre kommer från dottern.
En av dessa tre kunde DNA inte jämföras.
En av dessa tre talar starkt emot att det är LW.
(Om jag inte missminner mig så var blodet från en av bindorna äldste sonens flickvän?)
Och man har väl heller inte kunnat påvisat blod i några av trosorna?

Tycker mer och mer att uppgiften om att LW skulle blöda så det droppade vid samlag låter bananaz.
Citera
2020-02-28, 13:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hon måste ju blött rejält. Och han slog och slog och slog. Försökte väl skydda med sina händer. Vore konstigt om det INTE kommit blod under och på ringen.

Men som jag uppfattade det så var det ju hans blod, SDs blod.

Men jag har inte läst den delen på FUP ännu.
Får dubbelkolla.

Men jag såg att reportrarna berättade i direktrapporteringen att de får göra ljudupptagningar. Jag förmodar att de skriver sina artiklar efter att ha lyssnat igenom rättegången och kollat upp fakta. Men det kan ju ändå bli fel.

FUP är säkrare källa.
Jag vet att ringen var den som skickades till Nederländerna för analys.

Jag misstänker att L*enas händer var helt nerblodade av hennes eget blod som har sipprat in under ringen. Under ringen har dock det samlats blod från honom som inte har spolats bort av hennes eget. Därför svårigheter att få fram hans DNA?

Helt oproffsig spekulation.
Citera
2020-02-28, 13:41
Medlem
Citat:
Jag har ju hakat upp mig lite på de här påstådda blödningarna och läst lite....

Angående trosorna i ryggsäcken aktbilaga 157 del a sida 158:

"Avsaknaden av synligt blod i kombination med spermaliknande besudling på insidan av trosorna och träningstightsens gren ger starkt stöd för att den person som haft trosorna och träningstightsen på sig när spermabesudlingen hamnade i kläderna inte har haft en pågående märkbar blödning."

- DNA- undersökning av filten: Tve besudlingar med sperma från SD. Inget blod iaktogs på filten.
- 9 trosor i tvättkorgen var smutsiga i grenen av sekret och flytningar. Ingen av trosorna såg blodiga ut.

Om jag nu håller rätt på allt:

- Av 14 trosskydd gav 13 reagens för sperma.
Av dessa 14 trosskydd gav 3 reagens för blod.
En av dessa tre kommer från dottern.
En av dessa tre kunde DNA inte jämföras.
En av dessa tre talar starkt emot att det är LW.
(Om jag inte missminner mig så var blodet från en av bindorna äldste sonens flickvän?)
Och man har väl heller inte kunnat påvisat blod i några av trosorna?

Tycker mer och mer att uppgiften om att LW skulle blöda så det droppade vid samlag låter bananaz.
Jag håller sååå med dig. Det är bara SDs säkerhetstänk att ifall de hittar blod har han i förväg förklarat varför. Det var heller inte Lena som berättat om blodet ang sex, för Hanna. Det var SD. Så hon curlar honom fullt ut: sopar framför, sopar framför - väntar - sopar lite till. Men kära Hanna, du är inte säker än. Tänk på att så länge inte preskriptionstiden gått ut för brottet (mord har INGEN preskriptionstid) så får du se dig över axeln. Polisen kan lägga ner ärendet, men den går att återuppta vilken timme som helst om det behövs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in