2020-02-27, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
HA ! Tack för rättstavelse. Suttit några timmar och det flimrar framför ögonen på mig!
Vi diskuterade hennes närstående beskrivning av hennes sinnestillstånd och de upplevde henne som både bipolär och nån med borderline. Varpå jag undrade om det faktiskt fanns en diagnos, men att jag tyckte att det åtminstone stökar runt med nåt inom henne med tanke på att hon har föreskrivna läkemedel mot depression och sömnsvårigheter.
Ja, den förskrivningen tyder på att LW hade berättat om sina sömnsvårigheter för ordinatören. Men antagligen underdrev hon sin situation, d v s jag tror inte att hon detaljerat beskrev hur hennes dygn kunde se ut. Hon visste att hon var uppvarvad, men likt majoriteten (nåja), av maniker, så ville hon inte "tas ned". Det fick liksom räcka med att få sömnhjälp. Tyvärr var det inte tillräckligt för att kupera hennes 'over the top activity'.
Jag upprepar: Hade LW fått adekvat farmakastöd, hade hon sannolikt fortfarande varit i livet!
Citera
2020-02-27, 23:18
Medlem
landbandys avatar
Riktigt riktigt jobbigt att läsa så ingående omkring hur saker och ting förehöll sig omkring LW .
Så deppad man blir ....
Senast redigerad av landbandy 2020-02-27 kl. 23:25.
Citera
2020-02-27, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Hemma igen efter sjukhusvistelse.
Ligger cirka 14000sid efter

Kan någon vänlig tipsa om bästa nedladdning av FUP.
Gärna sammanslaget så mycket som möjligt, å helst sökbart om
det finns något fungerande, Tack på förhand.

Varsågod.
https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/list
Citera
2020-02-27, 23:22
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:

Denna är sökbar
(FB) Domar och förundersökningsprotokoll (FUP)
Citera
2020-02-27, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
i see ur point och tack, men nej tack
vet dock inte om jag hade vågat bo kvar som granne/vittnare..
Där har du en viktig poäng!
För några dagar sen postade jag ett par inlägg rörande JG:s kommande vittnesmål. Där nämnde jag att en del vittnen när de är i båset, plötsligt kan drabbas av "osäkerhet" och "minnesförlust". En mindre begåvad tråddeltagare började då antyda att jag "hotade" JG. Trist med folk som inte kan låta bli att vantolka andras inlägg.

Vi får väl se hur stadig på rösten JG kommer att vara. Måste säga att jag inte avundas honom. Känna sig lurad och utnyttjad och behöva berätta om detta öppet med SD sittande några meter ifrån honom.
Vet inte om det är dumt av mig att tipsa om möjligheten för JG att be om att få slippa vittna med SD närvarande i salen?
Det går att ordna så att SD får vara i annat rum -med medlyssning.
Kom ihåg var du...
Citera
2020-02-27, 23:29
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
HA ! Tack för rättstavelse. Suttit några timmar och det flimrar framför ögonen på mig!
Vi diskuterade hennes närstående beskrivning av hennes sinnestillstånd och de upplevde henne som både bipolär och nån med borderline. Varpå jag undrade om det faktiskt fanns en diagnos, men att jag tyckte att det åtminstone stökar runt med nåt inom henne med tanke på att hon har föreskrivna läkemedel mot depression och sömnsvårigheter.
Efter läsning av FUP så lutar både livsstil och mående på bipolär sjukdom, inte borderline som hon själv var inne på och ville utredas för.
Citera
2020-02-27, 23:30
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:

Ajdå, hoppas du är okej!
Ser att du fått länkar men passar även på att tipsa om översikten som Picasso2 har gjort, där framgår lite mer om vad som står i vilken aktbilaga.

https://www.docdroid.net/9ToBXDo/fortydligande-fup-innehall.docx

Happy reading! (Eller ja, mer troligt blir det plågsam och direkt ångestframkallande reading, men ändå.)
Citera
2020-02-27, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
Varsågod.
https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/list

Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Denna är sökbar
(FB) Domar och förundersökningsprotokoll (FUP)

Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Ajdå, hoppas du är okej!
Ser att du fått länkar men passar även på att tipsa om översikten som Picasso2 har gjort, där framgår lite mer om vad som står i vilken aktbilaga.

https://www.docdroid.net/9ToBXDo/fortydligande-fup-innehall.docx

Happy reading! (Eller ja, mer troligt blir det plågsam och direkt ångestframkallande reading, men ändå.)

Tack för hjälpen.
Citera
2020-02-27, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Riktigt riktigt jobbigt att läsa så ingående omkring hur saker och ting förehöll sig omkring LW .
Så deppad man blir ....
Jag kan mycket väl förstå din sorg och saknad.
Här framkommer allt mer och mer av hur trasigt Lenas liv var och hur illa hon mådde. Kände skam över sitt gränslösa beteende, men kunde naturligtvis inte på egen hand ta sig ur sitt predikament.
Vill dock inte att du skall skuldbelägga dig för att du kanske känner att du borde gjort mer. Med facit i hand framgår också att LW var kluven och att en stor del av henne ("det hedoniska") inte ville bli hjälpt.

Det här är mycket svårhjälpta människor. Därför brukar det många gånger förr eller senare sluta med att man tvingas ta till LPT som vårdform. För att rädda dem. Tillbaka till livet.
Citera
2020-02-27, 23:57
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
För några dagar sen postade jag ett par inlägg rörande JG:s kommande vittnesmål. Där nämnde jag att en del vittnen när de är i båset, plötsligt kan drabbas av "osäkerhet" och "minnesförlust". En mindre begåvad tråddeltagare började då antyda att jag "hotade" JG. Trist med folk som inte kan låta bli att vantolka andras inlägg.

Vi får väl se hur stadig på rösten JG kommer att vara. Måste säga att jag inte avundas honom. Känna sig lurad och utnyttjad och behöva berätta om detta öppet med SD sittande några meter ifrån honom.
Vet inte om det är dumt av mig att tipsa om möjligheten för JG att be om att få slippa vittna med SD närvarande i salen?
Kom ihåg var du...

Visst är JG lurad och utnyttjad av SD, och lär inte tycka att det är kul när det är hans tur. Men, vi ska inte glömma att JG mitt under pågående förhör, går på toa, och raderar chattar med SD. Hur dum får man vara? Kommer detta tas upp när han sitter där tro? Kan JG bryta ihop, det är inte kul att sitta där bland åhörare, åklagare m.m.
Citera
2020-02-28, 00:02
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Lyssnade inte på GW. Behöver inte. Kan tänka själv.
Men vad rapade han ur sig? Förtälj gärna om det nu gagnar ämnet. /.../
Angående GW så sade han bl.a. så här i TV4 Nyhetsmorgon någon gång i maj/juni 2018:
"Jag har inga problem med att man är rätt ute så att säga. Det är inte så att man jagar någon oskyldig, det har jag aldrig trott va...".
https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/12495523 (09:20 in i klippet)
Det kunde ju möjligen vara lite mer intressant att höra vad han säger nu 2020 när han har fått möjlighet att ta del av fupen och bevisningen. Jag har sökt bland klippen från Nyhetsmorgon eftersom GW tydligen skall ha uttalat sig igen om det här fallet igår, men jag kunde inte hitta någonting. Någon annan kanske hittar det och kan länka?
Senast redigerad av Draifos 2020-02-28 kl. 00:21.
Citera
2020-02-28, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Visst är JG lurad och utnyttjad av SD, och lär inte tycka att det är kul när det är hans tur. Men, vi ska inte glömma att JG mitt under pågående förhör, går på toa, och raderar chattar med SD. Hur dum får man vara? Kommer detta tas upp när han sitter där tro? Kan JG bryta ihop, det är inte kul att sitta där bland åhörare, åklagare m.m.

Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78

Kom ihåg var du...

ja usch det där känns ovisst hur det slutar. Man önskar ju att han vill göra rätt för sig till slut s a s men just att han raderade under förhör och de konversationer man läst mellan SD och JG gör att jag tvivlar. Måste pågå en hel del slitningar och tvivel inom honom - frågan är om han kan leva med sig själv om han inte "släpper fram allt"?
kom ihåg var jag..yes ska tänka på det

vad händer i morgon t ex? Vet att det finns en "tågordning" men nån kanske har koll på rak arm?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in