2020-02-28, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Inkubationstiden kan vara lång därför blir det en fördröjning av siffran på smittade, därför ökar siffran på smittade trots isolering och karantän.
Ja men det som var mest fel på båten och som japanska myndigheter fick kritik för var att de tillät personal på båten som gick och servade gäster. Personalen smittades och smittade vidare.
Citera
2020-02-28, 12:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Nä men ex antal timmar kan det överleva, vilket är illa nog.

Det kan överleva många dagar på flera typer av ytor. Inte alla dock.
Citera
2020-02-28, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Det kan överleva många dagar på flera typer av ytor. Inte alla dock.

jag vill minnas att det överlever 14 timmar i snitt.
Citera
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamplight99
Vet vi det säkert? Varför inte bara rekommendera en ordentlig sanering istället för att garantera att viruset inte överlever på ytor?
Vilka ytor tänker du på?
Ytor i hemmet kan du sanera så klart, men ute på stan är det svårare.
På sjukhus sanerar/städar man redan idag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Användaren skrev: då vet du Varpå jag svarar: nej, det gör du inte.

Förstår du nu eller ska vi ta det en gång till?
Jag angav ett exempel på symptom vid förvärring. Vill du bråka så spring ut i sandlådan, det ger oss ingenting.
Citera
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spaderdam88
Yes, risken är stor att hon har smittat sin tjejkompis i Stockholm också.

Har din vän alltså träffat en tjejkompis i Sthlm när hon övernattade där innan hon reste till Gbg? Har denne känt av symptom?
Citera
2020-02-28, 12:36
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Och var finns beläggen för detta? Din spekulationer är ointressanta. Finns det data som bevisar det?

Det kommer att komma. Det har redan kommit vittnesmål om "återsmittade" från Japan och Kina. Även en diskussion om huruvida viruset kanske är tvåfasigt kommer nog snart ta form.
Citera
2020-02-28, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flerkonton
Jag angav ett exempel på symptom vid förvärring. Vill du bråka så spring ut i sandlådan, det ger oss ingenting.

Nej, du efterkonstruerar.. Du skrev: "då vet du".
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Published by Statista Research Department, Feb 28, 2020

After entering Italy, Coronavirus (COVID-19) has been spreading fast. As of February 27, 2020, the total number of cases reported by the authorities reached 650.

The North of the country was mostly hit, and the region with the highest number of cases was Lombardy, which registered 403 of them. The neighboring regions of Veneto and Emilia-Romagna registered 111 and 97 cases respectively.

Italy is currently the country with the third highest number of Coronavirus cases after China and South Korea.
Citera
Medlem
Innominatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut221
Säger väl sig självt? Eller saknar du förmåga att första skillnaden mellan en förkylning och lunginflammation?
Ja det gör jag faktiskt eftersom jag inte har någon sjukvårdsutbildning och aldrig haft influensa eller lunginflammation.

Läker lunginflammationen ut av sig själv? Hur kan man få lunginflammation av virus? Skicka efter antibiotika från ett UG nätapotek?
Citera
Medlem
Einsturzendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Krishanteringsrådet ska kallas in på MÅNDAG enligt Löfven, men för bövelen, få ändan ur vagnen NU!

Edit: Påminner mig om Freivalds som hellre gick på teatern än att ägna sig åt tsunamikatastrofen.

Nu är det ju fredagsfika fram till 17 och sen vill man ju ha det lite lugnt och skönt under helgen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Vilka ytor tänker du på?
Ytor i hemmet kan du sanera så klart, men ute på stan är det svårare.
På sjukhus sanerar/städar man redan idag.

Jag talar om att en läkare stod på nyheterna på TV4 imorse och sa att det inte var någon risk att öppna arbetsplatsen med en personalstyrka på 700 pers där den smittade personen i Uppsala befunnit sig idag eftersom viruset inte kan överleva 24 timmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in