2020-02-28, 08:52
Medlem
Rastades avatar
Kommer tyvärr antagligen öka markant nu i Sverige även. Hoppas på botemedel nu så världen slipper denna skit.
Citera
2020-02-28, 08:52
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsKonung
Men hur kam det skilja så mycket i tid? Vaccineringen av svininfluensan kom ju till skott jättefort?

Olika virus ger olika grundförutsättningar. Vi visste redan mycket om influensavirus typ A, vilken svininfluensan (H1N1) tillhörde.
Citera
2020-02-28, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Som sagt, jag tror inte att det är den stora paniken som alla framställer att det är. Men jag förnekar heller inte att smittan sprids, jag tror bara att den inte är så farlig som media vill framstå att den är som. Att de ljuger om att de har koll är ju för att försöka intala människan att vi har det bra i sverige! "Sverige har aldrig varit så trygg" så ser vi ökning på allt som handlar om brott emot ungdomar, våldtäkter , migrationen osv.

Som morgan johansson sa att största delen av invandringen var arbetskraft med doktorer, civilingenjörer osv, när det i självaste verket var bärplockare som stod för den stora den av arbetskraftsinvandringen. Detta är något jag tycker redan befolkningen i Sverige kunnat arbeta som istället för att gå runt på socialbidrag..
Som sagt, förnekelse används till att Styra landet. S förnekar det bor goa svenskar i Sverige, förnekar brott, eget misslyckande, framtid allt i en Stort Satans förnekelse. När skall folket säga ifrån? Kanske ett hemskt virus kan hjälpa till med en ekonomisk krach? Tyngdpunkten kommer att ligga på ekonomin och bostadslånen, tror jag. Rädslo vågen!
Citera
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Jag har rätt, du har fel.

Ganska uppenbart vid detta laget

Nja det har pågått längre än en månad Du kommer se när du vaknar upp hur det egentligen bara varit en stor media hysteri för att påverka samhällen. Detta är inte första gången detta fenomen har visat sig för samhället

Men ja de kommer smittas folk, men att börja stänga ner gränser osv är ingen bra idé när vi gjort oss så beroende av varandra i EU. När du vaknar upp och ser hur världen på riktigt fungerar, vad som är det egentliga krisen så kan du höra av dig till mig så kan jag förklara hur det är Kram på dig
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsKonung
Men hur kam det skilja så mycket i tid? Vaccineringen av svininfluensan kom ju till skott jättefort?

Svininfluensan var ett influensavirus av typ A (A/H1N1) och det fanns redan gamla vaccin som det räckte att modifiera lite.

Coronavirus är en annan typ av virus som vi inte har vaccin mot sedan tidigare.
Citera
Avslutad
En fantastisk tråd med ett bra samarbete där alla har som oftast, bra inlägg. Spännande och läskig utveckling, men i kaoset så får vi inte glömma bort att skicka ett frivilligt bidrag till Flashback så att sådana här trådar kan fortleva även i framtiden Kom igen nu alla!
Citera
2020-02-28, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
Ja hemma men tänkte även på arbetsplatser i t.ex. fikarum, offentliga toaletter etc.
Handsprit kan man ej ha det suger. Lätt komma i kontakt med ögonen!!
Citera
2020-02-28, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Svininfluensan var ett influensavirus av typ A (A/H1N1) och det fanns redan gamla vaccin som det räckte att modifiera lite.

Coronavirus är en annan typ av virus som vi inte har vaccin mot sedan tidigare.

Coronavirus brukar normalt sett orsaka förkylning. Mot förkylningar har man alltid sagt att det inte går att skapa vaccin. Så om de lyckas med detta virus så skall vi vara glada.
Citera
2020-02-28, 08:58
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Din inställning är så farlig och myndighetspersoner bär på samma farliga inställning. Vi har inte sett spridningen ännu det är hela anledningen. De 5 nya fallen i går är med säkerhet inte de enda.

Smittspårning pågår fallen droppar in.

Det görs ingen för att hindra spridningen innan den skett. Det finns en besvärande tidsglapp mellan smittad utan symtom icke ännu spridare och aktiva smittspridare. Något som svenska myndigheter aldrig kan täppa igen om man inte spärrar av sätter riskgrupper i karantän stoppar resor till vissa länder etc.

Befarar att det här kommer att gå illa. Syndarna vaknar inte förrän vi har tusentals fall.

Att man inte redan stoppat flyg o passagerare från Iran är beklagligt. Men att man inte gör det nu är direkt upprörande. Resultatet kommer vi få se om 2-3 veckor. Jag gissar på okontrollerad smittspridning i Malmö, Göteborg o Stockholm.

Ska man spåra smittade så räcker det med att man missar en eller två superspridare. Det är nu känt att spridningen normalt är 1 till 5 pluss.

Ett problem i Sverige är bristen på ansvar. Det är ur personligt perspektiv bättre att inte göra något eller vänta tills det är uppenbart att något måste göras. Vilket fungerar i många fall väldigt väl. Men just nu är förödande...
Citera
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är ett idiotiskt resonemang om det nu skulle vara så. Börjar folk dö i mängder i Sverige så kommer landet att stanna i vilket fall som helst. Hela sjukvården kommer ganska snabbt att kollapsa vilket kommer få stora återverkningar i hela samhället. Man kommer att sjukskriva sig och isolera sig. Det går inte att komma runt detta genom att låtsas som det regnar. Antingen så löser man problemet eller så blir det katastrof.

Förutom att viruset inte har kapaciteten att döda "mängder" då. Folk har uppenbarligen svårt att begripa exakt hur många som bor i Kina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Berätta gärna hela sanningen, den där sjuksköterskan som vägrade har ett barn på 8 månader där hemma som hon var orolig för.

Du tycks inte heller ta saken på allvar, åtminstone verkar du ha gripits av panik, inte bra.

Har man inte svurit en ed att alltid följa sitt call att rädda liv som sjuksköterska? Kina var ett föredöme. Här kommer alla bara tänka på sig själva.

Varför ens ta ronden om man har en 8 månaders bebis... oansvarigt redan där.
Citera
2020-02-28, 08:59
Medlem
Vore bra man tvingade alla ladda ner bbc pandemic appen då kan man se vart alla ha varit

https://www.tv4.se/nyheterna/klipp/australien-och-usa-n%C3%A4rmare-att-ta-fram-vaccin-mot-coronaviruset-12523508
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in