2020-02-28, 02:24
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Vi får se...

Hur länge ska vi vänta? Det har gått 1-2 veckor nu utan någon smittad.
Citera
2020-02-28, 02:25
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Ja. När det gäller vilka som intensivvårdas i Italien (37 var det igår) har jag inte hittat mer information om åldrar etc än denne 38-åring. Tack för uppdateringen om honom.

Smittade som intensivvårdas i Italien har just gått upp till 56
Ingen upplysing om ålder etc.

https://www.worldometers.info/coronavirus/
Citera
2020-02-28, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Varför skulle någon bli arg för att du fyller kyl och frys? Gör jag jämt, Corona virus eller inte. Vem fan pallar dra till affären konstant.

Tror inte alls att corona är så hemskt som du verkar tro. Är du lika rädd för att bli sjuk via fästingar tex? Cancer? Eller varför just detta virus?

Folk blir arga för att jag är rädd för corona och tycker att jag överreagerar. Dom tycker det är uppåt väggarna att bunkra mat pga corona. Är just detta virus som skrämmer så. Tror det är okunskapen som skrämmer, det är något nytt och utom kontroll. Sen när folk ljuger blir det värre för då tänker jag att dom vill mörka sanningen pga att sjukdomen är så farlig. Varför vill man annars mörka tänker jag. Klart ingen vill ha fästingar eller cancer men det här är så skrämmande för att det verkar så opålitligt. Vet inte hur jag ska förklara men allt med viruset är otäckt. Från start till slut.
Citera
2020-02-28, 02:26
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrivkonto
Någon som köpts skyddsmask/ansiktsmask ännu?

Letar efter det absolut bästa som finns,
Vet att det inte hjälper så mycket,
Och att handskar är minst lika viktigt
Men att ha den på sig förhindrar pillande på ansiktet.

Skall helst vara i svart färg samt även i storlek spädbarn/bebis om det finns.

Helst svensk eller EU sida. Inge kinaskräp via eBay.

Såg nyss en gammal gubbe bärandes en svart mask i centrala Göteborg, förresten.

It has begun!

Säger det för typ gång 30 i tråden, minst halvmask + p3r filter, ingen jävel kommer reagera om du så kommer i friskluftsdräkt på stan om några dagar............. Mer än att någon säkert huger ned dig och stjäl grejerna om du har det i nånn förort....
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrivkonto
Någon som köpts skyddsmask/ansiktsmask ännu?

Letar efter det absolut bästa som finns,
Vet att det inte hjälper så mycket,
Och att handskar är minst lika viktigt
Men att ha den på sig förhindrar pillande på ansiktet.

Skall helst vara i svart färg samt även i storlek spädbarn/bebis om det finns.

Helst svensk eller EU sida. Inge kinaskräp via eBay.

Såg nyss en gammal gubbe bärandes en svart mask i centrala Göteborg, förresten.

It has begun!
Du är nog för sent ute, det verkar som att ansiktsmasker ersatt kokain som det vita guldet just nu.
Citera
Medlem
Roskorss avatar
Har det förekommit några döda/kritiskt- eller allvarligt sjuka i åldersgruppen 0-45 år utan bakomliggande, allvarliga sjukdomar, i Europa? Om ja länka källor. Det ser ut som att det är som en förkylning för dem allra flesta ändå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Om du sätter dig in i situationen på riktigt så lär även du omvärdera din åsikt om corona. Har du ens läst om dom 5 nya fallen i Sverige idag?

Ja? Jag är inte överdrivet orolig för sjukdomen för det. Som jag skrivit tidigare är jag mer orolig över eventuellt kaos i samhällsfunktioner.

Att vara påläst och ta till sig information är bra, men att ha sådan överdriven oro att man sitter 2 på natten i panik över en smitta majoriteten överlever är inte sunt.
Citera
2020-02-28, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Just för att vatten är prio ett bör man säkra att man har tillgång till det först av allt, vattenavbrott har skett förut utan att pandemier varit inblandade. Med tanke på vad rent vatten kostar i Sverige finns det ingen ursäkt att inte tappa upp medan man kan. Det är ju bara att hälla ut i rabatten om coronaviruset visar sig vara en temporär modefluga.

Jag tar det säkra före det osäkra och räknar med att både vatten och el plötsligt saknas när man behöver det så jag har backup även om jag inte tänker använda det förrän skiten träffar fläkten med överljudsfart. Kom ihåg, det jävliga kan alltid bli ännu mer jävligt, annars hade man aldrig kunnat lansera Satan i religionen.

Förvisso. Man tackar.
Citera
Medlem
XaoqcHs avatar
Skandalöst att resor till och från Kina, Sydkorea, Hong Kong, Iran mfl länder inte har stoppats. Öht borde folk upphöra med resandet såvida det inte rör sig om akutfall. Men nej, här ska man semestra eller jobbresa sig till döds
Citera
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattskurk
Patient zero & de första som insjuknade gav intressant info:
Av de 41 var 3 st rökare.. ingen aning varför folk säger att det främst drabbar rökare +att alla kinesiska män röker.
Hypotes:
PK-veganerna avundas antagligen de som röker då de själva tvingas äta gräs/buskar likt de får de är?

Mig veterligen har man inte kunnat identifiera patient zero och kommer inte heller att göra. under alltifrån 3-8 månader tror man att det här viruset har funnits hos människan. Tittar du på dom som har dött så lär det vara desto fler.
Citera
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Hur länge ska vi vänta? Det har gått 1-2 veckor nu utan någon smittad.

Modeveckan slutade 24 Feb, för bara 4 dagar sedan! och det är väl då eller kanske dagen innan att folk lämnar modveckan Milano.
Citera
2020-02-28, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlancoGriselda
Finns dricksrenare oxå, billiga
Men viktigast av allt är ansiktsmasker, köpte mitt på

Hej!

Jag är talesman för alla i den här tråden och vi hade hellre skitit ut våra organ av Ebola än att ge dig några pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in