2020-02-28, 02:19
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Du och dina gelikar knäckte Lulu. Ni bar er så in i helvete illa åt, så om jag vore du skulle jag skämmas ögonen ur mig. Men ni har aldrig haft vett att göra det.
Jag kommer alltid vara tacksam för all information jag fick av Lulu om Corona. Jag är väl informerad tack vare Lulu.

Jag har spridit youtubeklipp och artiklar här sedan smittan började. Trots allt jävla skit jag har fått från dig och dina ryggdunkare. Jag tror att det var till stor hjälp för många att göra en korrekt bedömning av läget. Trots allt hemlighetsmakeri.
Så kliv av dina höga hästar din jävla gris. Hur du har betett dig finns det ingen ursäkt för.

Lägg av. Vi är vuxna. Ett minimum är att hålla sig till fakta/ källor/ kunna underbygga sina påståenden. Klarar man inte av att bli ifrågasatt p.g.a. dessa brister är det inte andras fel. Du försvarar ett hysteriskt fruntimmer som fabulerar i ena inlägget och sedan tar det som en sanning lite senare. Ett sådant beteende i denna tråd är inte bara puckat, utan också farligt. Det har antagligen inte föresvävat dig en sekund.

Du har postat här hundratals gånger. Och, som jag skrev, balanserat väldigt bra för att inte hamna bland de riktiga tokdårarna. Men alltid lagt in något i brasan, en antydan, en "oskyldig" fråga eller reaktion, för att få paniktåget i gång om det inte rullade på tillräckligt fort. En smågläfsande pekines bland de stora byrackorna. Alla dina inlägg finns ju kvar så du står med mameluckerna nere.

Detta skriver du som sagt i denna tråd i avdelningen medicin:

"Det här är Flashback. Man får faktiskt sprida vad fan man vill här. Det har inte du med att göra."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfgh31
Tycker det är så mycket motstridiga uppgifter att jag inte tror på att sjukdomen i sig inte är speciellt farlig. Ska köpa hem lite extra även fast folk kommer att bli arga på mig för att dom tycker jag överreagerar. Det är inte sunt att oroa sig så mycket men kan inte hjälpa det. Vet inte vad det är men får en så himla dålig känsla när det gäller corona. Det är något utöver det vanliga och viruset känns halt, som något som inte går att stoppa. På nyheterna sa dom att viruset kommer att återkomma igen när det har försvunnit eller dämpats. Det betyder att det handlar om minst detta året ut med corona. Vad faan händer??!

Varför skulle någon bli arg för att du fyller kyl och frys? Gör jag jämt, Corona virus eller inte. Vem fan pallar dra till affären konstant.

Tror inte alls att corona är så hemskt som du verkar tro. Är du lika rädd för att bli sjuk via fästingar tex? Cancer? Eller varför just detta virus?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrivkonto
Någon som köpts skyddsmask/ansiktsmask ännu?

Letar efter det absolut bästa som finns,
Vet att det inte hjälper så mycket,
Och att handskar är minst lika viktigt
Men att ha den på sig förhindrar pillande på ansiktet.

Skall helst vara i svart färg samt även i storlek spädbarn/bebis om det finns.

Helst svensk eller EU sida. Inge kinaskräp via eBay.

Såg nyss en gammal gubbe bärandes en svart mask i centrala Göteborg, förresten.

It has begun!

En gammal gubbe med svart mask klockan 2 en torsdagsnatt talar för en hel del andra märkliga grejer än något kopplat till corona.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
ja du menar duscha som vanligt först, sen ta en blandning klorin+vatten i en blomspruta och spraya kroppen.

https://www.youtube.com/watch?v=Zo80nv39O1c Bästa videon jag hittat.

Vill hitta en klorinlösning i % man kan duscha ute i.... sedan gå in och tvätta av det....
Klorin direkt ur flaska är ju livsfarligt att duscha i. Måste hitta en pålitlig källa för vilken % grad det skall
ha. det är normalt 5% igt i flaskorna, vilken spädningsgrad är säker? Det är frågan, har man för mycket så kan man ju bli sjuk som satan, för lite virus överlever.... de säger ej spädningsgrad i videon för kroppstvätt.

OBS ebola är ej luftburet, så det är knepigare än de visar. Man lär blöta kläder med klorinlösning
okänt 5 tal för att binda virus innan avtagning av kläder, ta av sig allt med munskydd gasmask på, osv.
Citera
2020-02-28, 02:21
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
MODVECKAN I MILANO ITALIEN:

Milan Fashion Week 2020
Dato: 18. feb. 2020 – 24. feb. 2020

Det har rest tusindvis av mode människor från hela värden till och från Milano
i perioden 18. feb. 2020 – 24. feb. 2020.
Folk inom modevärlden kommer nog att insjukna inom nästa veckas tid.

Det var lyckligtvis för länge sedan, innan man började registrera fall i landet. Dessutom borde någon eller några ha insjuknat redan om så var fallet.
Citera
Medlem
2 022 fall i Sydkorea nu (+15% sedan igår)
Citera
Medlem
Kattskurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Tror faktiskt inte att det spelar någon som helst roll vilken etnicitet man har. Det slår lika hårt oavsett vilket. Däremot kan det skilja mellan individer. Nån annan kanske kan ge ett bättre svar på frågan. Det spekulerades iaf tidigt i tråden om att det påverkar om man röker eller ej. Många kineser (särskilt män) röker ju och därför kanske komplikationerna blir värre för just denna grupp människor.
Patient zero & de första som insjuknade gav intressant info:
Av de 41 var 3 st rökare.. ingen aning varför folk säger att det främst drabbar rökare +att alla kinesiska män röker.
Hypotes:
PK-veganerna avundas antagligen de som röker då de själva tvingas äta gräs/buskar likt de får de är?
Citera
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Det var lyckligtvis för länge sedan, innan man började registrera fall i landet. Dessutom borde någon eller några ha insjuknat redan om så var fallet.

Vi får se...
Citera
2020-02-28, 02:22
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Så var det i Kina inledningsvis också, men det är lätt att bortse från att av de som intensivvårdades så var långt ifrån alla gamla och sjuka. Och även unga och friska har avlidit. Däremot är risken att avlida vid svår sjukdom naturligtvis extremt mycket högre om man redan är gammal och sjuk.

”Patient 1” i Italien var tex en 38-årig idrottsman och han var livshotande sjuk och vårdades i respirator. Idag hade dock hans tillstånd förbättrats. Så hade nog inte varit fallet om han var gammal och sjuklig.

Kan också vara värt att nämna hur det slog mot vårdpersonal i Kina. (Speciellt då skyddsutrustning saknas i Sverige) Över 1700 smittade och sju döda. Detta för några veckor sen.

Ja. När det gäller vilka som intensivvårdas i Italien (37 var det igår) har jag inte hittat mer information om åldrar etc än denne 38-åring. Tack för uppdateringen om honom.
Citera
2020-02-28, 02:22
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharadjan
Jag förstår att vatten är PRIO ETT vid akuta situationer. Men just vid denna - är det verkligen det första man bör tänka på? Varför skulle inte vatten gå att få ur kranen plötsligt?
Kalla mig gärna korkad.

Värt att kolla upp hur mycket klorin man kan slå i vatten och hur länge det måste dunsta innan säkert att använda och dricka.

Men innan man går så långt... I lumpen sa man koka vatten och mat i 20 minuter som regel.
Citera
2020-02-28, 02:23
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharadjan
Jag förstår att vatten är PRIO ETT vid akuta situationer. Men just vid denna - är det verkligen det första man bör tänka på? Varför skulle inte vatten gå att få ur kranen plötsligt?
Kalla mig gärna korkad.
Just för att vatten är prio ett bör man säkra att man har tillgång till det först av allt, vattenavbrott har skett förut utan att pandemier varit inblandade. Med tanke på vad rent vatten kostar i Sverige finns det ingen ursäkt att inte tappa upp medan man kan. Det är ju bara att hälla ut i rabatten om coronaviruset visar sig vara en temporär modefluga.

Jag tar det säkra före det osäkra och räknar med att både vatten och el plötsligt saknas när man behöver det så jag har backup även om jag inte tänker använda det förrän skiten träffar fläkten med överljudsfart. Kom ihåg, det jävliga kan alltid bli ännu mer jävligt, annars hade man aldrig kunnat lansera Satan i religionen.
Citera
2020-02-28, 02:23
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Varför skulle någon bli arg för att du fyller kyl och frys? Gör jag jämt, Corona virus eller inte. Vem fan pallar dra till affären konstant.

Tror inte alls att corona är så hemskt som du verkar tro. Är du lika rädd för att bli sjuk via fästingar tex? Cancer? Eller varför just detta virus?

Om du sätter dig in i situationen på riktigt så lär även du omvärdera din åsikt om corona. Har du ens läst om dom 5 nya fallen i Sverige idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in