2020-02-28, 01:07
Medlem
Varför är journalisterna som ställde frågorna helt förlorade i tanke och ord? Är det ärligt talat retards numera eller är de så rädda?

Frågorna var helt meningslösa.. Vad sägs om: hur har ni koll på hemresande från Iran där de vägrar införa karantäner?
Citera
2020-02-28, 01:09
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Varför är journalisterna som ställde frågorna helt förlorade i tanke och ord? Är det ärligt talat retards numera eller är de så rädda?

Frågorna var helt meningslösa.. Vad sägs om: hur har ni koll på hemresande från Iran där de vägrar införa karantäner?

Bara hundar man sätter i karantän inte människor
Citera
2020-02-28, 01:09
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
När det känns som om varje cell i din kropp kollapsar o varje por öppnar sig o du vet instinktivt att du kommer dö. Du är sjukare än du någonsin varit.

Då är det Corona viruset som härjar i din kropp.

Coronaviruset är fördomsfritt den gör ingen skillnad på folk o folk.

Coronaviruset har inte en dödlighet på 100% och hos många personer passerar de kroppen utan att de vet om det. Om Coronaviruset inte har en dödlighet på 100% så betyder det att många inte kommer att uppleva något nära döden sjukdomstillstånd.
Citera
2020-02-28, 01:10
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ja jag funderade också på det.

Han är ju statsepidemiolog. Jag tror inte man lätt flyttar på honom. Hoppas det inte pågår någon slags maktkamp i FHM. Det har vi inte tid med.

Det handlar inte bara om att han har lämnat felaktiga uppgifter inom hans ämnesområde För några veckor sen diskuterade han och Olsén turism i Thailand i Aktuellt. Tegnell sa då att överdrivna farhågor kunde få negativa effekter för Thailands ekonomi. Som om det var hans sak att uttala sig om detta!!
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Tycker mig ha sett mindre av dessa aggressiva inlägg om att allvaret överdrivs dom senaste dagarna.

Jasså. Jag blev så jävla trakasserad så jag tog en time out i två dagar. Men skönt då att de värsta har slutat härja nu då. Jag tycker de kan vara kvar här iofs och försvara sina inlägg om att Corona är en "snuva", och aldrig kommer till Sverige.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Hur har man kommit fram till siffran max 9 dagar? Det är ganska länge utan värddjur.

Redan känt att andra sars/corona kan leva 28 dagar vid +4 utan värddjur
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2863430/
Citera
2020-02-28, 01:12
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askregn
På vilket sätt skulle överdosering av C-vitamin verka mot viruset? Som allmänt känt är C-vitamin betydligt enklast at få i sig och finns i de flesta livsmedel. Inget någon lider brist av. Samtidigt är den vattenlöslig, så överskotten kissar man ut.
Det finns dokumenterade fall där patienter som varit riktigt under bordet med ARDS (akut syresättningsproblem) tillföljd av influensa, som tillfrisknat efter c vitamin, men då handlar det om 200mg/kg kroppsvikt och dygn intravenöst. Dvs en person på 100kg får 20 gram genom dropp per dygn. Läste även om en annan som piggnade till efter att fått 50.000mg (50gram) intravenöst under 90 minuter. Detta skull sen följts upp med en hög underhållsdos under tillräckligt många dygn tills patienten kunde lämna sjukhuset.

Man måste dock förstå att dessa fall förvisso är dokumenterade men utan stora studier så får man se dom som anekdotiska. Men å andra sidan så om man nu skulle bli svårt sjuk så skulle i alla fall inte jag tveka att överdosera askorbinsyra å det grövsta under den tiden. Ofarligt och väldigt billigt. Hälsoproblemen med njursten etc tar ett tag och har C-vitaminerna inte hjälpt innan njustenar byggs upp så kommer dom nog aldrig hjälpa mot influensa... Och om det inte funkar så vad då.. 1 kg askorbinsyra går på typ 2-300 kr och det är ett helt kilo det!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Fyll på listan? Nya fall på gång uppe i Skellefteå?!

Två lärare och fem elever på Morö Backe-skolan varit på en resa i norra Italien och sedan insjuknat.

https://www.norran.se/nyheter/kommunalt/skelleftea-kommun-vidtar-forsiktighetsatgarder/
Släng tanken på globalism ät helvete. Fatta att det finns länder av en orsak. Jag hoppas att de här människorna inte har varit ute bland allmänheten. Till och med WHO har hårdare krav än region Västerbotten.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Jasså. Jag blev så jävla trakasserad så jag tog en time out i två dagar. Men skönt då att de värsta har slutat härja nu då. Jag tycker de kan vara kvar här iofs och försvara sina inlägg om att Corona är en "snuva", och aldrig kommer till Sverige.

Men dina länkar å referenser är uppskattade av andra......
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Jag har hängt i denna tråden sedan nyheten kom.
Jag har fullständigt klart för mig att naiviteten är utbredd i Sverige. Varenda människa jag har pratat med utanför Flashback har gapskrattat åt viruset tills ungefär i tisdags. På Flashback har det varit ca hälften som har viftat bort detta, och till och med blivit aggressiva när allvaret tagits upp.

Det här viruset är dessutom mycket värre än SARS MERS och EBOLA, då det är airborne, har mycket högre dödlighet, varav återinfektionen är värst.
Dödligheten på MERS och Ebola är helt klart högre än Covid-19. SARS också än, men inte lika markant. Ebola dödar 50%. Däremot är ju smittspridningen helt klart mer oroväckande nu. Svininfluensan var överallt, dock.
Citera
2020-02-28, 01:14
Medlem
Turkiet öppnar gränsen för alla flyktingar som vill in i Europa. De är fulla av corona-viruset så det blir en dubbel kris för Europa. Flyltingar + corona-viruset. Dobbeljam!

Det kommer budas upp till Sverige för ni svenskar är så goda. Ni är godast av alla!
Citera
2020-02-28, 01:14
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Men dina länkar å referenser är uppskattade av andra......

Aww va gulligt sagt. Jag blev glad nu efter alla timmar och dagar jag letat info
Tack tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in