2020-02-28, 00:17
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det är ingen mening med att skylla ett virusutbrott på regeringar eller enskilda personer. Det är bara ett sätt för oss människor att få ut aggressioner eftersom vi inte har något eller någon annan att skylla på.

Dör vi alla av detta virus är det ingens fel. Det är bara så naturen fungerar.
”Oss människor”? Jag har läst många av dina inlägg i invandringstrådarna, DU har ingen rätt att svära dig fri från ansvar nu med tanke på den totalt ansvarslösa hållningen du haft i de ämnena. Kom ihåg en sak, när detta är över existerar inte längre något ”vi”.
Citera
2020-02-28, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
På vilket sätt var den inte värdelös? Viruset spreds ju. Det spelar väl ingen roll om vi dör imorrn eller om tre veckor.

I slutändan är det bara en fråga om chans vilka som blir smittade eller dör. ENDA sättet att helt skydda sig är att bo på en öde ö. Vi som inte har någon ö får snällt finna oss i att vi inte kan göra så mycket åt situationen.

Det är bara att korka upp finwhiskeyn och hoppas på det bästa.
Jag vet några som kommer njuta av lugnet i sommarstugan och bara mysa runt med fin-dricka, äta gott och sova gott. Bada bastu, vrida upp acn. Vrida ner acn och elda i kaminen. Det finns mycket and-confit på konserv mina vänner 😋
Citera
2020-02-28, 00:18
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Tror inte de stänger i första taget..
Självklart inte, vem skulle inte offra sin hälsa för att få sälja en Red Bull och Aftonbladet?
Citera
2020-02-28, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Halvår kanske, ju fler som blir smittade desto större risk för mutering. De flesta är överens om att det kommer ske, frågan är när.

Är det inte snarare så att de flesta verkar tro att viruset kommer tagga ner likt svininfluensan och kanske bli någon mildare säsongshistoria ju fler som utvecklar antikroppar?
Citera
2020-02-28, 00:19
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkylatorn95
Blir galen! Vare sig min partner eller familj tar mig seriöst över min oro. Jag har bunkrat upp med mat som räcker i ca 2-4 veckor beroende på portioner, men min familj kan inte ta mig seriöst. De säger fortfarande:

" Kom ihåg att media överdriver "
" Det är lugnt, sluta löjla dig "

Själv bor dessa inom de områden där Coronafallen dykt upp i!

Jag har följt utvecklingen i en månads tid och jag har läst i princip allt som finns att läsa om viruset och hur det kan påverka enskilda individer. Jag är också mycket medveten om kaoset som även inträffade i Europa (se på Italien exempelvis) och hur fallen ökar mer och mer.

Samtidigt som vi även tar in plan ifrån Iran/Italien fortfarande! Vad fan är det med folk/Sverige!? Jag hatar det faktum att Löfvén uttalade sig själv försnt idag med: " Vi måste se till att ha koll på viruset nu " ... JA, men det borde du haft långt innan.

Är jag galen som ska försöka hålla mig inlåst i en månadstid och arbeta hemifrån? Är jag galen om jag ej tänker resa till vare sig GBG eller STHLM?

Men sanningen är tvärtom att media underdriver situationen! Dom som skämtar om corona....jag hoppas inte det finns en tråd i humorforumet.
Citera
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Amerikanska S&P500 index har rasat med över 13% på några dagar. Det är ett exceptionellt stort fall som tar bort värden motsvande 20% av USA's BNP på dessa dagar.

Bara detta kan göra att världen går in i en kreditkris liknande den 2008.

Är Coronaviruset riggat för att få till en börskrasch? Vem tjänar mest på en börskrasch?
Citera
Medlem
RealRoastBeefs avatar
Citat:
Blir galen! Vare sig min partner eller familj tar mig seriöst över min oro. Jag har bunkrat upp med mat som räcker i ca 2-4 veckor beroende på portioner, men min familj kan inte ta mig seriöst. De säger fortfarande:

Jag har följt utvecklingen i en månads tid och jag har läst i princip allt som finns att läsa om viruset och hur det kan påverka enskilda individer. Jag är också mycket medveten om kaoset som även inträffade i Europa (se på Italien exempelvis) och hur fallen ökar mer och mer.

Samtidigt som vi även tar in plan ifrån Iran/Italien fortfarande! Vad fan är det med folk/Sverige!? Jag hatar det faktum att Löfvén uttalade sig själv försnt idag med: " Vi måste se till att ha koll på viruset nu " ... JA, men det borde du haft långt innan.

Är jag galen som ska försöka hålla mig inlåst i en månadstid och arbeta hemifrån? Är jag galen om jag ej tänker resa till vare sig GBG eller STHLM?

Du är rationell i ett land av statscurlade människor. Ett land där folk tror att inget kan drabba oss. Kort sagt, ett land av ignoranta strutsar.
Citera
2020-02-28, 00:20
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:

Jag är i precis samma sits som du och tänker likadant. Blir bara idiotförklarad och hånad av min omgivning för att jag bunkrat och läst väldigt mycket om viruset sedan början av Januari.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Reklam!

Finns inte seriös forskning som visar att c-vitamin funkar mot coronavirus.

All forskning indikerar att det är förebyggande mot att bli smittad av SARS, däremot inget läkemedel om du ådragit dig det.
Citera
Medlem
Citat:

Har också förberett mig och familjen. Mat för ett par veckor. Mediciner och annat finns med. Bättre vara beredd.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regicide86
Okej. Vill bara förtydliga att det inte fanns något hån eller sarkasm i mitt inlägg utan bara ren nyfikenhet.

Är inte direkt rädd för viruset, hoppas och tror inte jag eller någon nära drabbas hårt. Men självklart finns en viss oro för hur samhället ska klara det och hur det ska se ut om det verkligen blir ett nödläge. Jag velar lite och diskuterar med mig själv. Har barn och vill så klart deras bästa.. men så, de produkter du skrev är de du anser att gemeneman borde pallra sig i väg och köpa?

Det är de produkter pessimister köper för att känna sig trygga även om ett halvår.

Den närmaste månaderna kan du troligtvis knalla ner o köpa något ätbart i butiken.
Förutsatt att den är öppen.

Likaså beställa matkassar på nätet.

Själv tar jag inga risker efter vad jag hört från Kina o fått berättat för mig om Iran.
O det är bara o se på vad som händer i Italien.

Jag kommer från i morgon arbeta hemifrån.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Är Coronaviruset riggat för att få till en börskrasch? Vem tjänar mest på en börskrasch?

INGEN.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in