2020-02-27, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsKonung
Aha. Jag letade lite.

https://www.telia.se/privat/driftinformation

Finns info där. Men måååånga inne så räkna med lagg.

Hmm ser inget där?

Men här är det rött https://downdetector.se/problem-storningar/telia/

..+Arga inlägg från hela riket på Telias facebook.
Senast redigerad av wejo 2020-02-27 kl. 23:11.
Citera
2020-02-27, 23:07
Medlem
Har Telia adsl, började gå segt som fan för en timme sedan ungefär. Kommer inte ut igen efter omstart.
Citera
2020-06-18, 17:50
Medlem
Sonny00s avatar
Min gamla mamma har Telia kontantkort. Nu har de ju börjat dra 15 kr/månad i fast avgift och jag undersöker därför olika alternativ. Hon ringer väldigt lite på mobilen så det mesta av påfyllningarna går åt till den fasta avgiften.

Halebop Go verkar vara ett bra alternativ för henne (Alltid 2 kr/samtal och ingen månadsavgift). Hon har en gammal mobil och vill inte byta. Den har ett ”mini simkort”. På Halebops hemsida ser det ut som om Go-korten är Micro-sim: https://shop.halebop.se/kontantkort/halebop-go

Kan det vara så att de inte erbjuder mini-sim? Fast på bilden ser det ut som om man kan klippa ur ett mini-sim. Jag har ingen koll alls på sim-kort numera. Har IPhone genom jobbet sedan länge och har aldrig sett sim-kortet i den!
Citera
2020-06-18, 18:14
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Min gamla mamma har Telia kontantkort. Nu har de ju börjat dra 15 kr/månad i fast avgift och jag undersöker därför olika alternativ. Hon ringer väldigt lite på mobilen så det mesta av påfyllningarna går åt till den fasta avgiften.

Halebop Go verkar vara ett bra alternativ för henne (Alltid 2 kr/samtal och ingen månadsavgift). Hon har en gammal mobil och vill inte byta. Den har ett ”mini simkort”. På Halebops hemsida ser det ut som om Go-korten är Micro-sim: https://shop.halebop.se/kontantkort/halebop-go

Kan det vara så att de inte erbjuder mini-sim? Fast på bilden ser det ut som om man kan klippa ur ett mini-sim. Jag har ingen koll alls på sim-kort numera. Har IPhone genom jobbet sedan länge och har aldrig sett sim-kortet i den!

Jag bytte från Telia till Halebop Go, är väldigt nöjd 🙂

Korten kommer med möjlighet att trycka ut dem i den storlek man behöver till enheten 🙂
Citera
2020-06-18, 18:16
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackergirl
Jag bytte från Telia till Halebop Go, är väldigt nöjd 🙂

Korten kommer med möjlighet att trycka ut dem i den storlek man behöver till enheten 🙂

Aha! Tack för svaret och Glad Midsommar!
Citera
2020-06-18, 18:16
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Aha! Tack för svaret och Glad Midsommar!

Tack detsamma!
Citera
2020-07-01, 13:16
Medlem
Har blivit halvt nerringd av Halebop nu för jag har inget aktivt abonnemang. Jag har haft min iPhone 7 Plus sen den kom ut, helt felfri än så länge så jag har väntat på ett riktigt bra erbjudande om jag skulle teckna om, och kanske då med en ny telefon. Jag blev helt iskall nu när vi lade på för jag TROR de gav mig världens erbjudande men jag var så övertygad att dem inte kan ge mig något så bra att jag reflekterade inte ens över vad de sa....

Finns det någon här som jobbar på Halebop eller någon alla operatör som vet vilka rabatter ni kan ge?? Kan man ge nästan 50% rabatt på en iPhone 11 PRO max 256 gb bara för att kunna få en kund att teckna upp sig på ett abonnemang igen?????
Citera
2020-11-01, 16:32
Medlem
sambon har tydligen bestämt att vi ska ha Halebops fiber som leverantör istället för ett annat bolag..
Nån som har koll på hur det funkar.
Mkt driftstörningar och så?
Citera
2020-11-03, 18:51
Medlem
Vad är det som händer på halebop? Frugan beställde en iphone 12 och fick den två dagar senare. Jag beställde en iphone 12 pro och har nu fått vänta i över två veckor! Enligt ”orderstatus” står det att min order ör under behandling, inget mer. När jag skriver till kundtjänst och frågar vad som pågår får jag inget svar, bara ett mail som säger att de återkommer med svar, det var tre dagar sen...
Citera
2020-11-11, 16:32
Medlem
Halebop vet ingenting just nu. Jag har alltid varit nöjd tidigare men svaren man har fått nu när man väntar på iPhone 12 pro max är ett skämt. Alla andra operatörer kan iaf ge en vecka när den beräknas komma till kund men inte Halebop.
Citera
2021-01-16, 22:02
Medlem
LuluBrooksies avatar
Vad är det som händer med fd Telia-bolaget Halebop?
Förut har man alltid kunnat nå dem på telefon. Nu har de inget telefonnummer!
Nu skyller de på covid och har tagit bort sitt telefonnummer så istället får man chatta med några hjärndöda apor på chatten och då måste de ändå försöka identifiera en med diverse utpressningsmetoder.

Vad är Halebop egentligen för företag?
Citera
2021-01-17, 00:32
Medlem
hopp1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Vad är det som händer med fd Telia-bolaget Halebop?
Förut har man alltid kunnat nå dem på telefon. Nu har de inget telefonnummer!
Nu skyller de på covid och har tagit bort sitt telefonnummer så istället får man chatta med några hjärndöda apor på chatten och då måste de ändå försöka identifiera en med diverse utpressningsmetoder.

Vad är Halebop egentligen för företag?

Halebop är inget företag. Det en enbart ett namn som Telia använder på en av deras produkter.
Jag tror inte Halebop har haft nåt telefonnummer på de senaste 20-25 åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in