2020-02-27, 22:27
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
När hamnar Bagdad Bob på folkhälsomyndigheten (även kallad Anders Tegnell) i fängelse? Är det regeringen som tillsätter folk i chefspositioner på myndigheter - eller vem är ansvarig för att denna idiot står och blåljuger?
Ja, nepotismen inom politiken är vidrig. Ha rätta åsikterna så spelar resten mindre roll. Dessa människor jobbar inte för allmännyttan. De jobbar för ekonomiska intressen.
Citera
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Lymfocyt dysfunktion - Därför stor del av de avlidna har diabetes?

Frågan är HUR mycket som egentligen undanhålls befolkningarna.

Talade med en kinesisk bekant. Hon sa att 4 ggr mer döda och sjuka i Kina än vad den kinesiska regeringen officiellt gått ut med.
Man stänger inte ner en stad på 11 miljoner om det var riktigt allvarligt.

Vill man få en verklig uppfattning om hur jävla farligt detta COVID-19 verkligen är...titta på Iran. Det är ju Digerdöden 2.0 där.

Jag stannar hemma på måndag från arbetet samt min familj.

Bunkra ihop alla ni som läser detta udner helgen och stanna hemma nästa vecka. Snart är det slut på mat i butikerna. Precis som min bekant i Turin/Italien berättade för mig på Whatsapp.
Tog några timmar så var all mat slut i butikerna.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2020-02-27 kl. 22:30.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StJerome
Ju äldre du är och ju sjukare du är, ju högre risk har du för att dö. Unga friska människor klarar sig så gott som alltid, åtminstone så länge de får vård. Vet ej några siffror i de fall sjukvård inte finns tillgänglig.

Det där stämmer inte! Naturligtvis dör fler äldre personer men Kina har visat att väldigt många unga och medelålders individer också dör fastän dessa har god fysik.

Många på detta forumet verkar intala sig att bara gamla dör för att känna sig säkra, men så är alltså inte fallet. Har i tidigare inlägg redovisat för många unga poliser och vårdpersonal i Kina som dör vid sitt arbete med COVID-19.
Citera
2020-02-27, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Låter väldigt skumt. Kan man få bekräftat från trovärdig källa att viruset smittar så pass lång tid efter tillfrisknade? Jag vill även be om en källa till att folk blir infekterade flera gånger - utifrån den information jag läst handlar det om ytterst sällsynta fall.

Om du inte trollar och det där stämmer så är okontrollerad spridning i Sverige ett faktum tyvärr.

Har inget intresse av att trolla, jag berättade om fallet i några timmar innan det blev offentligt.
Citera
Medlem
Nästa flyg från Iran Teheran kommer på lördag kl 11:45 till Arlanda. 400 passagerare. Kvinnan som kom från Iran och blivit sjuk måste ju ha smittat massor på flyget hem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Den tredje kom från Italien. De två andra var nära kontakter till den först smittade.
Ok men man nr 1 var ju också smittad i Italien
Citera
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spaderdam88
Yes hon var sjuk under resan, på centralen i Göteborg så stod ambulans och väntade på henne. En person i hennes närhet anmälde.

Då borde man ju ha stoppat alla som varit ombord på tåget också. Men man kanske inte hann dit i tid?
Citera
2020-02-27, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Som jag trodde.

Var blev den 3:e smittad då om inte av mannen?
Utomlands. Var det Italien? Börjar bli en del att hålla reda på
Citera
2020-02-27, 22:29
Medlem
StJeromes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Talade med en kinesisk bekant. Hon sa att 4 ggr mer döda och sjuka i Kina än vad den kinesiska regeringen officiellt gått ut med.
Man stänger inte ner en stad på 11 miljoner om det var riktigt allvarligt.

Vill man få en verklig uppfattning om hur jävla farligt detta COVID-19 verkligen är...titta på Iran. Det är ju Digerdöden 2.0 där.
Och hur skulle hon någonsin kunna få tag på de siffrorna?
Citera
2020-02-27, 22:30
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Det där stämmer inte! Naturligtvis dör fler äldre personer men Kina har visat att väldigt många unga och medelålders individer också dör fastän dessa har god fysik.

Många på detta forumet verkar intala sig att bara gamla dör för att känna sig säkra, men så är alltså inte fallet. Har i tidigare inlägg redovisat för många unga poliser och vårdpersonal i Kina som dör vid sitt arbete med COVID-19.

Många av dom yngre och medelålders som dör har multisjukdomar och man pratar om att äldre och personer med multisjukdom har en högre risk att dö.
Citera
2020-02-27, 22:30
Medlem
Hur har era fonder/Aktier påverkats av detta virus?

Hur mycket har ni gått back på era tillgångar? Väljer ni att sälja av det ni har eller behåller ni det?

Riktigt jävla irriterande med dom satans kineserna som ska hålla på att käka allt dom kan komma över.
Citera
2020-02-27, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Ok men man nr 1 var ju också smittad i Italien

Ja, nr 1 varit där i ett smittat område liksom nr 4. Nr 2 och 3 hade varit nära kontakt med nr 1 i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in