2020-02-28, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Vad är du rädd för? Jag är mest orolig för eventuellt kaos i samhällsfunktioner vid karantän. Men inte sjukdomen i sig. Har du någon sjukdom i grunden som gör din rädsla befogad?
Tänk när guldklimparna i förorterna drabbas och alla söker vård samtidigt för sig själv och sina anhöriga. Kaoset kommer att bli historiskt. De får ställa militären vid sjukhuset.
Citera
2020-02-28, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Deras tjänstemän saknar väldigt mycket att önska också. Men för all del: det är möte Efter helgen och kanske den stora ledaren kan få en breifing-grogg och vakna till liv lite.

Du har all rätt att kritisera dessa tjänstemän. Jag tycker själv det verkar som man agerar väldigt försiktigt. Det är dock något som vi väljare inte kan påverka så mycket. De väljs inte utifrån politisk färg. Egentligen är det väl så att Sverige inte har någon som helst träning/erfarenhet av en sådan här situation i modern tid. Tegnell och co kanske har rullat tummarna i 10 år... Förhoppningsvis är det lite mer råg i ryggen på de andra departement och myndigheter som tydligen ska involveras nu.
Citera
2020-02-28, 01:43
Medlem
Askregns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Det finns dokumenterade fall där patienter som varit riktigt under bordet med ARDS (akut syresättningsproblem) tillföljd av influensa, som tillfrisknat efter c vitamin, men då handlar det om 200mg/kg kroppsvikt och dygn intravenöst. Dvs en person på 100kg får 20 gram genom dropp per dygn. Läste även om en annan som piggnade till efter att fått 50.000mg (50gram) intravenöst under 90 minuter. Detta skull sen följts upp med en hög underhållsdos under tillräckligt många dygn tills patienten kunde lämna sjukhuset.

Man måste dock förstå att dessa fall förvisso är dokumenterade men utan stora studier så får man se dom som anekdotiska. Men å andra sidan så om man nu skulle bli svårt sjuk så skulle i alla fall inte jag tveka att överdosera askorbinsyra å det grövsta under den tiden. Ofarligt och väldigt billigt. Hälsoproblemen med njursten etc tar ett tag och har C-vitaminerna inte hjälpt innan njustenar byggs upp så kommer dom nog aldrig hjälpa mot influensa... Och om det inte funkar så vad då.. 1 kg askorbinsyra går på typ 2-300 kr och det är ett helt kilo det!

Alright, där ser man. Tack för din infon i ämnet! Möjligt att det har nån slags effekt då!
Citera
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
ITALIEN:

Av 655 smittade har allvarligt/kritisk sjuka sedan igår stigit från 35 til 56 !!!
Och...17 döda !

Jag tror mer och mer på at virus har muterat i Italien

Syd Korea har 1766 smittad och enbart 18 allvarligt/kritisk sjuka
och 13 döda.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
ITALIEN:

Av 655 smittade har allvarligt/kritisk sjuka sedan igår stigit från 35 til 56 !!!
Och...17 döda !

Jag tror mer och mer på at virus har muterat i Italien

Stämmer väll bra med siffrorna kina gav under flera veckor.... dödligheten hovrade på 18%
i Kina....
Citera
2020-02-28, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Vad är du rädd för? Jag är mest orolig för eventuellt kaos i samhällsfunktioner vid karantän. Men inte sjukdomen i sig. Har du någon sjukdom i grunden som gör din rädsla befogad?

Är rädd för att bli sjuk i corona. Men är också rädd för att samhället kollapsar vilket kommer att ske om karantän blir aktuellt. Är så rädd för hela detta fenomen och dess följder. Sen vet man inte heller eventuella följder av corona även om man blir frisk. Allt är som ett stort svart hål eftersom det finns så lite kunskap för tillfället. Nej har ingen sjukdom i grunden men är bara så jävla rädd. Är förstörd. Tänker hela tiden "tänk om det och det händer" om saker kopplat till sjukdomen och allt runtomkring.
Citera
Awaiting Email Confirmation
byproxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Jag kan hålla med vårdcentralen faktiskt. Det fanns ingen mening med att slösa resurser och testkit på personer som inte varit i berörda områden för flera veckor sedan. Från och med idag är situationen annorlunda.
Håller med. Jag har inte protesterat och krävt test. Jag menar bara att vi inte vet hur spritt det redan är eftersom det inte testas.
Citera
Medlem
Kattskurks avatar
Citat:
Ett c-vitamin vaccin vore väl nåt..

Nä men seriöst. Detta är ingen vanlig influensa alls, finns inga seriösa uppgifter på att det hjälper mot just denna coronasmitta. Kan vi fokusera tråden på nåt vettigare nu?

Tja, studie på askorbinsyra/respirator finns nog om man söker..
En antioxidant som är till den grad viktig att en farsot (skjörbjugg) härjade i 1000+ år vid brist/avsaknad.=> vetenskapligt fundament att C-vitamin äro högst essentiell.
OBS!
Man blir ej immun mot coronavirus/influensa/SARS etc.. vid intag utav C-vitamin.

Dock fullt möjligt att det mildrar sjukdomsbild + överskott åker ut i urin.
=
Att jämföras med ebola/HIV/malaria- preparat och liknande som nu testas mot sars-cov-2..
Således: testa balansera neg. verkan/positiv verkan (ledtråd neg. verkan för C-vitamin sätts normalt =0).

Summering:
Nej, man vet ej mycket om sars-cov-2 och dess långtgående verkan på hälsa. Men finns sjukt mycket man vet samt har forskat om C-vitamin.
Citera
2020-02-28, 01:45
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Jag kan hålla med vårdcentralen faktiskt. Det finns ingen mening med att slösa resurser och testkit på personer som inte varit i berörda områden för flera veckor sedan. Vad gäller coronasmittan. Från och med idag är situationen annorlunda.

Hur tänker du nu?
Superspridarna är inte ens sjuka själva. Det smittar asymptomatiskt. Tusentals människor har flugit mellan Kina och Sverige sedan i december.
Skulle vi inte ha testat folk menar du?
Eller menar du att det inte började smitta förrän FHM sa att det kunde det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
Nja, ffp3 finns förvisso där har du en poäng. Men de är svindyra, läs hur jag har dnackat i tråden sen i början av januari. Gör som jag säger, vattentankar, gasol och mat (om mat finns kvar i helgen).

Varför behöver man vatten? Var och bunkrade en vända till idag med barnen, men ett par som gick före mig i affären köpte ALLA vattendunkar. Ska ut imorgon och försöka få tag på ett par men varför behöver man det? Finns det risk för att det blir brist på färskvatten från kranen?
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Nä, nu får det vara nog för i kväll. En ny dag när man öppnar ögonen igen. Thank god it’s Friday, vad ska ni andra hitta på för kul i helgen? *host*

Citat:
27 February
22:49: 1 new case in Germany. First in Hessen.
22:42: 1 new case in Germany. First in Hamburg.
20:51: 1 new case in Kirkuk, Iraq.
20:50: First case in San Marino.
20:30: 1 new case in Bavaria, Germany.
20:23: First case in the Netherlands. Patient recently returned from Italy.
20:22: 2 new cases in Switzerland.
19:31: 3 new cases in Norway. Two patients recently returned from Italy and the third from Iran.
19:30: 6 new cases in Valencia, Spain.
19:14: 1 new case in the United Kingdom. First in Northern Ireland. Patient recently returned from Italy.
19:05: 20 new cases in France.
18:50: 5 new cases in Sweden.
18:49: 4 new cases in Baden-Württemberg, Germany.
18:25: 14 new cases in North Rhine-Westphalia, Germany.
17:46: 127 new cases and 3 new deaths in Italy.
17:45: 1 new case in Switzerland. First in Zurich.
17:25: 1 new case in Oman. Patient recently traveled from Iran.
16:46: 6 new cases in the United Arab Emirates.
16:45: 1 new case in Aargau Canton, Switzerland.
15:00: 1 new case in Lebanon. Traveler from Iran.
14:30: 2 new cases in Spain.
14:22: 1 new case in Oman. Patient recently traveled from Iran.
13:03: 1 new case in Ontario, Canada.
13:02: 3 new cases in Singapore.
11:42: 1 new case in Barcelona, Spain.
11:34: 75 new cases and 2 new deaths in Italy.
11:00: 2 new cases in Madrid, Spain.
10:45: 2 new cases in Greece. First in Athens.
10:28: 1 new case in Israel, citizen who traveled to Italy.
10:27: 104 new cases and 4 new deaths in Iran.
09:35: 1 new case in Austria. First in Vienna.
09:22: 2 new cases in Switzerland.
09:05: 2 new cases in England, United Kingdom.
08:45: 13 new cases in Hokkaido, Japan.
08:30: 3 new cases in Hong Kong.
08:33: 171 new cases in South Korea.
08:11: 1 new case in Switzerland. First in Geneva.
08:08: 1 new death in Hokkaido, Japan.
08:03: 1 new case in Valencia, Spain.
07:46: 3 new deaths and 2 new cases in Iran.
07:22: 17 new cases in Kuwait.
07:14: 1 new case in Kanagawa Prefecture, Japan.
07:06: 1 new case in Ishikawa Prefecture, Japan.
07:04: 1 new case in Gifu Prefecture, Japan.
07:01: 2 new cases in Hokkaido, Japan.
06:16: First case in Estonia.
06:04: 1 new case in Iraq. First in Baghdad.
05:38: First case in Denmark. Patient recently returned from trip to Italy.
01:58: 1 new death in South Korea.
01:20: China’s National Health Commission reports 433 new cases and 29 new deaths across the mainland. Of those, 409 cases and 26 deaths are in Hubei province. However, the total number of cases does not match with the previous update. As a result, only 409 new cases and 29 new deaths have been added.
01:07: 334 new cases in South Korea.
Citera
2020-02-28, 01:46
Medlem
Kattskurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askregn
Haha! Jo, det stärker ju immunförsvaret. Men samtidigt är det en gammal överlevande huskur, då knappast någon med normal kosthållning kan lida brist på det idag. Och överskottet C-vitamin kan kroppen ändå inte tillgodose, det försvinner ut ur kroppen. Möjligt att överskott på något sätt kan verka mot virus ändå innan det dräneras?

Min gissning varför (om det stämmer) använder C-vitamin i Kina, är för att det är just Kina. Många fatgiga, med dålig kosthållning. De har säkert underskott av bl.a. C-vitamin. Då behövs det tillskott för att boosta deras immunförsvar!
Mjaaa.. just andning/respirator och studie i kombination med vitamin C har jag också sett. Då dödsfallen utav sars-cov-2 ofta är i samband intensivvård/andningssvårigheter misstänker jag att Kina har hittat samband vid behandling.
A. Tämligen säker på att de underrapporterat antal fall = de har haft gott om patienter för att experimentera fram olika behandlingar.
+
Ej en fråga om slösa tid 3-5 år på att dra ut på tiden samt ansöka om ytterligare forskningsanslag. De har en katastrof nu.
B. Med negativ effekt=0 är det attans lätt att dra slutsats "bättre extra C-vitamin än ingen". Hur man än räknar kommer positiva effekter att överväga..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in